طراحی سایت تبلیغات نمایندگان مجلس

طراحی سایت تبلیغات نمایندگان مجلس

تدوین برنامه طراحی سایت تبلیغات نمایندگان مجلس

هدف از تبلیغات انتخاباتی

تبلیغات نمایندگان مجلس ، امروزه، تبليغات بسياري از عرصه هاي زندگي اجتماعي را در بر گرفته است ؛ به طوري كه هـيچ امـر عمومي بدون پشتوانه تبليغات انجام نميشود. به همين دلايل است كه دستگاه ها و نهادهاي عمـومي،و خصوصي بخشي از بودجه هاي خود را صرف تبليغات مـي كننـد. پر واضـح اسـت كـه اهـداف و نتايح تبليغات همواره مثبت نيست ؛ گاهي تبليغات از ابتدا با هدف تخريب انجام مي شود و گاهي نيزهرچند هدف تبليغات تخريب نيست، اما رنگ و لعاب آن موجب قلب واقعيات و حقايق و انحراف افكار عمومي ميشود، تاحدي كه برخي نويسندگان از آ ن به عوام فريبي ياد كرده انـد .بگذريم كه نويسندگاني چون ماكس وبـر و ماكيـاولي عـوام فريبـي را شـرط لازم سياستمداري دانسته اند و از گـروههـايي، چـون روزنامـه نگـاران و وكـلاي دادگـستري در خـدمت بنگاههاي سياسي و حتي سخنوران به عنوان عمده عوامفريبان سياسي در جامعه سخن گفته انـد.

شايد به دليل اهميت تبليغات نمایندگان مجلس است كه طي دهه هاي اخير در مجموعه قوانين انتخابـاتي كـشورها و از جمله كشور ما، فصل مهمي را به تبليغات نمایندگان مجلس اختصاص داده اند. اين مقاله، البته بـرقـانون انتخابـات مجلس شوراي اسـلامي تمركـز كـرده اسـت و قـصد دارد نگـاهي بـه وضـعيت تبليغـات و بـه ويـژه آسيبهاي آن و نتايج اين آسيبهـا برعرصـه انتخابـات كـشور بيفكنـد . علـت انتخـاب تبليغـات در انتخابات مجلس شوراي اسلامي، آن است كه امروزه در كشورهاي دموكراتيك دوگونه انتخابـات از اهميت بالاتري برخوردار است :
انتخاب رييس دولت و انتخاب نمايندگان مجالس مقننه. اهميـت اين دو نوع انتخابات از لحاظ جوهره سياسي ويژه آنهاست و اينكه هر فرد به عنـوان شـهروند ضـمن رأي دادن، درواقع سرنوشت جامعه ملي را رقم مي زند. به رغم گسترش انواع انتخاباتها در سـطوح كمونها، بخشها، شهرستانها، استانها و حتي در شهرها و روستاها، هـيچ كـدام از ايـن انـواع انتخابـات ويژگيهاي انتخابـات سياسـي را ندارنـد كـه بـراي تعيـين متـصديان امـور مملكتـي اسـت ، زيـرا در انتخاباتهاي مذكور معمولا انتخاب در محدوده مسائل محلي و جوامع خاص و جزء اتفاق مي افتد، نه صورت بندي قدرت در كل كشور پرسش اساسي اين است كه آيا نظام انتخاباتي مجلس شوراي اسلامي ، از چارچوب تبليغاتي كه بتواند بر اصول حاكم بـر انتخابـات منـصفانه و آزاد منطبـق شـود برخـوردار اسـت؟ آيـا در بخـش تبليغات اين قانون، محدوديتها و ناكارآمديهايي وجود نـدارد كـه نتيجـه آن بـه قلـب واقعيـت و انحراف از حقايق بينجامد؟

در دنياي امروز، يكي از راههاي كاهش هزينه هاي انتخاباتي استفاده از رسانه هاي همگانی، و روش های نوین تبلیغات نمایندگان مجلس است. در قانون انتخابات مذكور نه تنها توجه و تشويقي در اين مورد صورت نگرفته ، بلكه بـه صـراحت ”
هرگونه فعاليت تبليغاتي از تاريخ اعلام رسمي اسامي نامزدها بـراي نامزدهـاي نماينـدگي از صـدا و سيما و … ممنوع بوده و مرتكب، مجرم شناخته مي شود.احتمـالاً مضمون اين ماده، پرهيز از استفاده از امكانات دولتي است ، اما قانونگذار ميتوانست استفاده بالسويه از صدا و سيما را به شكل قانونمند مجاز اعلام نمايد . اين امـر هـم بـه افـزايش درآمـد صـدا و سـيما مي انجاميد، هم به كاهش هزينه هاي تبليغات انتخاباتي منجر مي شد و هم فضاي شهر و روسـتا هـا را تاحدي از تبليغات غيرضروري پاكيزه ميساخت. از سوي ديگر، امروزه علم بازاريابي يكي از شعبات خود را بـه بازاريـابي آرا وتبليغـات سياسـي اختصاص داده و با استفاده ار ابزارهاي علمي مدرن بازاريابي، فرصـتهـاي مناسـبي بـراي تبليعـات فراهم كرده است. به رهگيري از ابزار اينترنتي، شيوههاي نوين بازاريابي و حتي منـاظرههـاي عمـومي در اين چارچوب قابل بررسي هستند

 

جامعه هدف در طراحی سایت تبلیغات نمایندگان مجلس

با استفاده از ابزارهای مدرن و پیشرفته سئو و آنالیزهای گوگل در تاریخ های مشابه انتخاباتی می توان به راحتی نیاز های کاربران و گرایشات انان را بررسی نمود همچنین با توجه شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ناحیه و منطقه تبلیغاتی می توان نیاز های مخاطبان تاثیر گذار و موثر را بررسی کرد و بر این مبنا پلتفرم تبلیغاتی را ترسیم نمود.

برای ایجاد یک برنامه موثر تبلیغات نمایندگان مجلس، باید بتوانید به این سؤالات پاسخ دهید. تا تجزیه تحلیل درستی از جامعه هدف و مخاطبان خود داشته باشید.

مخاطبان چه کسانی هستند؟ کجا هستند؟ چه نیازی دارند؟ تصمیمات رای خود را چگونه می گیرند؟ خط دهی و گرایشات سیاسی آنها چگونه است؟ چگونه به پیامهای تبلیغاتی واکنش نشان می دهند؟

تحقیقات خاص مربوط به این نوع تجزیه تحلیل با آمار شروع می شود. که تعداد کل خانواده ها، کلاس های درس، کسب و کار ها و کارگران در بازار را در اختیار می گذارد. اینها موارد اصلی جمعیت شناسی شماست. آنچه که نیاز دارید بستگی به این دارد که ایا میخواهید تبلیغات شما بر اساس خانوارها یا افراد به عنوان گروه هدف اصلی شما باشند یا خیر.

در صورت امکان، باید بتوانید خانوارها را بر اساس میزان درآمد، کسب و کارها را بر اساس اندازه و کارگران را بر اساس نوع شغل، تحصیلات و عوامل دیگر تقسیم بندی کنید. آمار اشتغال می تواند اطلاعات اضافی مربوط به انواع کارگران و آموزش و پیشینه آنها را ارائه دهد. می توانید مشتریان هدف خود را بر اساس مشخصه های روانشناختی گروه بندی کنید. حالا به تقسیم بندی بازار استراتژیک رسیده اید که یکی از عناصر اصلی استراتژی بازاریابی است.

 

در این راستا ما با تحلیل دقیق بازار و روند رو به رشد تبلیغات در زمینه معرفی کاندیداها بهترین و کارامدترین روشها را برای تبلیغات انتخاباتی  با توجه به استراتژی کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت کاندیدا ارائه می دهیم.

 تحلیل رقبای انتخاباتی ذر طراحی سایت تبلیغات نمایندگان مجلس

البته آنالیز و تحلیل رقبا انتخاباتی برای تبلیغات کاندیداها کاری تکنیکی و تخصصی می باشد.در این روش تیم بازاریابی و کارشناسان برندینگ فانوس وب با به کارگیری از روش های پیشرفته سئو سایت اقدام به تحلیل رقبای انتخاباتی می نمایند و راهکارهای رقبا چه از لحاظ بازاریابی و چه از لحاظ تکنیکی بررسی می گردد و روش ها نوینی در تبلیغات انتخاباتی صورت کاملا علمی و تکنیکی در اختیار شما قرار می گیرید که شامل مراحل زیر می باشد.

  • طبقه بندی رقبا
  • شناسایی رقبا
  • بررسی رقبا
  • بررسی روش های رقبا در اینترنت
  • بررسی جایگاه رقبا در صفحات گوگل و سئو
  • تجزیه و تحلیل شعارهای رقبا
  • بازبینی شبکه های اجتماعی

 

اهداف و روش های تبلیغات در طراحی سایت تبلیغات نمایندگان مجلس

بکار گیری از روش های خلاقانه تبلیغات در جذب و کمپین های تبلیغاتی با استفاده از روش ها نوین تبلیغات

شعار انتخاباتی: هر نماینده ای متناسب با دغدغه های شهر خود می بایستی شعاری داشته باشد ، طراحی شعار های انتخابی متناسب و فعال مناسب با شرایط حال و هوای جامعه، نوین و جامعه پسند

متن و محتوا: طراحی متن و رزومه کاری به همراه استدلال، دلیل و سوال و پاسخ در مورد تغییرات شرایط جامعه با استفاده از آمار و اعداد واقعی و دغدغه های معیشتی، فرهنگی و اجتماعی مردم

عکاسی حرفه ای: عکاسی حرفه ای و طراحی ظاهر و پوزیشن های حرفه ای با استفاده از تکنیک های نوین روانشانسی  و با توجه به شرایط فرهنگی و ویزگی های قومیتی جامعه هدف

انتخاب رنگ: انتخاب رنگ مناسب با استفاده از کارشناسان جامعه شناسی و روانشاسی متناسب احساسات روز جامعه و تاثیری که می توند در ذهن مخاطب ایجاد نماید

طراحی گرافیک: طراحی انواع کارت ویزیت، تراکت، پوستر و بروشور های انتخاباتی ویژه تبلیغات نمایندگان مجلس با استفاده روش های نوین تبلیغات و سیستم های نوین بازاریابی

طراحی کلیپ: ساخت کلیپ با وجود گسترش مدیا و موبایلهای هوشمند از اهمیت بالایی برخوردار می باشد . از ویژگی های برجسته کلیپ های انتخاباتی ما نمایش دغدغه مردم، استفاده از شعار، کوتاه بودن و تاثیر گذاری می باشد

شبکه های اجتماعی: شبکه های اجتماعی در دنیای امروز یکی از تاثیر گذار ترین رسانه های جمعی می باشد، گروه فانوس وب با سالها تجربه در بکارگیری شبکه های اجتماعی روشهای کارامد به شما پیشنهاد می دهد

تبلیغات پیامکی: ارسال پیامک های هوشمند، منظقه ای و هدفمند به جامعه هدف و از طریق روش های نوین تبلیغات و بازاریابی ویژه کاندیدا مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم

 

مبانی طراحی سایت تبلیغات نمایندگان مجلس

انتخاب دامنه سایت

در قدم اول در صورت داشتن دامین برای کاندیدا، دامین مورد نظر بررسی می گردد و از نظر سئو و تبلیغات  نظر کارشناسی داده خواهد شد و در غیر اینصورت دامنه متناسب با کاندیدا با توجه با اصول علمی و بنیادی سئو و بازاریابی و نظر نهایی کارفرما به نام کاندیدای محترم خریداری می شود.

فضای میزبانی مناسب برای سایت

فضای میزبانی وب به در تبلیغات نمایندگان مجلس مانند اجاره مغازه و یا خرید مکانی می باشد برای بارگزاری اطلاعات و محتوای تبلیغاتی می باشد و این فضا با حجم های مختلف قابل اجاره و یا خرید برای مدت معلومی می باشد.

انتخاب بهترین فضای میزبای سایت با توجه به میزان تقاضا و استراتژی نماینده می توان از انواع مختلف فضای میزبانی وب با توجه به نوع سیستم مدیرت محتوا استفاده نمود

سیستم مدیریت محتوا

سایت از دو بخش تشکیل می شود بخش سمت کاربر که همکان چیزی است که کاربران آن را می بینند و با کدنویسی های HTML و استایل نویسی CSS و افکت های انیمیشنی JAVA SCRIPT نوشته می شود اما این همه ماجرا نیست و پنل مدیریتی که سمت مدیر سایت هست به گونه دیگر ی است و با زبانهای برنامه نویسی سمت سرور ماندد PHP و ASP نوشته می شود .

حال سیستم مدیریت محتوا یا همانCMS  به دو گونه متفاوت می باشد یا سیستم های مدیریت محتوا عمومی یا اپن سورس مانند وردپرس ، جوملا، دروپال ، مجنتو و … می باشد و یا به صورت اختصاصی نوشته می شود که با زبانهای برنامه نویسی سمت سرور می باشد که کاملا اختصاصی و فقط برای این سایت نوشته می شود.

قالب سایت کاندیدا

طراحی سایت اصولا با کدنویس های HTML,CSS,JAVASCRIPT می باشد و اغلب به صورت های قالبهای آماده و یا قالب نوشته شده به صورت اختصاصی می باشد برای انتخاب قالب مناسب با طراحی سایت تبلیغات کاندیدا ها مجلس چه به صورت آماده یا اختصاصی نکات زیر را باید مد نظر داشت:

  • اصول استاندارد کد نویسی: رعایت اصول و قوانین کد نویسی W3 و نگارش صحیح کد های در قالب سایت
  • استفاده از کد نویسی های CSS و JAVA SCRIPT در فایل خارجی و عدم استفاده از کد نویسی های داخل خطی
  • استفاده از تعداد کمی از فایل های خارجی به جهت بالا بردن سرعت سایت
  • فشرده سازی کد نویسی های CSS و JAVA SCRIPT
  • قابلیت واکنشگرا و رسپانسیو وب سایت نسبت به تمای اندازه های و ابعاد مختلف اپلیکیشن های کاربردی
  • امکان نصب پلاگین های کاربردی و یا تعریف انواع پلاگین ها و افزونه ها

امکانات عمومی طراحی وب سایت نمایندگان

  • بخش نوشته ها: در این بخش می توان اخرین مقالات علمی و کاربردی وب سایت را اضافه نمود و همچنین امکان دسته بندی موضو عات مختلف وب سایت همراه با برچسب گذاری برای مقالات و اخبار سایت که روش ها و نواع استفاده از بخش نوشته ها مفصلا توضیح داده خواهد شد
  • بخش برگه ها: در این بخش برگه های اصلی سایت از جمله صفحه اصلی، تماس باما و درباره ما که نیازی به تغییرات مداوم ندارند اضافه خواهد شد و با توجه به امکانات قالب می توان به صورت تم های گرافیکی طراحی نمود.
  • بخش دیدگاهها : در این بخش آخرین دیدگاههای که برای مقالات ، محصولات گذاشته می شودمی توان مشاهده نمود و با تایید مدیر قابلیت نمایش در وب سایت را خواهند داشت.
  • بخش رزومه: در این بخش رزومه فعالیت و تاریخچه ان در اختیار کاربران قرار می گیرد تا بتوانند تحلیل درستی در انتخاب و رای داشته باشند.
  • بخش فهرستها: در این بخش می توانید ایتم های مورد نظر منوی اصلی و منو های فرعی را اضافه یا کم نمود
  • بخش ابزارک ها: در این بخش می توانید برای سایدبار و بخش های فوتر و هدر به طور اختصاصی ابزارک های مجزا تعریف نمود.

امکانات تخصصی طراحی سایت کاندیدا

  1. برگه های اصلی سایت شامل خانه ، درباره ما ، تماس با ما
  2. برگه های فرعی سایت ، نمونه کارها، انتقادات و پیشنهادات ، نظر سنجی
  3. برگه های معرفی شامل ، رزومه، تاریخچه، تحصیلات، اهم فعالیت ها
  4. فرمهای سفارش شامل نظرات و پیشنهادات، درخواستهای کاربران و…
  5. گالری تصاویر و فیلم
  6. سوالات متداول از نماینده
  7. مدیریت بنر، ایمیل و مدیریت کاربران
  8. امکان نظر دهی، لایک یا دیس لایک و شرکت در نطر سنجی
  9. پیامها و اطلاعیه ها
  10. حساب کاربری سفارشی اعضاء و همکاران
  11. خبرنامه و ارسال ایمیل ( آخرین اخبار ، پیشنهادات ویژه )
  12. سامانه پیامکی
  13. نظر سنجی و مسابقات
  14. تالار های گفتگو و باشگاه مشتریان
  15. معرفی اهداف و استراتژی ها
  16. گواهینامه ها  و فعالیت ها
  17. آرشیو رویداد های و حضور در مراسمات مختلف
  18. بیانیه ماموریت و چشم انداز
  19. خط مشی و نظامنامه
  20. تیم اجرایی، همکاران اجرایی
  21. نظرات دوستان، همراهان و شخصیت های مشهور
  22. اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
  23. ارسال نوتفیکیشن بر مرورگر
  24. خبر نامه ایمیلی
  25. ارزش های بنیادین، مسئولیت های اجتماعی و منشور اخلاقی
  26. شبکه های اجتماعی

کمپین تبلیغاتی  در طراحی سایت تبلیغات نمایندگان مجلس

تولید محتوا و بازاریابی محتوا:

محتوا وب سایت پل ارتباطی بین مدیر سایت و بازدید کنندگان است ؛ بنابراین ضروری است که در سایت شما اطلاعاتی درست در مورد فعالیت و تبلیغات نمایندگان مجلس  وجود داشته باشد.به دلیل اهمیت و تاثیر محتوا بر افزایش بازدید یک سایت و ارتقا جایگاه آن در موتورهای جستجو ، فانوس وب  این خدمات را تحت عنوان پکیج محتوا نویسی در اختیار نمایندگان محترم خود قرار خواهد داد.تمامی مطالب تهیه شده مطابق با استانداردهای سئو بوده و دارای ویژگی های زیر می باشند:

  • ارتباط موضوعی با موضوع تبلیغات انتخابات و شعار اصلی
  • اعلام موضوع برای تولید محتوا ، به عهده نماینده می باشد
  • عدم وجود اشتباهات تایپی و خطاهای نگارشی
  • محتوای جذاب و آموزش دهنده که می تواند بر بازدید کننده بیشترین تاثیر را داشته باشد
  • انتخاب مناسب ترین عنوان برای هر مطلب
  • استفاده از عکس های مرتبط
  • دارای انسجام موضوعی به گونه ای که کاربر را کنجکاو نماید تا متن را تا انتها مطالعه کند.

طراحی عکس:

یکی دیگر از خدمات ما در پشتیبانی سایت ، طراحی عکس و تصاویر اینفوگرافیک می باشد که مطابق با تبلیغات نمایندگان مجلس و موضوع وب سایت شما صورت خواهد گرفت. برای مثال فرض کنید که برای قسمت اسلایدر سایت خود نیازمند طراحی بنرهای تبلیغاتی هستید که فعالیت های شما را مورد توجه بیشتر مخاطبان قرار دهد، ما با برخورداری از گرافیست های حرفه ای می توانیم یک عکس مناسب و جذاب را برای شما طراحی نماییم.
ویژگی ها:

  • طراحی عکس های حرفه ای
  • انتخاب موضوع عکس به انتخاب نماینده است .
  • دادن نمونه طرح ، اختیاری و بلامانع است .
  • تمام عکس ها اختصاصی برای شما خواهد بود.

رپورتاژ اگهی

رپورتاژ اگهی مقالات سودمندی می باشد که در سایت های خبری منتشرمی شود  و هدف ان سرازیر کردن بازدید کنندگان و تبلیغات نمایندگان مجلس می باشد در این روش مقالات کاربردی به این نوع وب سایت ها با پرداخت هزینه منتشر می شود و در هر مقاله 5 لینک فالو به صفحات مهم سایت داده می شود.

 شبکه های اجتماعی

با گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی توسط جامعه ایران ، فعالیت مستمر در این فضاهای مجازی روشی مناسب برای تبلیغات نمایندگان مجلس می باشد که در سئو سایت نیز تاثیر مثبت می گذارد و باعث بازدید و بالا رفتن ترافیک سایت شما می شود و  کاندیدا به راحتی می تواند به جامعه هدف خود در ارتباط باشد، البته داشتن حضور مفید در این فضا نیازمند کسب اطلاعات لازم، آگاهی از روشها و برخورداری از وقت کافی می باشد. هر یک از کاربران موجود در این شبکه ها مثل فیسبوک، توییتر، گوگل پلاس، اینستاگرام و … می توانند در بهترین حالت یکی از طرفداران شما باشند. یکی از خدمات فانوس وب کار در شبکه های اجتماعی می باشد که از طریق ارائه ی اطلاعات لازم در قالب متن و تصویر به معرفی کاندیدا مورد نظر به کاربران  و باعث افزایش ترافیک سایت و سئو سایت می شود. کسب نتیجه ی خوب در این زمینه نیازمند صرف وقت کافی و رعایت اصول خاصی خواهد بود.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید