راز موفقیت بازار در کسب و کار اینترنتی

راز موفقیت بازار در کسب و کار اینترنتی

راز موفقیت بازار در کسب و کار اینترنتی

کافه بازار یکی از موفق ترین وب سایت های ارائه دهنده نرم افزار های اندرویدی در ایران می باشد و به نوعی می توان بازار را نسخه ایرانی وب سایت گوگل پلی دانست . در این مقاله با راز موفقیت کافه بازار آشنا شوید.

راز موفقیت بازار ، کافه بازار یک فروشگاه نرم‌افزار اندروید است که در بهمن ماه ۸۹ توسط رضا محمدی قایقچی، حسام میرآرمندهی و تعدادی از دانشجویان دانشگاه شریف طراحی شد. در حال حاضر بیش از ۱۷ هزار نرم‌افزار کاربردی اندرویدی ایرانی تولید شده توسط دو هزار توسعه دهنده در کافه بازار ارائه می‌شود.

طبق آمار منتشر شده در اسفند سال ۱۳۹۳، این برنامه ۱۷ میلیون نصب فعال داشته و ۱۴ میلیون نفر در این برنامه حساب کاربری فعال داشته‌اند. همچنین درآمد توسعه‌دهندگان از فروش و تبلیغات ۱۲۰ میلیارد ریال اعلام شد ارزش این شرکت ۲۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

راز موفقیت بازار ، در سال ۸۹ رضا محمدی و تعدادی از دانشجویان دانشگاه شریف بر روی پروژه‌ای به نام «فارسی‌تل» کار می‌کردند. هدف این پروژه فارسی‌سازی اندروید و تولید تعدادی برنامه ضروری فارسی بود. در دی ماه همان سال حسام میرآرمندهی که برای ادامه تحصیل به دانشکده کارآفرینی دانشگاه چالمرز سوئد رفته بود برای تعطیلات سال نوی میلادی به ایران بازمی‌گردد و در ایران ماندگار می‌شود. او پروژه فارسی‌تل را متوقف می‌کند و به دنبال راه‌اندازی فروشگاه آنلاین نرم‌افزارهای اندروید می‌رود.

وی در بهمن ۸۹ اولین نسخه کافه بازار را در کنگره موبایل ایران منتشر می‌کند.

ماه جولای سال ۲۰۱۴ میلادی وب سایت معروف و معتبر Economist گزارشی مبنی بر معرفی بهترین و با ارزش‌ترین شرکت‌های اینترنتی ۵۰ کشور مختلف دنیا منتشر کرد. ارزشگذاریِ تخمینی اکونومیست، بر اساس داده‌های فعالان اکوسیستم استارتاپی کشورهای مختلف دنیا جمع‌آوری شد و این وظیفه سنگین در کشورمان به عهده محسن ملایری، مؤسس و مدیر عامل آواتک بود.

راز موفقیت بازار ، وب سایت اکونومیست که با همکاری World Startup Report این گزارش را منتشر کرد، آمار مربوط به ایران خود را چندین بار دستخوش تغییر قرار داد و در نهایت مشخص شد که دیجی کالا با ارزش ۱۵۰ میلیون دلار، پرچمدار شرکت‌های اینترنتی ایران به شمار می‌آید و گروه آپارات با ارزش ۳۰ میلیون دلار و کافه بازار با ارزش ۲۰ میلیون دلار در تعقیب این غول خرده فروشی آنلاین بودند.

حدوداً یک سال و نیم بعد در ماه دسامبر ۲۰۱۵ و در خلال نخستین گردهمایی بزرگان کسب و کارهای اینترنتی ایران، فرزام حجازی مدیر عامل بیپ تونز، ارزش کافه بازار را ۳۰۰ میلیون دلار اعلام کرد.

راز موفقیت بازار ، داده‌های وب سایت اکونومیست توسط «یک نفر» از فضای استارتاپی ایران ارائه شده بود و این رقم نیز توسط «یک نفر» از همین فضا بیان شده است، بنابراین اگر به هر دوی این داده‌ها اعتماد کنیم، می‌توان گفت این شرکت نسبت به سال گذشته با رشدی حدوداً ۱۵۰۰ درصدی مواجه بوده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید