ایده های نو کسب و کار اینترنتی در ایران

ایده های نو کسب و کار اینترنتی در ایران

ایده های جدید کسب و کار اینترنتی در ایران

در این مقاله آشنا می شویم با کسب و کارهای اینترنتی نوینی که در ایران ایجاد شدند ، چه تقلیدی و چه خلاقانه و چگونه موفق شده اند و به درامد های میلیاردی رسیده اند.

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا

دیجی کالا نام یکی از وبسایتهای فعال در زمینه تجارت الکترونیک در ایران است.و از جمله ایده های نو کسب و کار اینترنتی در ایران می باشد. این وبسایت در زمینه فروش آنلاین محصولات دیجیتالی فعالیت می‌کند و به طور میانگین روزانه بیش از ۴۰۰ هزار بازدید کننده دارد. دفتر مرکزی این شرکت که برای امور مالی و بازرگانی استفاده می‌شود روبروی فرهنگسرای ارسباران است و دفتر دوم که مرکز پردازش‌ها نام دارد خارج از تهران در جاده فتح و دفتر سوم مرکز تکنولوژی و بازاریابی نام دارد و در پارک علم و فناوری شهر پردیس واقع شده است.

دیجی کالا به نوعی نمونه ایرانی فروشگاه اینترنتی آمازون می باشد و برگرفته از روش های فروش اینترنتی آمازون است.

درباره موفقیت دیجی کالا بیشتر بدانید.

سایت تخفیف گروهی نت برگ

نت برگ از جمله وب سایت های پیشرو در تخفیف گروهی و وب سایت تبلیغاتی در ایران است و  از جمله ایده های نو کسب و کار اینترنتی در ایران می باشد.
روش کار سایت نت برگ به این صورت است که با مذاکره و شراکت با کسب‌ و‌ کار‌های تراز اول در سطح شهر و استفاده از قدرت خرید گروهی به‌ طور روزانه پیشنهادهای جالب و جذابی از کالاها و خدمات مختلف با تخفیف‌های ۴۰ تا ۹۰۰ درصد را روی وب‌سایت خود قرار می‌دهد.

کاربر بعد از اینکه کالا یا خدماتی را از سایت نت برگ خریداری کرد با داشتن یک پرینت یا کد مربوط به آن به فروشنده مراجعه کرده و از تخفیف نت برگ استفاده می کند. این شیوه کسب و کار که به طراحی سایت آگهی معروف است از متداولترین روشهای بازاریابی و فروش خصوصا در اینترنت است.

از دیگر مزایای سایت نت برگ معرفی خدمات و محصولات در یک مجموعه پر بازدید بدون پرداخت هزینه است، وقتی کالا یا خدماتی در رسانه تجاری و قدرتمندی مثل نت برگ مطرح می گردد به نوعی تبلیغات تاثیر گذار با کمترین هزینه انجام شده است. شرکت ها و فروشندگان در این روش برای معرفی کسب‌ وکار خود نه تنها هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند، بلکه درآمدی نیز از همکاری با نت‌برگ و حضور مشتریان جدید کسب می‌کنند.

درباره موفقیت نت برگ بیشتر بدانید.

سایت اشتراک ویدئو آپارات

آپارات یکی از سرویس‌های اشتراک گذاری ویدئو و فیلم در ایران است.و از جمله ایده های نو کسب و کار اینترنتی در ایران می باشد. این وب سایت همراه با سایتهای دیگری مانند کلوب و میهن‌بلاگ توسط شرکت فناوران ایده پرداز صبا (صبا ایده) راه‌اندازی شده‌است. و مدیریت آنها بر عهده محمدجواد شکوری‌مقدم می‌باشد. آپارات در سال ۹۲ از سوی جشنواره وب ایران در بخش چندرسانه‌ای آنلاین، به انتخاب کارشناسان برگزیده شد و در سال ۹۰ نیز به عنوان بهترین سایت فیلم برگزیده شد.

سایت آپارات توانسته با مدیریت قدرتمند و روش های نوین ارائه خدمات ، در مدت کوتاهی با استفاده از خلاء وجود یوتویوب و فیلتر شدن ان، به خوبی از این فرصت استفاده کرده و  به سایت محبوب  قدرتمندی تبدیل شود.

درباره موفقیت و تاریخچه آپارات بیشتر بدانید.

سایت کافه بازار

کافه بازار یکی از موفق ترین وب سایت های ارائه دهنده نرم افزار های اندرویدی در ایران می باشد و به نوعی می توان بازار را نسخه ایرانی وب سایت گوگل پلی دانست . و از جمله ایده های نو کسب و کار اینترنتی در ایران می باشد.

راز موفقیت بازار ، کافه بازار یک فروشگاه نرم‌افزار اندروید است که در بهمن ماه ۸۹ توسط رضا محمدی قایقچی، حسام میرآرمندهی و تعدادی از دانشجویان دانشگاه شریف طراحی شد. در حال حاضر بیش از ۱۷ هزار نرم‌افزار کاربردی اندرویدی ایرانی تولید شده توسط دو هزار توسعه دهنده در کافه بازار ارائه می‌شود.

درباره موفقیت بازار بیشتر بدانید.

سایت اسنپ

راز موفقیت اسنپ ، اسنَپ  یک سرویس هم سفری آنلاین مستقر در تهران است.و از جمله ایده های نو کسب و کار اینترنتی در ایران می باشد.اپلیکیشن تلفن هوشمند به طور خودکار مسافرین را با نزدیکترین رانندهٔ تاکسی مرتبط می‌سازد و موقعیت مسافر را به راننده می‌فرستد.مشتریان از طریق اپلیکیشن تلفن تقاضای سواری کرده و موقعیت رانندهٔ خود را ردیابی می‌کنند. رانندگان از خودروی شخصی خود استفاده می‌کنند.

راز موفقیت اسنپ ،  این سرویس از زمستان ۱۳۹۳ در دسترس است. اپ اسنپ به طور خودکار کرایه را محاسبه کرده و مقدار پرداختی به صورت غیرنقدی نیز قابل پرداخت است. با افزایش محبوبیت شرکت‌هایی چون اوبر، بسیاری از شرکت‌های دیگر مدل کسب و کار آن را تکرار کرده و این روند به «اوبری سازی» مشهور شده است. در بسیاری جاها آنان مورد حملات شدید صنعت تاکسیرانی قرار گرفته‌اند که آنان را به عملیات تاکسیرانی غیرقانونی، پایین آوردن قیمت و خدمات ناایمن متهم می‌کنند.

درباره موفقیت اسنپ بیشتر بدانید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید