موتور جستجوی گوگل چگونه کار می کند؟

موتور جستجوی گوگل چگونه کار می کند؟

نحوه کار موتور جستجوی گوگل

در این مقاله می آموزیم که گوگل  چگونه صفحات وب را کشف و فهرست می کند.

هنگامی که شما به دنبال چیزی در گوگل هستید و عبارتی را جستجو میکنید، بلافاصله در کسری از ثانیه گوگل مطابق با نیاز شما تعداد بیشماری از صفحات وب را فهرست می کند و نمایش می دهد. حال سوال اینجاست گوگل چگونه نیاز ما را تشخیص می دهد و مطابق آبن نیاز اطلاعات و صفحات وب مورد نظر ما را نمایش می دهد.

در ساده ترین حالت، شما می توانید از جستجو در وب به عنوان نگاه به یک دایره المعارف با فهرستی منحصر به فرد در نظر داشته باشید.. هنگامی که شما در گوگل جستجو انجام می دهید، گوگل مطابق با نیاز شما و با توجه به فهرستهای خود بهترین نتایج را به شما نشان می دهد.
سه فرآیند کلیدی در ارائه نتایج جستجو به شما عبارتند از:

خزیدن:آیا Google در مورد سایت شما می داند؟ آیا می توانیم آن را پیدا کنیم؟

ایندکس : آیا google سایت شما را ایندکس کرده است.

خدمت:آیا سایت محتوای مفید و مفیدی دارد که مربوط به جستجوی کاربر است؟

خزیدن

خزیدن فرآیندی است که توسط Googlebot صفحات جدید و به روز رسانی شده را به فهرست گوگل اضافه می کند.
گوگل از مجموعه عظیم ایمیلها برای جمع آوری میلیونها صفحات وب استفاده می کند، برنامه ای که این کار را بر عهده دارد Googlebot (خزنده یا عنکبوت) می نامند. Googlebot از یک فرایند الگوریتمی استفاده می کند: برنامه های کامپیوتری تعیین می کند کدام سایت ها برای خزیدن، چه میزان و چه تعداد صفحاتی را از هر سایت دریافت کنند.
روند خزیدن توسط گوگل بات به این صورت است که با یک url شروع می کند و با توجه به نقشه سایت تعداد صفحات را گسترش می دهد. همانطور که Googlebot از هر وبسایتی بازدید می کند، پیوندهای مربوط به هر صفحه را شناسایی کرده و آنها را به لیست صفحات خود برای خزیدن می افزاید. سایت های جدید، تغییرات در سایت های موجود و لینک های مرده ذکر شده و مورد استفاده برای به روز رسانی شاخص گوگل است.

ایندکس

Googlebot تمام محتوای صفحات را بررسی میکند از جمله انواع تگها ، ویژگی های کلیدی صفحه و متن جایگزین تصاویر را پردازش می کند تا کامپایل عظیمی از اطلاعات بدست اورد.

ارائه نتایج

هنگامی که یک کاربر وارد پرس و جو می شود، گوگل با توجه به شاخص های مشخص، نزدیک ترین نتایج را به خواسته کاربر نشان می دهد. این موارد توسط بیش از 200 عامل تعیین می شود، یکی از آنها رتبه PageRank برای یک صفحه داده شده است. PageRank اندازه گیری اهمیت یک صفحه بر اساس لینک های دریافتی از صفحات دیگر است. به عبارت ساده، هر لینک داخلی به یک صفحه در سایت شما از یک سایت دیگر به یک امتیاز به رتبه بندی سایت شما افزوده می شود. تمام پیوندها به هم مرتبط نیستند. Google به شدت تلاش می کند تا تجربه ی کاربر را با شناسایی لینک های اسپم و سایر شیوه هایی که تاثیر منفی بر نتایج جستجو تاثیر می گذارد، بهبود بخشد. بهترین نوع پیوندها آنهایی هستند که بر اساس کیفیت محتوای شما ارائه می شوند.
برای اینکه سایت شما به خوبی در صفحات نتایج جستجو رتبه بندی شود، مهم است که مطمئن شوید که Google می تواند به درستی به سایت شما بخزد و آن را فهرست کند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به بخش راهنمای سئو و بهینه سازی مراجعه فرمایید.
بهترین راه برای سرعت بخشید به روند ایندکس سازی صفحات در گوگل و اینکه چگونه می توانیم به صفح اول گوگل راه پیدا کنیم ، با توجه به گفته خود گوگل استفاده درست از کلمات کلیدی پرجستجو، استفاده از گوگل در جستجو از مهمترین این عوامل می باشد.

گروه طراحی سایت فانوس وب بهترین روش طراحی سایت و موثر ترین راهکارهای سئو را به شما ارائه می دهد برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید