اهمیت هدف گذاری در بازاریابی

اهمیت هدف گذاری در بازاریابی

هدف گذاری در بازاریابی

هنگامی که وارد بازاریابی می شوید، اگر سعی می کنید با همه صحبت کنید، زمان زیادی را برای رسیدن به فرد مورد هدف خواهید داشت. پیام های مبهم و عمومی نسبت به ارتباظ خاص و مستقیم به احتمال زیاد مخاطبان را به مخاطره می اندازند به همین دلیل هدف گیری در بازاریابی بسیار مهم است.

هدف اصلی در بازاریابی چیست؟

هدف قرار دادن در بازاریابی یک استراتژی است که یک بازار بزرگ را به بخش های کوچک تر تقسیم می کند تا به یک گروه خاصی از مشتریان تمرکز کند. و این یک بخش از مشتریان را بر اساس ویژگی های منحصر به فردی تعریف کرده و خدمات به انها را توجیه میکند.
به جای تلاش برای دستیابی به کل بازار، به یک نام تجاری از بازاریابی هدف استفاده می شود تا انرژی خود را برای یک گروه خاص تعریف شده در آن بازار متصل کند.

ویژگی های انواع بازار های هدف

جمعیت شناسی: سن، جنس، تحصیلات، وضعیت تاهل، نژاد، مذهب و غیره
روانشناسی: ارزشها، باورها، منافع، شخصیت، شیوه زندگی و غیره
کسب و کار صنعتی: صنعت و تولیدات کسب و کار
مناطق جغرافیایی: محله، کد منطقه، شهر، منطقه، کشور و غیره

با استفاده از این استراتژی تقسیم بندی بازار، نیازهای مشتریان در مورد بازار هدف خود بیشتر مشخص می شوند. آنها می توانند بر روی یک گروه کوچک از مشتریان متمرکز شوند که از محصولات شما بیشتر بهرمند می شوند.
به عنوان مثال، شرکتی لوازم بهداشتی و آرایشی را به فروش می رساند، ممکن است تصمیم بگیرد روی یک بازار هدف کوچکتر، تمرکز کند. به جای بازاریابی به عموم مردم، آنها ممکن است تنها بر فروش لوازم آرایش و بهداشتی به صاحبان مشاغل زن تمرکز کنند. یا آنها می توانند به طور انحصاری برای معلمان دبیرستان فعالیت کنند. هر دو نمونه کوچک هستند، و بخش های از بازار بالقوه را مورد هدف قرار می دهد.

چرا هدف گذاری در بازاریابی اهمیت دارد؟

هدف گذاری در بازاریابی مهم است، زیرا این بخشی از استراتژی بازاریابی جامع است. تبلیغات و تجربه مشتری، برند و برندسازی را تحت تاثیر قرار می دهد. هنگامی که شرکت شما بر تقسیم بازار هدف تمرکز می کند، می توانید موارد زیر را انجام دهید:
بازاریابی را به طور مستقیم به یک مخاطب مشخص تعریف کنید. پیام های بازاریابی عمیق تر با مخاطبان در زمانی که خوانندگان می توانند به طور مستقیم به اطلاعات ارتباط برقرار کنند. تولیدات که دارای بازار بزرگ و متنوعی از مشتریان هستند، اغلب با ایجاد کمپین های بازاریابی که به طور مستقیم به مخاطبانشان عمل می کنند. از آنجا که بیننده هایشان خیلی متفاوت هستند، شعارها یا داستان های گوناگون می توانند با هر فردی در سطح شخصی رونق بگیرند. از طریق هدف بازاریابی، می توانید این مشکل را کاهش دهید و تمرکز خود را روی ساخت پیام ها برای یک مخاطب خاص بدهید.
افزایش کیفیت محصولات و خدمات. وقتی به طور مستقیم به افرادی که میخواهید هدف قرار دهید صحبت کنید، احتمال بیشتری برای جذب افراد مناسب خواهید داشت. بازاریابی شما به طور مؤثرتر به افرادی که احتمالا میخواهند با شما تجارت کنند، به طور مؤثرتری دست پیدا کنند. هنگامی که شما با افراد مناسب ارتباط برقرار می کنید، احتمال بیشتری دارد که خرید موفقیت آمیز انجام شود.
نام تجاری خود را از رقبا متفاوت کنید. زمانی که شما از یک مجموعه بزرگ مشتریان خاصی جدا میکنید و روی آن متمرکز می شوید، قواعد فروش و خدمات خاص خود را به مشتریان ارائه دهید و هرچه می توانید نام تجاری خود را منحصر به فرد نمایید.
وفادار سازی مشتریان .مشتریان عمیق تری از طریق برخود خوب و روابط انسانی ایجاد نمایید و روابط طولانی مدتی به وجود آورید. هنگامی که مشتریان نیاز خود را شناسایی می کنند و احساس می کنند که شما طرفدار دیدگاه ها و نیازهای خاص انها هستند، احتمالا به برند شما بیشتر وفادار می شوند و همچنان با شما در طول یک دوره طولانی کار می کنند.
بهبود محصولات و خدمات با شناخت بیشتر مشتریان خود، در این روش به شما کمک می شود که محصولات و خدمات خود را به شیوه ای جدید طراحی و تولید کنید. هنگامی که شما درک عمیقی از مخاطبان هدف خود دارید، می توانید کالاها و خدمات خود را با توجه به پیشنهادات مشتریان تغییر شکل دهید و این گونه کیفیتی خاص از تولیدات و خدمات خود ارائه می دهید.
متمرکز بمان. در نهایت، نتیجه شما از هدف گیری در بازاریابی ارائه خدمات با کیفیت تر می باشد. بازاریابی هدف شما را قادر می سازد تا در مورد استراتژی های بازاریابی، ابتکارات و جهت مارک تجاری خود بیشتر بدانید. این به شما کمک می کند بینش خود را روشن کنید و همه را در یک سازمان مشخص قرار دهید. هنگامی که برنامه ریزی های آینده برای بازاریابی و کسب و کار به طور کلی شکل می گیرد، یک رویگرد متمرکز به شما کمک می کند که منابع مالی خود را به خوبی بهینه و روی هدف خاصی متمرکز کنید.

شرکت طراحی سایت فانوس وب ارائه دهنده روش های نوین بازاریابی اینترنتی و طراحی سایت در ایران، با سالها تجربه و صد ها نمونه کار موفق در بازار کسب و کار ایران، آماده ارائه روش های نوین بازاریابی به انواع کسب و کار های کوچک و بزرگ و استات آپ های می باشد.
منبع:alexa.com

شرکت طراحی سایت فانوس وب ارئه دهنده راهکارهای خلاقانه طراحی سایت در سراسر ایران، طراحی سایت یزد ، طراحی سایت یاسوج ، طراحی سایت همدان ، طراحی سایت بندر عباس ،طراحی سایت اراک ،طراحی سایت قزوین ،طراحی سایت تبریز ، طراحی سایت گرگان ،طراحی سایت رشت ،طراحی سایت خرم اباد ، طراحی سایت کرمانشاه ،طراحی سایت کرج ،طراحی سایت سنندج ،طراحی سایت شیراز ،طراحی سایت سمنان ،طراحی سایت زنجان ،طراحی سایت شهرکرد،طراحی سایت اصفهان ،طراحی سایت اردبیل ،طراحی سایت بیرجند ،طراحی وب سایت در ایلام

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید