تدوین استراتژی بازاریابی

تدوین استراتژی بازاریابی

تدوین استراتژی بازاریابی

رفتار مصرف کننده به مطالعه کلیه فرآیندهای انتخاب ، استفاده،رکنارگذاری محصوالت و خدمات،تجارب و یا ایده ها توسط افراد، گروه ها، و سازمان ها به منظور ارضای نیازها و نیز بررسی تأثیرات این فرآیندها بر مشتری و جامعه می پردازد.

4 واقعیت پنهان در مورد ماهیت دانش ما از رفتار مصرف کننده:

1.اتخاذ تصمیمات درست و موفقیت آمیز بازاریابی توسط سازمان های تجاری و مؤسسات غیرانتفاعی مستلزم داشتن اطلاعات جامع از رفتار مصرف کنندگان است.
2.در مورد مشتریان خاصی که در هر تصمیم گیری بازاریابی دخیل هستند اطلاعات مناسبی جمع آوری کنید.
3.رفتار مصرف کننده یک فرایند پیچیده و چند بعدی است.
4.طراحی فعالیت های بازاریابی با هدف تأثیرگذاری بر رفتار مصرف کنندگان، خود سازمان، افراد و جامعه پیرامون آنها را تحت تأثیر قرار می دهد.
کلیه تصمیمات و فرایندهای بازاریابی بر پایه درک رفتار مصرف کننده بنا شده است.
دانش رفتار مصرف کننده می تواند درک ما را ازخویشتن و محیط اطرافمان را ارتقا دهد.

کاربردهای رفتار مصرف کننده:

1.استراتژی بازاریابی
2.تنظیم سیاست ها و مقررات
3.بازاریابی اجتماعی
بازاریابی اجتماعی به مفهوم استفاده از استراتژی ها و تاکتیک های بازاریابی در جهت ایجاد و یا تغییر در رفتار است و پیامد آن تأثیرگذاری مثبت بر افراد، گروه ها و جوامع هدف می باشد.
ایجاد استراتژی موفق بازاریابی اجتماعی مستلزم دست یابی به درکی صحیح از رفتار مصرف کننده است.
ارزش مشتری به مفهوم کلیه منافع و سود حاصله از یک محصول پس از کسر کلیه هزینه های کسب این منافع است. ایجاد ارزش برتر برای مشتریان مستلزم فعالیت سازمان در جهت پیش بینی انتظارات و نیازهای مشتریان و پاسخ گویی به آنها در سطحی بالاتر از رقبا است.

شرکت طراحی سایت فانوس وب، ارائه دهنده روش های نوین طراحی سایت و بازاریابی اینترنتی با صدها نمونه کار طراحی وب سایت موفق در بازار ایران و خاورمیانه می باشد.

مقالات مشابه

عوامل تأثیرگذار بیرونی بر رفتار مصرف کننده

استراتژی بازاریابی و ارزش ها

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید