هزینه گوگل ادوردز چقدر است؟

هزینه تبلیغ در گوگل چقدر است؟ یا تعرفه تبلیغ در گوگل چگونه محاسبه می شود؟ آیا کسب و کار من می تواند از پس هزینه تبلیغ در گوگل بربیاید؟

این ها سوالاتی هستند که بسیاری از افرادی که به تازگی با سرویس تبلیغات در گوگل آشنا شده اند از ما می پرسند و خب، باید گفت که دانستن پاسخ این سوالات، حق هر مشتری است. البته از حق نگدریم، همین افراد تازه کار بیشترین اشتیاق را برای استفاده از سرویس گوگل ادوردز دارند و می خواهند بدانند که آیا از پس هزینه آن بر می آیند یا خیر. متاسفانه، باید بگویم که پاسخ دقیقی برای این سوالات وجود ندارد و هزینه تبلیغ در گوگل به عوامل مختلفی بستگی دارد.

در این مقاله عواملی که بر روی هزینه تبلیغ در گوگل تاثیر دارند را نام می بریم و به شما توضیح خواهیم داد که این عوامل چگونه می توانند هزینه تبلیغ گوگل شما را تغییر دهند. به این ترتیب با دانستن این اطلاعات شما می توانید بودجه ای منطقی را برای کمپین تبلیغات گوگل خود در نظر بگیرید.

در این مقاله شما را با مفاهیم زیر آشنا خواهیم کرد:

گوگل ادوردز یک سیستم مزایده آنلاین است که در آن تجارت هایی که کمپین های تبلیغاتی با کیفیت دارند می توانند با هزینۀ کمتر، بهترین رتبه را به دست آوردند.
شما می توانید با استفاده از تاکتیک هایی مانند زمانبندی تبلیغات و هدف گیری دقیق دستگاه های نمایش دهنده (رایانه های دسکتاپ یا موبایل)، هزینه تبلیغ در گوگل خود را مدیریت کنید.
میانگین هزینه به ازای کلیک (CPC) در تبلیغات گوگل در Search Network بین 1 دلار تا 2 دلار است. (تبلیغات گوگل به دو شبکه Search Network و Display Network تقسیم می شوند. زمانی که تبلیغ دهنده گزینه Search Network را انتخاب می کند، تبلیغ مورد نظر به صورت لینک متنی در نتایج جستجو نمایش داده می شود، اما در Display Network تبلیغات بنری (یا چند رسانه ای) بر روی تعداد زیادی وب سایت نمایش داده می شود. برای مثال فروشگاه بامیلو یکی از استفاده کنندگان فعلیِ شبکه Display Network است). میانگین هزینه به ازای کلیک در Display Network کم تر از 1 دلار است.
گرانقیمت ترین کلمات کلیدی در گوگل ادوردز (به زبان انگلیسی) نزدیک به 50 دلار هزینه دارند. این کلمات کلیدی معمولاً مرتبط به صنایع یا تجارت هایی هستند که در بلند مدت سوددهی بسیار بالایی دارند، مانند بیمه ها یا شرکت های حقوقی.
فروشگاه های بزرگ هر سال به طور میانگین 50 میلیون دلار برای تبلیغات در گوگل هزینه می کنند.
نکته: البته نباید فراموش کنید که سرویس گوگل ادوردز به دلیل تحریم های موجود برای کاربران ایرانی در دسترس نیست. اگر خودتان قادر به راه اندازی کمپین تبلیغات در گوگل نیستید می توانید از آژانس های تبلیغاتی فعال در این زمینه، کمک بگیرید.

 

گوگل ادوردز چگونه کار می کند

پیش از آنکه سراغ نحوه محاسبه هزینه تبلیغ در گوگل برویم، بهتر است با چگونگی عملکرد سرویس گوگل ادوردز آشنا شویم.

یکی از باورهای اشتباهی که درباره گوگل ادوردز وجود دارد این است که “هر فردی که بیشتر هزینه کند، بهترین جایگاه را در نتایج جستجو به دست می آورد”. خب، باید بگویم متاسفانه گوگل ادوردز به این شکل کار نمی کند. درست است که داشتن بودجه بیشتر دستِ شما را باز می گذارد، اما گوگل ادوردز پیچیدگی های جالبی دارد که شاید برای افراد تازه کار کمی گیج کننده باشد.

سرویس گوگل ادوردز دقیقاً مانند یک مزایده کار می کند. در ادامه روند ارائه تبلیغ در گوگل را با یکدیگر بررسی می کنیم.

تبلیغ در گوگل ادوردز ، یک مزایده آنلاین است
مزایده زمانی آغاز می شود که کاربر یک کوئری جستجو را در کمپین تبلیغات خود وارد می کند. سپس گوگل تصمیم می گیرد که آیا کوئری جستجوی وارد شده، شامل کلمات کلیدی است که دیگر تبلیغ دهندگان برایش پیشنهاد مبلغ خاصی را داده اند یا خیر.

اگر دیگر تبلیغ دهندگان برای کلمه کلیدی موجود در کوئری جستجو پیشنهاد قیمت داده باشند، مزایده آغاز می شود. هدف از برگزاری این مزایده به دست آوردن Ad Rank یا همان رتبه آگهی است. Ad Rank همان رتبه ای است که تبلیغ در آن نمایش داده می شود.

به این ترتیب گوگل بر اساس دو فاکتور موجود در تبلیغ، Ad Rank را محاسبه می کند و تصمیم می گیرد که کدام تبلیغ در چه جایگاهی در نتایج جستجو نمایش داده شود: بالاترین پیشنهاد و امتیاز کیفی تبلیغ.

شاید برای تان سوال پیش آمده است که امتیاز کیفی تبلیغ گوگل چیست؟

امتیاز کیفی یا Quality Score، امتیازی است که به کیفیت و میزان مرتبط بودن کلمات کلیدی و تبلیغات PPC داده می شود. گوگل با استفاده از امتیاز کیفی، هزینه هر کلیک (CPC) شما را محاسبه می کند. زمانی که این دو فاکتور (Quality Score و CPC) در یکدیگر ضرب شوند، نتیجه به دست آمده Ad Rank شما را تعیین می کند.

امتیاز کیفی کلمات کلیدی تبلیغات در گوگل، خود به عوامل متعددی بستگی دارد:

  • نرخ کلیک شما (CTR)
  • میزان مرتبط بودن هر کلمه کلیدی نسبت به گروه تبلیغاتی آن
  • کیفیت و میزان مرتبط بودن صفحه فرود
  • میزان مرتبط بودن متن آگهی گوگل
  • پیشینه فعالیت حساب کاربری گوگل ادوردز شما

از آنجایی که بحث Quality Score کمی گسترده است، پیشنهاد می‌کنیم مقاله مرتبط با آن را در وبلاگ نوین مطالعه کنید. دانستن همین مقدار از اطلاعات، برای درک هزینه تبلیغ در گوگل کافیست.

خب، به بحث اصلی مان برگردیم. گوگل ادوردز چگونه کار می کند؟ زمانی که امتیاز کیفی تبلیغ گوگل و Ad Rank تان محاسبه شد، گوگل با استفاده از این داده ها تعیین می کند که بابت هر کلیک بر روی تبلیغ گوگل تان باید چه مبلغی را پرداخت نمایید. این فرمول محاسبه به شکل زیر است:

متوجه شدید که تبلیغ دهنده چگونه می تواند از طریق امتیاز کیفی بهتر، رتبه بالاتری در نتایج جستجوی گوگل به دست آورد و مبلغ پائین تری پرداخت کند؟

توضیحات بالا نحوه عملکرد گوگل ادوردز را به طور مختصر توضیح می دهد. حال که با اصول اولیه عملکرد گوگل ادوردز آشنا شدیم، اجازه بدهید نگاهی به آمار و ارقام داشته باشیم.

 

بودجه تبلیغات گوگل ادوردز من چگونه مصرف می شود؟

معمولاً افرادی که به تازگی با تبلیغ در گوگل آشنا شده اند، پس از راه اندازی اولین کمپین تبلیغات گوگل خود متوجه می شوند که بودجه تبلیغاتی شان سریع تر از آن چیزی که تصور می کردند تمام می شود.

طبیعتاً چنین موقعیتی، به تبلیغ دهنده یک شوک کوچک وارد می کند. در هنگام راه اندازی کمپین تبلیغات گوگل، تبلیغ دهندگان تصور می کنند که بودجه مورد نظرشان تا یک ماه دوام می آورد، اما دیری نمی گذرد که بودجه کم شان طی چند روز تمام می شود. همین اتفاق باعث می شود که تصور اشتباهی درباره جستجوی پولی به وجود بیاید. برخی از افرادی که با این موقعیت روبرو شده اند، به این استدلال رسیده اند که تبلیغات در گوگل هزینه بسیار بالایی دارد. مطمئناً هزینه تبلیغ در گوگل مبلغ پائینی نیست، اما با مدیریت صحیح می توان روش بودجه بندی صحیحی را اتخاذ کرد. مدیریت نادرست، یکی از عوامل مهم شکست تبلیغات گوگل است.

اصول بودجه بندی هزینه تبلیغ در گوگل

بودجه تبلیغات در گوگل، هیچ تفاوتی با دیگر بودجه های اختصاص یافته به قسمت های مختلف تجارت تان ندارد. در چنین شرایطی شما باید قسمت عمده ای از بودجه تان را به عنوان هسته اصلی تبلیغات در گوگل انتخاب کنید، و سپس مبلغ باقی مانده را برای مواقع ضروری ذخیره کنید. یکی از روش هایی که برای بودجه بندی یک اکانت گوگل ادوردز می توانید استفاده کنید، تقسیم بندی بودجه برای هر کمپین است.

هر کمپین گوگل ادوردز، تنظیمات مختص به خود را دارد. این ویژگی به شما اجازه می دهد که پارامترهای مختلف برای هر کمپین را به صورت مستقل از یکدیگر و در یک حساب کاربری واحد تنظیم نمایید.

هر کمپین باید بودجه روزانه اختصاصی داشته باشد. اگر شما چند کمپین تبلیغات گوگل را به صورت همزمان اجرا می کنید، باید بدانید که اولویت کدام کمپین از دیگری بیشتر است. برای مثال، کمپینِ پرفروش ترین محصولتان بسیار مهم تر از کمپینی است که در آن به آموزش فناوری های نوین تجارت تان می پردازید. اگر در چنین شرایطی قرار دارید، بهتر است که بودجه بیشتری را به صورت روزانه به کمپین محصولتان اختصاص دهید.

به این ترتیب اگر به صورت همزمان چند کمپین تبلیغات گوگل را مدیریت می کنید، بهترین کار این است که بر اساس اولویتِ کمپین ها، بودجه ای را برای هر کدام در نظر بگیرید.

بودجه روزانه تبلیغات در گوگل ادوردز چگونه مصرف می شود؟

فرض کنید که شما تبلیغی با هزینه 25 سِنت بابت هر کلیک دارید و می خواهید هر تبلیغ تان روزانه 300 کلیک دریافت کند. با استفاده از این اعداد می توانید میزان بودجه روزانه کمپین خود را تخمین بزنید:

75 = 25×30

در این مثال، 25 سنت بالاترین مقداری است که شما بابت هر کلیک پرداخت می کنید. با این وجود، هزینه پرداختی شما بابت هر کلیک می تواند بر اساس متغیرهای هر مزایده تغییر کند.

به خاطر داشته باشید اگر بالاترین میزان هزینه هر کلیک را 25 سنت تعیین کنید، هیچ وقت بیشتر از این مقدار بابت هر کلیک پرداخت نخواهید کرد، اما این امکان وجود دارد مقدار کم تری را بابت هر کلیک پرداخت کنید. خیلی ساده است، درسته؟ برای مثال، ممکن است که بالاترین مبلغ پیشنهادی، پس از خودتان را به ازای هر کلیک پرداخت کنید.

خب، فاکتورهای مهمی وجود دارند که می توانند بر روی بودجه PPC کمپین شما تاثیر بگذارند. اولین عامل مهم زمانبندی است.

زمانبندی یا Dayparting

Dayparting یا همان زمانبندی ارسال تبلیغ در گوگل، در حقیقت روشی برای تعیین زمان مناسب نمایش تبلیغ در گوگل و هدف گیری دقیق مخاطبان می باشد. درست است که تبلیغ شما در نهایت باید در مزایده گوگل برنده شود، اما پس از اتمام مزایده شما می توانید زمان دقیق نمایش تبلیغات را به گوگل اعلام کنید.

این روش از تبلیغات گوگل برای کسب و کارهای محلی که می خواهند مشتریان را ترغیب به تماس تلفنی یا مراجعه حضوری کنند، بسیار مفید است. برای مثال اگر کسب و کارتان از ساعت 7 صبح الی 5 بعد از ظهر فعالیت دارد، می توانید تبلیغات خود را در ساعت کاری تان به نمایش بگذارید تا مشتریان خارج از ساعات کاری با شما تماس نگیرند.

از طرف دیگر شما می توانید برای کسب بازدید بیشتر از وب سایت تان اجازه دهید که تبلیغات تان در تمام طول روز برای کاربران نمایش داده شود، اما برای این کار لازم است بودجه بیشتری را در نظر بگیرید. به زودی مقاله مقصلی درباره زمانبندی تبلیغات در گوگل منتشر خواهیم کرد.

هدف‌گیری جغرافیایی یا Geotargeting

یکی از امکانات بسیار مفید گوگل ادوردز که متاسفانه به دلیل تحریم های موجود، از دسترس کاربران ایرانی خارج شده است، امکان هدف گیری جغرافیایی کاربران یا همان Geotargeting است.

این قابلیت به کاربران ادوردز امکان می دهد تا تبلیغات خود را تنها برای منطقه خاصی از جهان نمایش دهند. به این ترتیب تبلیغِ گوگل شان تنها برای کاربرانی نمایش داده می شود که در مکان جغرافیایی تعیین شده، آن جستجو را انجام داده اند. این هدف گیری جغرافیایی می تواند به بزرگی یک کشور یا به کوچکی یک خیابان باشد!

این روش از تبلیغات گوگل برای کسب و کارهای محلی، به خصوص فروشگاه ها، بسیار مفید است و می تواند ترافیک خوبی را از دستگاه های قابل حامل به وب سایت و در نهایت به خرید، هدایت کند. امیدواریم در آینده ای نزدیک، این قابلیت گوگل ادوردز در اختیار کاربران ایرانی قرار بگیرد.

هدف گیری دستگاه یا Device Targeting

به یاد دارید زمانی تمام جستجوهای اینترنت از طریق رایانه های دسکتاپی انجام می شد؟

خب، آن روزها به پایان رسیده و امروزه، کاربران از طریق دستگاه های مختلفی می توانند در اینترنت جستجو کنند. این موضوع سبب شده است که هدف گیری مشتریان کمی تغییر کند. شما به عنوان یک کسب و کار اینترنتی باید بدانید که مشتریان تان از چه نوع دستگاهی (موبایل، تبلت یا رایانه دسکتاپی) برای استفاده از خدمات شما استفاده می کنند.

فرض کنید که می خواهید تبلیغ تان در گوگل برای هر دو کاربران دستگاه های موبایل و رایانه های شخصی نمایش داده شود، اما ترافیک حاصل از کاربران موبایل برایتان ارزشمندتر است (برای مثال محصول تان یک اپلیکیشن موبایل است و ترافیک حاصل از تلفن همراه می تواند به خرید یا نصب بیشترِ اپلیکیشن تان منجر شود).

در این موقعیت، شما می توانید بودجه تبلیغ تان در گوگل ادوردز را برای کاربران رایانه های شخصی و موبایل تقسیم کنید. به این ترتیب بهتر است بودجه بیشتری را برای نمایش تبلیغ تان در نتایج جستجوی موبایل اختصاص دهید.

تعیین بودجه روزانه و داشتنِ درکِ درست از نحوه خرج شدن آن، مهم ترین عوامل در تعیین بودجه و مدیریت هزینه تبلیغ در گوگل هستند. با این حال، شما باید بدانید امکانات و قابلیت های پیشرفتۀ گوگل ادوردز (مانند زمانبندی، انتخاب صحیح کلمات کلیدی و هدف گیری مخاطبان) چگونه می توانند بر روی هزینه تبلیغ در گوگل تاثیر بگذارد.

تعرفه تبلیغات در گوگل ادوردز : هزینه یک کلیک معمولی در گوگل ادوردز چقدر است؟

زمانی که برای اولین بار با مفهوم تبلیغات کلیکی و نحوه عملکرد آن آشنا می شوید، طبیعی است اولین سوالی که به ذهن تان می رسد این باشد که یک کلیک معمولی چقدر هزینه دارد؟

همانطور که قبلاً به این موضوع اشاره کردم، پاسخ دادن به این سوال دشوار است. شاید در نگاه اول، تبلیغات کلیکی گوگل مشابه تبلیغات چاپی باشد و شما انتظار داشته باشید با پرداخت مبلغ بیشتری، تبلیغ تان در بالاترین جایگاه نتایج جستجو نمایش داده شود.

اما متاسفانه بازاریابی دیجیتال به این شکل عمل نمی کند. در دیجیتال مارکتینگ چیزی که مهم است هدف تبلیغاتی و رقابت موجود برای کلمات کلیدی انتخابی شماست.

به همین دلیل، کلمات کلیدی قیمت مشخصی ندارند و برخی از آنها گران قیمت‌تر از دیگر کلمات کلیدی هستند. پس به خاطر داشته باشید، پیش از آنکه کمپین تبلیغات گوگل خود را راه اندازی کنید، بهتر است میزان رقابت موجود برای آن کلیدواژه را بررسی کنید.

در آمریکا، اگر بخواهیم تمام تجارت ها و کلمات کلیدی مرتبط شان را بررسی کنیم، میانگین قیمت هر کلیک در گوگل ادوردز چیزی بین 1 تا 2 دلار خواهد بود. البته این قیمت برای تبلیغات Search Network است. در Display Network، قیمت کلیک ها به طور میانگین کمتر از 1 دلار است.

به طور میانگین، هزینه تبلیغ در گوگل برای کلمات کلیدی فارسی نیز تقریباً مشابه با جستجوهای انگلیسی است. با این حال، همه این قیمت هایی که گفته شد، در حقیقت یک میانگین کلی است. مطمئناً، کلمات کلیدی رقابتی وجود دارند که هزینه هر کلیک آنها بسیار زیاد است. برای مثال در آمریکا، هزینه هر کلیک برای کلمات کلیدی موجود در تجارت بیمه بیش از 50 دلار است. به خاطر دارم در تبلیغات گوگل به زبان فارسی نیز برای یک کلمه کلیدی مرتبط با CRM، هزینه ای نزدیک به 11 دلار برای هر کلیک وجود داشت.

گران‌قیمت‌ترین کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل ادوردز

خب، اجازه بدهید مقاله مان را کمی جذاب کنیم. از آنجاییکه گوگل صاحب بزرگترین پلتفرم تبلیغات کلیکی در جهان است، می خواهیم گران‌قیمت‌ترین کلمات کلیدی در گوگل ادوردز را با هم بررسی کنیم. دانستن این اطلاعات شما را با تبلیغات گوگل و میزان تاثیرگذاری آن بر روی کسب و کارتان بیشتر آشنا می کند. در ادامه فهرستی از گران قیمت ترین کلمات کلیدی در گوگل ادوردز را برایتان آورده ایم.

توجه داشته باشید فهرستی که مشاهده می کنید، دسته بندی صنایع رقابتی در گوگل ادوردز (در آمریکا) هستند و نه خود کلمات کلیدی! در برخی از این دسته بندی های صنایع، کلمات کلیدی وجود دارند که هزینه کلیک شان بسیار بیشتر از میانگین مبلغ به نمایش گذاشته شده است:

Insurance (بیمه) – 54.91 دلار
Loans (وام) – 44.28 دلار
Mortgage (وام مسکن) – 47.12 دلار
Attorney (وکیل مدافع) – 47.07 دلار
Credit (اعتبار) – 36.06 دلار
Lawyer (وکیل) – 42.51 دلار
Donate (اهدا) – 42.02 دلار
Degree (مدرک) – 40.61 دلار
Claim (ادعای ثبت نام تجاری) – 45.51 دلار
Hosting (هاستینگ) – 31.91 دلار
Conference call (کنفرانس تلفنی) – 42.05 دلار
Trading (معامله) – 33.19 دلار
Software (نرم افزار) – 35.29 دلار
Recovery (بازیابی) – 42.03 دلار
Transfer (انتقال) – 29.86 دلار
Gas/Electricity (گاز و برق) – 54.62 دلار
Classes (کلاس آموزشی) – 35.04 دلار
Rehab (ترک اعتیاد) – 33.59 دلار
Treatment (درمان) – 37.18 دلار
Cord blood (خون بند ناف) – 27.80 دلار
فکر می کنم اکنون تصور بهتری از میزان رقابت و سودآوری تبلیغات در گوگل داشته باشید، اینطور نیست؟

اهمیت کلمات کلیدی طولانی در تبلیغات گوگل ادوردز

فهرست بالا نمایش دهنده گرانقیمت ترین و رقابتی‌ترین صنایع در گوگل ادوردز است. همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، این قیمت ها در حقیقت میانگین قیمت یک کلیک برای یک صنعت یا تجارت خاص هستند.

واقعیت این است که این کلمات کلیدی اصلی تنها بخش کوچکی از جهان اینترنت را تشکیل می دهند و در هر یک از این دسته بندی ها کلمات کلیدی طولانی (Long-Tail Keywords) وجود دارند که نه تنها تعدادشان از کلمات کلیدی اصلی بیشتر است، بلکه در برخی مواقع قیمت هر کلیک شان در گوگل ادوردز نیز بسیار بیشتر است.

برای مثال کلمه کلیدی طراحی سایت یکی از پرجستجوترین و پررقابت‌ترین کلیدواژه های موجود در وب فارسی است. بسیاری از کاربران ایرانی زمانی که به دنبال یک شرکت طراحی سایت هستند یا می خواهند در این زمینه آموزش ببینند، کلمه کلیدی طراحی سایت را در گوگل جستجو می کنند.

با این حال، اگر کسی بخواهد خودش کار طراحی سایت را انجام دهد چه عبارتی را در گوگل جستجو می کند؟ مطمئن چنین فردی عبارتی مانند چگونه وب سایت بسازیم؟ یا چگونه وب سایت خودمان را طراحی کنیم؟ یا آموزش گام به گام طراحی سایت را در گوگل جستجو می کند، اما ممکن است یک تبلیغ خوب نیز توجه چنین شخصی را به خود جلب کند.

اینجا دقیقاً همان نقطه ای است که کلمات کلیدی طولانی به کمک تبلیغ دهندگان گوگل ادوردز می آید. کلمات کلیدی طولانی نه تنها تعدادشان بیشتر است، بلکه معمولاً قیمت بسیار پائین تری نسبت به کلمات کلیدی اصلی دارند. همچنین، کلمات کلیدی طولانی می توانند کاربران واقعی را هدفگیری کنند.

بنابراین، اگر یک شرکت، بسته های آموزشی در زمینه طراحی سایت تولید می کند (یا حتی کلاس‌هایی حضوری در این زمینه برگزار می کند) می تواند با استفاده از یک کوئری جستجوی دقیق (کلمه کلیدی طولانی)، تبلیغ هدفمندی را در گوگل به نمایش بگذارد. مطمئناً بیشتر افرادی که به دنبال یادگیری طراحی سایت هستند با دیدن چنین تبلیغی، بر روی آن کلیک خواهند کرد.

هزینه تبلیغ در گوگل ادوردز در ایران به چه شکل است؟

خب، در ایران قضیه کمی متفاوت است. ما ایرانیان به دلایل تحریم موجود نمی توانیم مانند کاربران سایر نقاط جهان از گوگل ادوردز استفاده کنیم و در حقیقت عملاً به این سامانه دسترسی نداریم. با این حال، با برخی روش ها شما امکان استفاده از این سرویس را در ایران دارید.

برای آنکه بتوانید تبلیغات خود را در نتایج جستجوی گوگل نمایش دهید. دو راهکار دارید:

اولین راهکار این است که به یک حساب بانکی در خارج از ایران دسترسی داشته باشید. با داشتن ویزا کارت یا مستر کارت به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. البته توجه داشته باشید اگر گوگل متوجه شود که وب سایت شما در ایران مستقر است و شما از ایران کمپین تبلیغاتی تان را راه اندازی می کنید، حساب گوگل ادوردز شما را مسدود خواهد کرد.

اگر چنین شرایطی را ندارید، نگران نباشید. روش پیشنهادی دوم، دقیقاً برای شماست:

خوشبحتانه، در حال حاضر آژانس های بسیاری در زمینه تبلیغات در گوگل فعالیت می کنند. این شرکت ها با استفاده از راهکارهایی می توانند تحریم های گوگل را دور بزنند و تبلیغات شما را در گوگل نمایش دهند.

آژانس های تبلیغات گوگل مستقر در ایران در ازای دریافت مبلغی به عنوان کارمزد، کمپین تبلیغات در گوگل شما را راه اندازی می کنند. هزینه این کارمزد معمولاً صرف انتقال پول، مدیریت و بهینه سازی کمپین تبلیغاتی (شامل مشاوره، پیدا کردن کلمات کلیدی، تنظیم تبلیغ برای نمایش در ساعات مشخص و حتی نوشتن متن تبلیغاتی) شما می شود.

به این ترتیب، اگر شما هیچ تجربه ای در زمینه تبلیغات در گوگل ندارید می توانید تمام امور مرتبط با تبلیغات در گوگل خود را به یک آژانس تبلیغات اینترنتی بسپارید. برای مثال کارشناسان ما در نوین جهت سهولت کاربران، 5 بسته مختلف را با تعرفه ها و امکانات گوناگون برای کسب و کارهای مختلف طراحی کرده اند.

نتیجه گیری: معجزه ادوردز را تجربه کنید!
همان طور که خواندید عوامل متعددی در قیمت گذاری و نحوه محاسبۀ هزینه هر کلیک در تبلیغات گوگل وجود دارد. همچنین، وضعیت تحریم ایران توسط گوگل نیز هزینه تبلیغ در گوگل را کمی دچار نوسان می کند. با این حال، سود و بازدهی مثبت این روش تبلیغاتی، روز به روز کسب و کارهای بیشتری را به سمت خود می کشاند. اکنون که نحوه محاسبه هزینه تبلیغ در گوگل می دانید، می توانید کمپین تبلیغات کلیکی خود را به خوبی مدیریت کنید.

اگر به تازگی با تبلیغات در گوگل آشنا شده اید، پیشنهاد می کنم حتماً یک بار (حتی به صورت آزمایشی) این روش تبلیغاتی را امتحان کنید. نگران هزینه تبلیغ در گوگل هم نباشید، مطمئن باشید که بازگشت هزینه باب میل تان خواهد بود.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید