عوامل مهم سئو مربوط به محتوای سایت

عوامل مهم سئو مربوط به محتوای سایت

کلمه کلیدی در تگ عنوان

تگ عنوان دومین بخش مهم محتوای سایت است (در کنار محتوای صفحه). بنابراین استفاده مناسب از آن می تواند یک سیگنال قوی سئو On-Page برای گوگل ارسال کند.
تگ عنوانی که با کلمه کلیدی آغاز می شود

بر اساس داده های حاصل از سایت MOZ، تگ عنوانی که با کلمات کلیدی آغاز می شود بهتر از تگ عنوان هایی که کلمات کلیدی را در انتهای خود قرار داده اند عمل خواهد کرد:

کلمه کلیدی در تگ توضیحات

این هم نشانه ای دیگر برای مرتبط بودن وب سایت است. این گزینه در حال حاضر این نکته اهمیت چندانی ندارد، اما در هر صورت باعث ایجاد تفاوت می شود.

کلمه کلیدی که در تگ H1 ظاهر می شود

تگ های H1 دومین تگ عنوانی هستند که نشانه های مرتبط بودن فعالیت و موضوع یک سایت را برای گوگل ارسال می کنند. این نتایج بر اساس مطالعات انجام شده زیر به دست آمده است:
کلمه کلیدی عبارتی است که به طور مکرر در داخل متن استفاده شده است

استفاده از یک کلمه کلیدی به طور مکرر در داخل متن یک پُست می تواند به عنوان یک سیگنال مرتبط بودن عمل کند و موضوع فعالیت یک سایت را به گوگل بفهماند.

طول محتوا

 

محتوایی که کلمات بیشتری دارد بالطبع، طیف وسیع تری از یک موضوع را پوشش دهد و به احتمال زیاد نسبت به مقالات کوتاه و سطحی ارجحیت دارد. SERPIQ دریافته است که طول محتوا با موقعیت سایت در نتایج جستجوی گوگل مرتبط است:

چگالی کلمات کلیدی

چگالی کلمه کلیدی، در واقع تعداد دفعاتی است که یک کلمۀ کلیدی در متن یک صفحه قرار گرفته است. اگرچه این گزینه مانند گذشته از اهمیت بالایی برخوردار نیست اما گوگل هنوز هم در برخی از مواقع از چگالی کلمات کلیدی برای تعیین موضوع سایت استفاده می کند. بهتر است بدانید استفاده بیش از حد از آن می تواند به سایت شما آسیب بزند.
مفهوم نهفته در کلمات کلیدی موجود در محتوا (LSI)

این گزینه به موتورهای جستجو کمک می کند معنی واقعی کلماتی که بیش از چند معنی دارند را به دست آورند. به عنوان مثال کلمۀ Apple که هم نام بزرگترین برند کامپیوتری جهان است و هم نام یک میوه. حضور/ عدم حضور LSI به احتمال زیاد به عنوان نشانه کیفی محتوا عمل می کند.

مطالب مرتبط

اشتباهات سئو خارجی

اشتباهات سئو داخلی

تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو سایت

وجود کلمات کلیدی LSI در تگ عنوان یا توضیحات

همانند محتوای صفحه، کلمات کلیدی LSI در تگ عنوان یا تگ توضیحات می تواند به گوگل کمک کند تفاوت بین کلمات مترادف را تشخیص دهد. این گزینه نیز نشان دهنده مرتبط بودن است.

سرعت بارگذاری صفحات از طریق HTML

هر دو موتور جستجوی گوگل و بینگ از سرعت بارگذاری صفحات سایت به عنوان عامل مهمی در رتبه بندی استفاده می کنند. عنکبوت های موتور جستجو می توانند با دقت زیادی سرعت بارگذاری صفحات سایت شما را بر اساس کدهای موجود در آن و حجم فایل‌ها تخمین بزنند. این مود وابستگی شدیدی به نوع و روش طراحی سایت شما دارد.

محتوای تکراری

محتوای یکسان در یک سایت (حتی اگر کمی اصلاح شده باشد) می تواند تاثیر منفی بر روی نمایش محتوا در موتورهای جستجوگر داشته باشد.
Rel=Canonical (نامتعارف بودن)

اگر این گزینه به درستی به کار رود، اجازه نمی دهد که گوگل صفحات سایت شما را به عنوان محتوای تکراری در نظر بگیرد.
سرعت بارگذاری صفحات سایت در گوگل کروم

گوگل ممکن است از داده های کاربری کروم برای مدیریت بهتر مدت زمان بارگذاری سایت استفاده کند. استفاده از CDN و سایر موارد غیر مرتبط با HTML می تواند سیگنال های ارتباطی را افزایش دهد.

بهینه سازی تصاویر

تصاویری که بر روی صفحات سایت قرار می گیرد از طریق نام فایل، متن Alt، عنوان، توضیحات و سایر موارد سیگنال های مرتبط مهمی را به موتورهای جستجو ارسال می کنند.

تاخیر در به روزرسانی محتوای سایت

به روزرسانی های جدید الگوریتم گوگل، اهمیت زیادی به محتوای تازه به روز شده می دهند. به خصوص محتواهایی که در جستجوها به زمان حساس هستند (محتوایی که در یک برهه زمانی خاص بیشتر مورد جستجو قرار می گیرند. این نوع محتواها باید به روزرسانی سریعی داشته باشند). گوگل اهمیت زیادی برای این عامل قائل است و تاریخ آخرین به روزرسانی را برای برخی صفحات نشان می دهد:

مقدار به روزرسانی محتوا

اهمیت ویرایش ها و تغییرات نیز به عنوان فاکتور جدید بودن مطلب شناسایی می شوند. افزودن یا حذف کامل بخشی از محتوا، نسبت به تغییر یک یا چند کلمه به روزرسانی چشمگیرتری محسوب می شود.

سابقۀ به روزرسانی صفحات

صفحات سایت هر چند وقت یکبار به روزرسانی شده است؟ روزانه، هفتگی یا هر 5 سال یکبار؟ به روزرسانی مکرر صفحات سایت نیز نقش مهمی در رتبه بندی وب سایت دارد.

مطالب مرتبط

عوامل مهم سئو مربوط به تعامل با کاربران

عوامل مهم سئو مرتبط با لینک های خارجی

عوامل مهم سئو مرتبط با سایت

عوامل مهم سئو مربوط به محتوای سایت

برجستگی کلمات کلیدی

به کار برد کلمات کلیدی مرتبط در 100 کلمه اول موجود در صفحه می تواند نشانه مرتبط بودن سایت یا کلمه کلیدی انتخابی می باشد. برجستگی کلمه کلیدی در واقع به قرارگیری کلمه کلید درون تگ عنوان، تگ H1، H2 و متا دسکریپشن بستگی دارد.
کلمات کلیدی در تگ های H2 ، H3

به کار بردن کلمات کلیدی در این تگ ها می تواند نشانه کوچک و ضعیفی از مرتبط بودن سایت با کلمه کلیدی انتخابی باشد باشد. سایت MOZ در این باره جدول زیر را ارائه داده است:

ترتیب قرار گیری کلمات کلیدی

ترتیب قرار گیری کلمات کلیدی در محتوای یک صفحه می تواند بر روی رتبه بندی بهتر سایت تاثیر بگذارد. به عنوان مثال جستجویی با عنوان روش های اصلاح موی گربه را در نظر بگیرید. صفحاتی که با عبارت روش های اصلاح موی گربه بهینه سازی شده اند رنک بهتری نسبت به سایت هایی خواهند داشت که با عبارت کلیدی چگونه موی گربۀ خود ر ا اصلاح کنیم بهینه سازی شده اند. به همین خاطر نیزKeyword Rresearch (تحقیق در مورد کلمات کلیدی) بسیار مهم است.

کیفیت لینک های خروجی

بیشتر سئوکاران فکر می کنند که لینک کردن به سایت هایی با اتوریتی بالا به ارسال سیگنال های اعتماد به گوگل کمک می کند.

موضوع لینک های خروجی

بر اساس یافته های سایت MOZ، موتورهای جستجوگر ممکن است از محتوای سایتی که شما به آن لینک داده اید به عنوان سگینال برای یافتن موضوع سایت شما استفاده کند. به عنوان مثال؛ اگر صفحه ای دارید که در مورد خودروست، لینک دادن به صفحات مرتبط با سینما مفید نخواهد بود.

دستور زبان و املا

به کارگیری صحیح گرامر و املا یکی از نشانه های کیفیت است. هرچند که مت کاتز در سال 2011 این موضوع را به طور کامل تایید نکرد.

محتوای غیر کپی

آیا محتوایی که در سایت و صفحات شما قرار دارد اصلی و توسط خودتان تولید شده است؟ اگر از یک سایت ایندکس شده کپی شده باشد نمی تواند همچون محتوای اصلی و ارجینال رتبه ای برایتان به همراه داشته باشد.

محتوای تکمیلی مفید

بر اساس راهنمای رتبه بندی گوگل، محتوای تکمیلی مفید یکی از مواردی است که کیفیت سایت و صفحات آن را به خوبی نشان می دهد. استفاده از مبدل های ارز، ماشین حساب بهره وام و دستورالعمل های تعاملی نمونه هایی از محتوای تکمیلی مفید محسوب می شوند.

تعداد لینک های خروجی

استفاده بیش از حد از لینک های خروجی dofollow می تواند تاثیر منفی بر روی رتبه سایت داشته باشد.

عناصر چند رسانه ای

استفاده از تصاویر، فیلم و سایر عناصر چند رسانه ای می تواند نشان دهندۀ کیفیت بالای محتوای شما باشد.

تعداد لینک های داخلی به یک صفحه

تعداد لینک های داخلی در یک صفحه نشان دهنده اهمیت مرتبط بودن آن به سایر صفحات سایت است.

کیفیت لینک های داخلی یک صفحه

لینک های داخلی از صفحات معتبر برای یک دامنه، تاثیر بسیار قوی نسبت به صفحاتی که پیج رنک ندارند یا پیج رنک آنها ضعیف است، دارد.

لینک های شکسته

داشتن لینک های شکسته بسیار بر روی یک صفحه ممکن است نشان دهنده یک سایت نادیده گرفته شده یا رها شده باشد. راهنمای رتبه بندی گوگل از لینک های شکسته برای ارزیابی کیفیت صفحه اصلی استفاده می کنند.

سطح خواندن

هیچ شکی نیست که گوگل سطح خواندن صفحات یک سایت را تخمین می زند. در واقع، گوگل معمولا وضعیت سطح خواندن را برای سایت ها ارائه می دهد:
اما کاری که گوگل با این اطلاعات انجام می دهد واضح و روشن نیست. برخی از افراد معتقدند که سطح خواندن مبتدی به رتبه بندی بهتر سایت کمک می کند زیرا همۀ مردم می توانند آن را مطالعه کنند. اما برخی دیگر این تئوری را رد می کنند.

لینک های وابسته

لینک های وابسته به تنهایی آسیبی به رتبه بندی سایت شما وارد نمی کنند. اما اگر تعداد این لینک ها زیاد باشد، الگوریتم گوگل توجه دقیق تری به سایر سیگنال های کیفیت می کند تا مطمئن شود شما یک سایت وابسته نیستید.

خطاهای HTML / اعتبار W3C

تعداد زیاد خطاهای HTML یا برنامه نویسی نامرتب ممکن است نشان دهنده یک محتوای ضعیف باشد. موضوع بحث برانگیز این است که بیشتر سئوکاران معتقدند اعتبار W3C یک سیگنال کیفیت ضعیف است.

اعتبار دامنۀ صفحه میزبان

اگر همه موارد یکسان باشد، صفحه ای که بر روی یک دامنه معتبر قرار گرفته است رتبه بالاتری نسبت به صفحاتی که در دامنه های کم اعتبار قرار گرفته اند خواهد داشت.

پیج رنک صفحات سایت

کاملا مرتبط نیست اما به طور کلی پیج رنک بالای صفحات به رتبه بندی بهتری منجر می شود.

طول URL

مجله موتورهای جستجو بیان می کند که طولانی بودن بیش از حد URL ممکن است به دیده شدن شما در موتورهای جستجو آسیب بزند.

مسیر URL

صفحه ای که به صفحه اصلی وب سایت نزدیک است ممکن است اعتبار بیشتری داشته باشد.

ویراستاران انسانی

اگرچه این گزینه هرگز تایید نشده است اما گوگل حق انحصاری یک پتنت را دارد که به ویراستاران انسانی اجازه می دهد بر روی SERP تاثیر داشته باشند.

دسته بندی صفحات سایت

طبقه ای که صفحه سایت در آن ظاهر می شود یک سیگنال مرتبط است. صفحه ای که بخشی از یک طبقه بندی مرتبط است نسبت به صفحاتی که در طبقه بندی غیر مرتبط قرار گرفته است، امتیاز مرتبط بودن بیشتری کسب خواهد کرد.

تگ های وردپرس

تگ ها تنها برای وردپرس نشانه مرتبط بودن هستند. بر اساس سایت Yoast.com:

تنها روش برای بهبود سئوی سایت، مرتبط کردن یک بخش از محتوا به قسمت های دیگر است. همچنین مرتبط بودن گروهی از نوشته ها به یکدیگر بسیار مهم خواهد بود.

کلمه کلیدی در URL

این گزینه نیز یک سیگنال مهم در رتبه بندی سایت است.

رشته URL

طبقه بندی در رشتههای  URL توسط گوگل خوانده می شود و می تواند در درک بهتر گوگل از موضوع محتوای سایت کمک کند:

فهرست های شماره دار و نشان دار شده

این لیست ها کمک می کند محتوای سایت برای مطالعه خوانندگان شکسته شود. این گزینه به کاربر پسند بودن محتوا کمک می کند. گوگل نیز محتوایی با شماره ها و نشانه ها را ترجیح می دهد.

اولویت صفحه در نقشه سایت

اولویتی که به یک صفحه از طریق فایل Sitemap.xml داده می شود ممکن است بر روی رتبه بندی تاثیر بگذارد.

لینک های خروجی بیش از حد

این گزینه قبلا ذکر شده است. برخی از صفحات به لینک های بسیاری راه دارند و همین امر موجب مبهم شدن و پرت شدن حواس از محتوای اصلی شود.

تعداد کلمات کلیدی فرعی برای رتبه بندی سایت

اگر سایت دارای رتبه بندی های دیگری برای کلمات مختلف باشد، ممکن است نشان دهنده کیفیت محتوا باشد.

عمر صفحه

اگرچه گوگل محتوای تازه را ترجیح می دهد، یک صفحه قدیمی که به طور منظم به روز رسانی می شود ممکن است کارایی بهتری نسبت به یک صفحۀ جدید داشته باشد.

صفحه بندی کاربرپسند

در دستورالعمل کیفیت گوگل آمده است که:

صفحه بندی صفحات با کیفیت بالا باعث می شود محتوای اصلی بلافاصله قابل رویت باشد.

دامنه های پارک شده (Parked Domains)

به روزرسانی گوگل در دسامبر سال 2011 نشان می دهد که دیده شدن دامنه های پارک شده در موتورهای جستجو کاهش یافته است.
محتوای مفید

گوگل می تواند بین محتوای با کیفیت و مفید تمایز قائل شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید