فعالیت‌ها، شرکا و منابع کلیدی کسب‌وکار

فعالیت‌ها، شرکا و منابع کلیدی کسب‌وکار

منابع کلیدی کسب‌وکار

برای رسیدن به یک شناخت کامل و روشن از ساختار کسب‌وکار خود و کشف عوامل کلیدی موفقیت آن و بنابراین تدوین یک برنامه استراتژیک جامع و دقیق جهت رشد و پایداری و سود آفرینی بنگاه‌تان، توصیه می‌شود فعالیت‌ها، شرکا و منابع کلیدی مورد نیاز کسب‌وکار خود را شناسایی و تعیین کنید.
فعالیت‌های کلیدی کسب و کار شامل اصلی‌ترین فعالیت‌ها جهت آفرینش ارزش پیشنهادی به مشتریان و مهم‌ترین کارهای مورد نیاز برای عملکرد صحیح مدل کسب‌وکار شما هستند. فعالیت‌هایی که به تولید مربوط می‌شوند (تولید کالا، سرویس، محتوی،…)، فعالیت‌هایی از جنس حل مسئله (برنامه‌ریزی‌ها، استراتژی‌ها و. . .) و فعالیت‌هایی از جنس زیرساخت (افزایش راندمان، سیستماتیک کردن کارها و. . .) از جمله فعالیت‌های کلیدی کسب‌وکار شما می‌توانند باشند.
همچنین برای بهبود عملکرد، افزایش انعطاف‌پذیری و چابکی، کاهش ریسک، به اشتراک‌گذاری منابع و تقویت قوت‌ها، شرکت‌ها معمولاً با برخی شرکت‌های دیگر مشارکت‌های تجاری صورت می‌دهند. این مشارکت‌ها به روش‌های:
ادغام (Merge) افقی یا عمودی، لینک شود به مقالات قبلی در این زمینه
سرمایه‌گذاری مشترک یا مشارکت انتفاعی (Joint Venture)،
تملیک (Acquisition)،
فرانشیز (Franchise)،
انتقال تکنولوژی (ToT or Licensing)

و… امکان‌پذیر هستند. منابع کلیدی کسب و کار برای خلق «ارزش پیشنهادی به مشتری» مصرف شده و جزو دارایی‌هایی کسب‌وکارتان محسوب می‌شوند. این منابع می‌توانند مالی، انسانی، دانش، شبکه ارتباطات، مالکیت معنوی حق اختراع، برند و… باشند.

گروه بندي بازار

جمعيت شناختي (جوانان، ، ها بازنشسته زنان و …)
عوامل فرهنگي – اجتماعي
اقتصادي (طبقه متوسط، ثروتمندان، كارمندان دولت و…)
جغرافيايي
حساسيت هاي خريد (ملاحظات ويژه در هنگام خريد : نوشابه بدون قند)

محرك هاي بازار

بروشور ها
رسانه هاي مكتوب
رسانه هاي جمعي
رسانه هاي تخصصي آگهي
نامه مستقيم
روابط عمومي
وبسایت
اشانتيون و ..

شرکت طراحی سایت فانوس وب، ارائه دهنده روش های نوین طراحی سایت و سئو با صدها نمونه کار طراحی وب سایت موفق در بازار ایران و خاورمیانه می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید