شرکت طراحی سایت فانوس وب ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی سایت اهواز ، طراحی سایت در استان خوزستان، دزفول، اندیمشک، باغملک، شوش و خرمشهر

طراحی سایت اهواز

استان خوزستان استانی در جنوب‌غربی ایران است، که بر کرانهٔ خلیج فارس قرار دارد و مرکز تولید نفت و گاز ایران به‌شمار می‌آید. مساحت استان خوزستان ۶۴٫۰۵۷ کیلومتر مربع است و با جمعیتی معادل ۴٬۷۱۰٬۵۰۶ نفر (۱۳۹۵)، پنجمین استان پرجمعیت ایران محسوب می‌شود. در سال ۱۳۰۳ مرکز استان خوزستان از شوشتر به اهواز منتقل شد. از آن زمان تاکنون شهر اهواز مرکز این استان است.

فراوانی آب، جلگه‌های حاصل‌خیزی را در استان به وجود آورده است که کشاورزی در آنها بسیار رونق دارد و علاوه بر کشاورزی به روش‌های سنتی، کشاورزی صنعتی نیز در آنها انجام می‌شود. برنج، گندم، مرکبات، صیفی‌جات و نیشکر، از مهم‌ترین محصولات جلگه‌های خوزستان هستند.

استان خوزستان، غنی‌ترین استان کشور در زمینه‌ی منابع نفت و گاز است. نخستین چاه نفت جهان در مسجدسلیمان خوزستان حفر شده است و بزرگ‌ترین پالایشگاه جهان را در اختیار داشته است. پالایشگاه آبادان که بزرگ‌ترین پالایشگاه کشور است، قبل از این که در جریان جنگ تحمیلی خسارات بسیاری ببیند، بزرگ‌ترین پالایشگاه جهان بوده است. از دیگر صنایع برتر استان، صنعت فولاد است که نقش مهمی در اقتصاد استان دارد. به عنوان نمونه شرکت فولاد خوزستان، دومین تولید‌کننده‌ی فولاد خام در ایران است.