فعالیت‌ها، شرکا و منابع کلیدی کسب‌وکار

منابع کلیدی کسب‌وکار

برای رسیدن به یک شناخت کامل و روشن از ساختار کسب‌وکار خود و کشف عوامل کلیدی موفقیت آن و بنابراین تدوین یک برنامه استراتژیک جامع و دقیق جهت رشد و پایداری و سود آفرینی بنگاه‌تان، توصیه می‌شود فعالیت‌ها، شرکا و منابع کلیدی مورد نیاز کسب‌وکار خود را شناسایی و تعیین کنید.
فعالیت‌های کلیدی کسب و کار شامل اصلی‌ترین فعالیت‌ها جهت آفرینش ارزش پیشنهادی به مشتریان و مهم‌ترین کارهای مورد نیاز برای عملکرد صحیح مدل کسب‌وکار شما هستند. فعالیت‌هایی که به تولید مربوط می‌شوند (تولید کالا، سرویس، محتوی،…)، فعالیت‌هایی از جنس حل مسئله (برنامه‌ریزی‌ها، استراتژی‌ها و. . .) و فعالیت‌هایی از جنس زیرساخت (افزایش راندمان، سیستماتیک کردن کارها و. . .) از جمله فعالیت‌های کلیدی کسب‌وکار شما می‌توانند باشند.
همچنین برای بهبود عملکرد، افزایش انعطاف‌پذیری و چابکی، کاهش ریسک، به اشتراک‌گذاری منابع و تقویت قوت‌ها، شرکت‌ها معمولاً با برخی شرکت‌های دیگر مشارکت‌های تجاری صورت می‌دهند. این مشارکت‌ها به روش‌های:
ادغام (Merge) افقی یا عمودی، لینک شود به مقالات قبلی در این زمینه
سرمایه‌گذاری مشترک یا مشارکت انتفاعی (Joint Venture)،
تملیک (Acquisition)،
فرانشیز (Franchise)،
انتقال تکنولوژی (ToT or Licensing)

و… امکان‌پذیر هستند. منابع کلیدی کسب و کار برای خلق «ارزش پیشنهادی به مشتری» مصرف شده و جزو دارایی‌هایی کسب‌وکارتان محسوب می‌شوند. این منابع می‌توانند مالی، انسانی، دانش، شبکه ارتباطات، مالکیت معنوی حق اختراع، برند و… باشند.

گروه بندي بازار

جمعيت شناختي (جوانان، ، ها بازنشسته زنان و …)
عوامل فرهنگي – اجتماعي
اقتصادي (طبقه متوسط، ثروتمندان، كارمندان دولت و…)
جغرافيايي
حساسيت هاي خريد (ملاحظات ويژه در هنگام خريد : نوشابه بدون قند)

محرك هاي بازار

بروشور ها
رسانه هاي مكتوب
رسانه هاي جمعي
رسانه هاي تخصصي آگهي
نامه مستقيم
روابط عمومي
وبسایت
اشانتيون و ..

در مقاله بعد می خوانید:

مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی

مراحل گام به گام و اصولی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی به صورت کاملا علمی و تکنیکی با توجه با راههای رفته شده توسط سایت های بزرگ بین المللی . با ما همراه باشید

راه اندازی کسب و کار اینترنتی

مقالات مشابه

نحوه کار با Fetch Google در طراحی سایت

نحوه کار با Fetch Google در طراحی سایت

/
Fetch Google تست گوگل برای خزیدن به محتوای سایت ابزار Fetch as Go…
گزارش خطاهای Crawl Errors در سرچ کنسول گوگل

گزارش خطاهای Crawl Errors در سرچ کنسول گوگل

/
خطاهای خرنده گوگل می تواند از نمایش صفحه در نتایج جستجو جلوگیری …
انواع مدل های لینک سازی

انواع مدل های لینک سازی

/
انواع روش های لینک سازی لینک سازی برای دستکاری رتبه PageRank…
استفاده از تگ nofallow برای لینک های خاص

استفاده از تگ nofallow برای لینک های خاص

/
گار برد های لینک nofollow nofallow یک راه برای مدیران وب فر…
بهینه سازی فایل robots.txt

بهینه سازی فایل robots.txt

/
اصول بهینه سازی فایل robots.txt robots.txt یک فایل در ریشه …
نرخ خزش گوگل بات را تغییر دهید

نرخ خزش گوگل بات را تغییر دهید

/
گوگل بات چگونه سایت را مورد بررسی قرار می دهد معیار خزیدن گ…
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به گفتگو ملحق بشید ؟
در صورت تمایل همکاری کنید !

پاسخ دهید