پیدایش و رشد سئو در ایران

پیدایش و رشد سئو در ایران

هدف ما از این مقاله اشنایی شما  دوست داران وب به پیدایش و رشد سئو در ایران می باشد  چناچه در عرصه وب فعال هستید یا تازه شروع به یادگیری این حرفه  کرده اید به شما پیشنهاد میکنیم که این مقاله را حتما بادقت بخوانید

باید اینگونه تعریف کنیم که لازمه داشتن یک  سایت خوب در ابتدا داشتن سئو مناسب میباشدSeo مخفف (Search Engine Optimization )می باشد در معنی یعنی بهینه سازی متور های جستجو .

خوب بریم سراغ مفهوم این جمله که چرا میگویم سئو مهم است . امروزه در هر کسب و کاری چه در حیطه اینترنت به شیوه دیجیتال یا غیر دیجیتال، شناخت کافی از آن کسب و کار بسیار حائز اهمیت می باشد سئو دقیقا همین کار را انجام میدهد کسب و کارها علاقه دارند در زمینه سطح وب و در زمینه لینک سایت با سایر لینک ها به رقابت به پردازند تا در نتیجه فروش بیشتری داشته باشند.

سئو از کجا آغاز شد؟

کاوش کردن سابقه متورهای جستجو شبیه این است بگویم سلام کردن از کجا آغاز شده است همه ما می دانیم که سلام کردن وجود دارد در آغاز سال 1990 ابتدایی ترین موتورهای جست و جو شروع به فعالیت کردند این موتورها شامل سایت یاهو می باشند، سایت های یاهو در آن زمان سئو را برحسب حروف الفبا انجام می دادندبعد از آن به مرور زمان سئو پیشرفته تر شد   و موتورای جستجو برای اینکه از قافله عقب نمانند روز به روز به امکانات خود افزودند  در طول این  سال ها روش های بی شماری برای به هم ربط دادن  برآیند به دست آمده با جستجوهای کاربران ایجاد شده در لیست زیر به این روش ها اشاره

میکینم

مطابق موتورهای جستجوگر،  محبویت یک سایت  زمانی است که اطلاعات بیشتر و ارزشمند تری دارد و توانایی این را دارند که برای کاربران از نتیجه های سودمند بهره مند باشد. این روش در جلب توجه کاربران کارایی بیشتری دارد

چگونه متورهای جستجو به کارایی سایت های ما پی میبرند؟

متورهای جستجو از الگوریتم های استفاده میکنند که برای رتبه بندی استفاده میشوند مثلا الگوریتم گوگل پاندا نظارت بر محتوای سایت دارد چنانچه بتوانید محتوای تولید کنید که جدید و کپی نباشد گوگل به شما امتیاز میدهد و رتبه شما را بالا میبرد در اصل فرضیه الگوریتم گوگل پاندا نظارت بر محتوای کپی شده می باشد.

ایده هایی برای طراحی وب

چه چیزاهای مد نظر گوگل پاندا میتواند باشد؟

از نظر این الگوریتم صفحاتی ضعیف به شمار می آیند که دارای متن های کوتاه باشند یا دارای محتوای کم کیفیت  باشند یا تعداد تبلیغات در بنر بیشتر از حد  داشته باشند  یعنی تناسبی بین محتوا و تبلیغ نباشد مثلا سایت های هستند که به دروغ لینک های برای جستجو میزارند اما در اصل خدماتی با موضوعی که لینک کردن ندارند همین کافی است که توسط گوگل پنالتی  یا  دچار جریمه گوگل شوند یعنی  به صفحات پایین تر کشیده شوید

 اما برسیم به شکل گیری سئو در ایران که چگونه بود؟

در ایران ، 20 سال طول کشیدتا رادیو فراگیر شود،30 سال طول کشید تا سینما در ایران ساخته شود ،اینترنت پس از  فاصله اندکی در جهان به ایران آمدودر سال 1370 بود که در ایران برای اولین بار یک مرکز تحقیقاتی به اینترنت متصل شد  و الان به جای رسیدیم که در خاورمیانه در استفاده از اینترنت رتبه اول را داریم بعد از اینکه اینترنت در بین ایرانیان جا باز کرد و دانش برنامه نویسی و طراحی سایت به ایران آمد وب سایت های در ایران رشد کردند در ابتدا زیاد نبودند و به راحتی هر کاربری میتوانست جستجو کند و این سایت ها بر حسب حروف الفبا  جستجو کاربر را لیست میکردند اما با گذشت زمان و رشد روز افزون  صفحات وب دارندگان سایت ها را مجاب کرد که با هم رقبات کنند و اینگونه بود که با روش های استفاده در بالا بردن لینک سایت خود اقدام به یادگیری کنند و از روش های درست کد زدن آگاه شوند و کم کم با حضور الگوریتم های گوگل کار سخت تر شد و دارندگان سایت ها مجبور شدند تمامی قوانین گوگل را رعایت کنند تا به رتبه دلخواه خود برسند .

درآخر امیدواریم مطالب گفته شده در این مقاله مورد رضایت شما کاربران محترم واقع شده باشد و از اطلاعات مفید و سودمندی را کسب کرده باشید.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید