استراتژی بازاریابی و ارزش ها

استراتژی بازاریابی و ارزش ها

آمیخته بازاریابی شرکت باید با سیستم ارزشی بازار هدف آن جامعه سازگار باشد. توجه روز افزون جامعه به محیط زیست و منابع تجدید ناپذیر موجب
شده بازاریان رویکردی تحت عنوان بازاریابی سبز اتخاذ کنند.
بازاریابی سبز موضوعات زیر را در بر می گیرد:
1 -توسعه کالاهایی که تولید، استفاده یا کناره گذاری آنها برای محیط زیست، آلودگی و ضرر کمتری را به همراه دارد.
2 -توسعه کالاهایی که تأثیرات مثبتی بر روی محیط زیست و منابع زیست محیطی دارد.
3 -ارتباط دادن خرید کالاها با سازمان ها یا موقعیت هایی که توجه افراد را به مسائل محیطی جلب می کنند

بازاریابی براساس جنسیت:
نقش های جنسیتی رفتارهایی هستند که با توجه به جنسیت فرد در جامعه، تعریف شده و مناسب، شناخته می شوند. نقش های جنسیتی از جمله
رفتارهایی هستند که فرد، کنترل کمی بر آنها دارد.
نقش های مرتبط با میزان موفقیت فرد رفتارهایی هستند که بر اساس معیارهای عملکردی فرد، تعیین می شوند و افراد می توانند تا حدودی میزان موفقیت نقش های شغلی خود را در اختیار داشته باشند و انتخاب کنند.

موقعیت اجتماعی و سیستم طبقات اجتماعی

موقعیت اجتماعی و طبقه اجتماعی تا حدودی مترادف هستند و به معنی موقعیت یک فرد نسبت به سایرین در یک یا چند بعد ارزشمند در جامعه می باشند. موقعیت اجتماعی نتیجه ویژگی هایی است که فرد دارا می باشد و سایر افراد جامعه علاقمند به داشتن آنها هستند. افرادی که موقعیت های اجتماعی مختلفی دارند، نیازها و الگوهای مصرف متفاوت از یکدیگر دارند.

تقسیم بندی موقعیت های اجتماعی افراد

خرده فرهنگ بخشی از یک فرهنگ بزرگ تر است که اعضای آن از ارزش ها و الگوهای مصرف متمایزی برخوردارند اما از آنجایی که جزئی از یک فرهنگ بزرگ تر هستند یکسری رفتارها و باورهای مشترکی با فرهنگ اصلی خود دارند. گروه های قومی و گروه های مذهبی و اعتقادی و موقعیت جغرافیایی که افراد در آن ساکنند اساس های تقسیم بندی خرده فرهنگ ها هستند.میزان انطباق فرد با یک خرده فرهنگ منجر به شکل گیری رفتارهای منحصر به فرد در تصمیم گیری وی می شود.

تاثیرات خانواده بر رفتار مصرف کننده

خانواده، هسته اصلی خرید و استفاده از بیشتر کالاهای مصرفی است. از طرفی الگوی مصرف هر خانواده ای از خانواده دیگر متفاوت است.
بازاریان باید خانواده ها را بعنوان واحد مصرفی شناسایی کرده، و سعی کنند که تا حد امکان الگوهای مصرف آنها را درک کنند.
خانواده ها در هر کدام از مراحل چرخه حیات با نیازها و مسائل و مشکالت خاصی روبرو هستند.
فرایند تصمیم گیری خانواده فرایندی است که با استفاده از آن بسیاری از تصمیماتی که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، توسط دو نفر یا بیشتر از افراد خانواده اتخاذ می شوند، مورد بررسی قرار می گیرند.
گاهی اوقات کودکان بر تصمیمات خرید والدین خود تأثیر می گذارند. بنابر این بازاریان باید بتوانند در محصوالت و خدمات خود نیازهای کودکان و والدین را برآورده کنند.

فرایند تصمیم گیری برای خرید کالاهای مورد نیاز کودکان

اعضای مختلف خانواده، بر مراحل مختلف فرایند تصمیم گیری خانواده تأثیر می گذارند و اغلب ویژگی های مختلفی را برای انتخاب یک کالا یا نام تجاری، مورد ارزیابی قرار می دهند. بروز تعارضات و مخالفت ها بین افراد در یک خانواده اجتناب ناپذیر است و چگونگی برطرف شدن این تعارضات در خانواده، برای بازاریان بی اهمیت نیست. و شیوه مناسب برای برطرف کردن این تعارضات تابعی از رده محصول، ویژگی ها و خصوصیات هر کدام از اعضای خانواده و حتی ویژگی های اخلاقی کلی خانواده است.
بازاریاب باید تصمیم گیری خانواده را در چارچوب و قالب بازار هدفی که شرکت، تعیین کرده است، تجزیه و تحلیل نماید. در هرکدام از این بازارهای هدف بازاریاب نیازمند دانستن نکات زیر است:
شناسایی اعضای خانواده ای که در هرکدام از مراحل فرآیند تصمیم گیری نقش دارند
شناسایی انگیزه ها و علائق هرکدام از اعضای خانواده
توسعه استراتژی بازاریابی اینترنتی که نیازهای هرکدام از افراد خانواده را تعیین می کند.

شرکت طراحی سایت فانوس وب، ارائه دهنده روش های نوین طراحی سایت و سئو با صدها نمونه کار طراحی وب سایت موفق در بازار ایران و خاورمیانه می باشد.

مقالات مشابه

عوامل تأثیرگذار بیرونی بر رفتار مصرف کننده

تدوین استراتژی بازاریابی

شرکت طراحی سایت فانوس وب ارئه دهنده راهکارهای خلاقانه طراحی سایت در سراسر ایران، طراحی سایت یزد ، طراحی سایت یاسوج ، طراحی سایت همدان ، طراحی سایت بندر عباس ،طراحی سایت اراک ،طراحی سایت قزوین ،طراحی سایت تبریز ، طراحی سایت گرگان ،طراحی سایت رشت ،طراحی سایت خرم اباد ، طراحی سایت کرمانشاه ،طراحی سایت کرج ،طراحی سایت سنندج ،طراحی سایت شیراز ،طراحی سایت سمنان ،طراحی سایت زنجان ،طراحی سایت شهرکرد،طراحی سایت اصفهان ،طراحی سایت اردبیل ،طراحی سایت بیرجند ،طراحی وب سایت در ایلام

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید