روش های پیدا کردن رتبه گوگل و الکسا

روش های پیدا کردن رتبه گوگل و رتبه الکسا

رتبه گوگل و الکسا از دیر باز برای مدیران سایت و مدیران بازاریابی اینترنتی دارای اهمیت بالایی بوده است هر چه رتبه سایت شما در گوگل بیشتر باشد طبعا موجب افزایش ترافیک سایت شا می شود. و فروش بالاتری خواهید داشت و همچنین اگر در وبسایتتان خدمات رایگان ارائه می دهید رتبه بالاتری در گوگل و الکسا به معنای جذب تبلیغات بیشتر برای وب سایت شما می باشد.

اما چه اهمیتی دارد که بدانیم رتبه سایت در گوگل و الکسا چیست؟  از مهمترین مسائلی که دانستن رتبه گوگل و الکسا را برای ما مهم می کند بررسی شرایط فعلی سایت در مقایسه با رقبا می باشد ،برای این منظور باید صفحات سایت را برای کلمات کلیدی مرتبط با آنها بررسی کنید و جایگاه هر کدام را در گوگل مشخص نمایید. بعد از این مرحله می‌توانید اقدامات سئو مد نظر خود را در سایت اعمال کنید و سپس مجدداً رتبه سایت در گوگل را با رقبا مقایسه کنید. این روش برای اطمینان از صحت فرایند سئو در سایت ضروری است.

رتبه الکسا چگونه مشخص می‌شود؟

برای مشخص کردن رتبه الکسا سایت کافیست وارد سایت الکسا شویم و url  سایت مورد نظر را وارد کیم تا رتبه سایتمان را در مقیاس جهانی و مقایس کشوری به ما ارائه دهد . همچنین می توانیم با نصب تولبار الکسا بر روی مرورگر ما به راحتی به رتبه الکسا سایتمان پی ببریم.

الکسا به دو صورت آمارها را بررسی می‌کند. یک روش استفاده از امکانات سایت و روش دیگر افزونه الکسا است. در پنل داده الکسا، اطلاعات بازدید میلیون‌ها کاربر اینترنت جمع آوری می‌شود و براساس بازدیدهای منحصر به فرد، رتبه سایت محاسبه می‌شود. این رتبه مخصوص دامین اول یعنی domain.com است. بنابراین، صفحات زیرمجموعه سایت و بلاگ‌ها رتبه جداگانه ای دریافت نمی‌کنند. گاهی اوقات شاهد این هستیم که ترافیک سایت شما افزایش می‌یابد، ولی رتبه الکسای شما وضعیت خوبی ندارد. در این حالت عملکرد سایت شما خوب است، اما از آنجایی که رتبه الکسا نسبت به سایت‌های دیگر سنجیده می‌شود، بقیه سایت‌ها عملکردشان از شما بهتر است.

رتبه الکسا چگونه عمل می کند

وب سایت الکسا با توجه به اطلاعات موجود در اینترنت به بررسی سایتها می پردازد و با توجه به میزان کلیک کاربرانی که تولبار الکسا در مرور گر خود نصب کرده اند به رتبه بندی وب سایت می پردازد، البته این نکته را باید توجه داشت که معیار رتبه دهی الکسا بر اساس کاربرانی می باشد که تولبار الکسا را در مرور گر خود نصب کرده اند و طبعا اغلب کاربران که نیازی به دانستن رتبه سایت ندارند این تولبار را در مروگر خود نصب ننموده اند و نمی توان با این اوصاف رتبه السکا را معیار درستی برای میزان بازدید و میفیت سایت دانست.

ابزار بررسی رتبه الکسا

برای اینکه بتوانید راحت‌تر رتبه الکسا سایت خود را مشاهده کنید، نوار ابزار الکسا را دانلود کنید. با این کار هرگاه که وارد سایت‌‌تان می‌شوید، با کلیک روی آیکون آبی رنگ الکسا، رتبه سایت در ایران و جهان را مشاهده می‌کنید. وب سایت الکسا طبق آخرین گزارش‌های خود، آمار و اطلاعات نوار ابزار را مهم ترین ملاک آماری معرفی کرده است. بنابراین هر سایتی به افزونه الکسا احتیاج دارد.

روش های پیدا کردن رتبه گوگل

برای بپیدا کردن رتبه گوگل وب سایت نیاز به ابزار خاصی نیست و به راحتی می توانید در جستجوی گوگل یا همان فهرست گوگل رتبه سایت خود را مشاهده کنید . اما بر خی از ابزار های وجود دارد که در بررسی رتبه گوگل به ما کمک می کنند از جمله این موارد می توان به موارد زیر اشاره نمود.

بهترین روش‌ها برای پیداکردن رتبه سایت در گوگل

استفاده از ابزارهای جانبی مرورگرها سریعترین ابزار برای پیدا کردن رتبه سایت در گوگل است. برخی از این افزونه‌ها را بررسی می‌کنیم. نکته: هنگام تلاش برای پیدا کردن رتبه سایت در گوگل به کمک افزونه‌های مرورگرها بهتر است که تنظیمات گوگل را بر روی نمایش 100 سایت تنظیم نمایید.

1-  SERPTrends

این ابزار از افزونه‌های گوگل Chrome و فایر فاکس است که به صورت صد در صد رایگان قابل استفاده می‌باشد. این افزونه بدلیل سادگی استفاده بسیار محبوب است. در مرورگر دلخواه خود وارد بخش Add-ons یا Extension شوید و این افزونه را جستجو و به مرورگر خود بیافزایید. سپس هنگام جستجو در گوگل می‌توانید رتبه صفحات را در سمت چپ لینک صفحات مشاهده کنید. میزان ارتقاء و افت رتبه سایت‌ها نیز توسط فلشی به نمایش در خواهد آمد. این ابزار امکانات زیادی دارد مثلاً با کلیک روی رتبه سایت می‌توان رتبه الکسای آن را نیز مشاهده کرد.

2-  SEOquake

این افزونه برای مرورگرهای  Chrome، فایرفاکس، اوپرا Opera، سافاریsafari، قابل دسترس است. استفاده از آن کاملاً رایگان است و امکانات بسیار زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد. بعد از نصب این افزونه علاوه بر نمایش رتبه سایت و نمایش میزان افت و ارتقاء رتبه سایت در بازدید‌های مختلف. در زیر هر سایت در صفحه نتایج جستجو گوگل به شما امکان مشاهده رتبه سایت در الکسا، مالکیت سایت، تعداد لینک‌های سایت و… را نیز می‌دهد. با فعال شدن این ابزار در سمت چپ صفحه نتایج گوگل، پنلی اضافه می‌شود که امکانات مدیریتی زیادی به این ابزار اضافه می‌کند.

3- Seo SERP

این ابزار بسیار شبیه SERPTrends عمل می‌کند. بسیاری این دو ابزار را اشتباهاً به جای یکدیگر به کار می‌برند. عملاً نمی توان تفاوت محسوسی بین این دو ابزار مشاهده کرد. بسته به سلیقه می‌توانید از هر دوی این ابزارها استفاده کنید.

پیدا کردن رتبه گوگل به کمک سایت‌ها

سایت‌های ارائه دهنده ابزارهای تحت وب معمولاً امکانات خوبی برای آنالیز رتبه سایت‌ها در اختیار شما قرار میدهند و برخی ترجیح می دهند از این ابزارها استفاده کنند.

1-   DYNO MAPPER

ابزار بسیار محبوبی در رده ابزارهای غیر رایگان برای یافتن رتبه سایت در گوگل است. DYNO Mapper علاوه بر یافتن رتبه سایت در گوگل می تواند نقشه سایت نیز تولید کند. این ابزار از متا کلمات کلیدی برای یافتن کلمات کلیدی صفحات کمک می‌گیرد. این ابزار گزینه‌هایی برای سفارشی کردن کلمات کلیدی بر اساس موتور جستجو و موقعیت جغرافیایی نیز در اختیارتان می‌گذارد. دلیل اینکه این ابزار را به عنوان اولین ابزار برای پیدا کردن رتبه سایت در گوگل معرفی می‌کنیم، توانایی آن در همآهنگی با گوگل آنالیتیکس و امکانات بی نظیر آن است. این ابزار به شما امکان مانیتور کردن سایت رقبا را نیز خواهد داد. شما می‌توانید دریافت اطلاعات به صورت پیام یا همان notifications را نیز فعال کنید. در این صورت هر روز رتبه سایت به شما اطلاع داده خواهد شد. DYNO Mapper را می‌توان به صورت ماهیانه یا سالیانه خریداری کرد. ارزانترین سرویس این ابزار 40 دلار در ماه برای 1000 کلمه کلیدی و بی نهایت دامنه برای رتبه بندی روزانه است.

2- SEO PROFILER

اگر قبلاً به دنبال ابزارهای سئو بوده‌اید قطعاً نام این ابزار را شندیده اید. از ویژگی‌های بارز این ابزار سادگی استفاده و توان آن برای کار با گوگل آنالیتیکس است. دلیل اینکه این ابزار گزینه دوم در لیست ما است. امکانات جانبی کمتر آن نسبت به DYNO Mapper می باشد. SEO PROFILER امکان بررسی رقبا را نیز به شما می‌دهد. شما می‌توانید کلماتی را که رقبا در آنها، رتبه بالایی در گوگل دارند را یافته و براساس آن برای بهینه سازی سایت خود تصمیم گیری کنید. این ابزار به شما برای یافتن کلمات کلیدی پر کاربرد نیز کمک خواهد کرد.

3-  GADGET

این ابزار در اصل یک ابزار تحلیل کلمات کلیدی و تحلیل رقبا می‌باشد، اما می‌توان از آن بعنوان یک ابزار برای پیدا کردن رتبه سایت در گوگل نیز استفاده کرد. اگر بدنبال یک ابزار چندکاره می‌گردید که به تواند رتبه سایت شما در گوگل را نیز گزارش گیری کند این ابزار بسیار مناسب خواهد بود.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید