با رشد و توسعه اینترنت و استفاده عمومی مردم از اینترنت و فضای مجازی، کسب و کار اینترنتی به یکی از مهمترین اصول در راه اندازی هر کسب و کاری تبدیل شده است. با توجه به رشد و تنوع بیش از پیش محصولات و همچنین حضور پر رنگ و گسترده رقبا در هر کسب و کاری ، حضور در کسب و کار اینترنتی به یک اصل جدایی ناپذیر از تبلیغات و بازاریابی تبدیل شده است. اما برای رسیدن به هدف و راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی سودده نیاز است تا با اصول اولیه و روش های تاثیر گذاری و موفقیت در کسب و کار اینترنتی آشنا شوید.

کسب و کار اینترنتی نسبتا جديد بوده و با پيدایش کامپيوتر ، اينترنت، و توسعه جامعه خدماتی به عنوان يکی از سريع ترين کسب و کارها از نظر تعداد، سود و حجم در عرصه تجارت جهانی مطرح هستند.
کسب و کار اينترنتی به فروش محصولات يا خدمات در اينترنت گفته می شود. اين نوع کسب و کار به سرعت در اقتصاد امروز رشد و پيشرفت کرده است. خريد و فروش اينترنتی به کوچکترين کسب و کارها نيز اين امکان و فرصت را می دهد که به مخاطبان خود در سطح جهانی با حداقل هزينه دسترسی پيدا کنند. امروزه بيش از 900 ميليون نفر در سطح دنيا از اينترنت استفاده می کنند. 69 درصد از اين جمعيت، در طول 90 روز، دست کم يک خريد از اينترنت داشته اند.
يک سايت اينترنتی، تنها برای فروش محصول يا خدمات به کار نمی رود، بلکه می تواند نقشها و کارکردهای مختلفی داشته باشد. اگر محصول خاص و منحصر به فردی داريد که در ديگر نقاط دنيا وجود ندارد، می توانيد با معرفی آن محصول در سايت خود، ديگران را از وجود آن مطلع کنيد و از اين طريق به اهداف خود دست يابيد.
زيبايی اينترنت در اين است که مخاطبان آن در سرتاسر دنيا پراکنده اند و اين امر می تواند به معنای وجود مشتريان بالقوه برای شما باشد. اين نوع بازار، هيچ موقع بسته نمی شود. مشتريان شما می توانند به صورت 24 ساعته به اطلاعات کسب و کارتان دسترسی پيدا کنند. شما نيز می توانيد هر چند بار و با هر فاصله ای که بخواهيد ، اطلاعات مورد نظرتان را درباره ی فعاليتها و فروشگاهتان در صفحات اينترنت جای دهيد. مهمتر از اين، شما می توانيد کاتالوگی از محصولات و خدماتتان را همراه تصوير و حتی فيلم در صفحات اينترنت قرار دهيد. در اين صورت، مشتریان بالقوه ی شما می توانند آنها را مشاهده کنند و حتی در هر ساعت از شبانه روز، سفارش خريد دهند.

راز موفقیت بازار در کسب و کار اینترنتی

راز موفقیت بازار در کسب و کار اینترنتی

راز موفقیت بازار در کسب و کار اینترنتی کافه بازار یکی از موفق ترین وب سایت های…
راز موفقیت آپارات در دنیای کسب و کار اینترنتی

راز موفقیت آپارات در دنیای کسب و کار اینترنتی

راز موفقیت آپارات آپارات یکی از سرویس‌های اشتراک گذاری ویدئو و فیلم در ایران …
راز موفقیت نت برگ

راز موفقیت نت برگ در کسب و کار اینترنتی

راز موفقیت نت برگ راز موفقیت نت برگ ،نت برگ یکی از موفق ترین سا…
راز موفقیت دیجی کالا

راز موفقیت دیجی کالا در کسب و کار اینترنتی

راز موفقیت دیجی کالا راز موفقیت دیجی کالا ، دیجی کالا نام یکی از و…
ایده های نو کسب و کار اینترنتی در ایران

ایده های نو کسب و کار اینترنتی در ایران

ایده های جدید کسب و کار اینترنتی در ایراندر این مقاله آشنا …
ایده های کسب و کار اینترنتی

ایده های کسب و کار اینترنتی

بهترین ایده های کسب و کار اینترنتی مقدمهایده های کسب و کار اینترنتی ،اگر به کارآف…
تدوین برنامه راه اندازی کسب و کار

تدوین برنامه راه اندازی کسب و کار

برنامه کسب و کار  راه اندازی هیچ کسب و کاری، چه کسب و کار اینترنت…
مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی

مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی

در این مقاله سلسه آموزشهای کاربردی و عملیاتی مراحل راه اندازی ک…
چرا باید سایت داشته باشیم؟

چرا باید سایت داشته باشیم؟

چرا به طراحی سایت نیاز داریم؟ شاید باور این موضوع سخت باشد، ام…