نکات موثر در طراحی سایت های فروشگاهی

نکات موثر در طراحی سایت های فروشگاهی

ما قصد داریم در این مقاله شما را با نکات موثر در طراحی سایت های فروشگاهی و طراحی این سایت آشنا کنیم باما همراه باشید.

قطعا برای خیلی از فراد پیش آمده است که یک وب سایت جدید فروشگاهی را برای کسب و کار خود طراحی کنند، اما بخاطر بی تجربگی یا نداشتن تخصص لازم یا به هر دلیلی نمی دانند که باید از کجا شروع کنند و چه نکاتی را برای طراحی یک وب سایت فروشگاهی رعایت کنند، یکی از ویژگی های بارزی که باید یک وب سایت فروشگاهی داشته باشد مدرن، قدرتمند و کاربر پسند باشد.

به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم که این مقاله را برای ساختن یک سایت فروشگاهی طراحی کنیم.

ابتدا مشخص کنید هدفتان از طراحی وب سایت چیست؟

مشخص است که تمام کسب و کارها باتوجه به نیاز هایشان وب سایت های متفاوتی دارند به این دلیل هر کدام هدف خاص خود ومتفاوتی دارند، به طور مثال سایتی که می خواهد کالایی را به کاربر خود عرضه کند دارای ساختار متفاوتی نسبت به سایر سایت ها دارد.

بنابراین ابتدا هدف خود را تعیین کنید تا بتوانید برنامه ها و ساختار سایت خود را در راستای همان هدف دنبال کنید.

لازم به ذکر است که داشتن هدف از مهمترین اصول برای شروع هر کاری است.

چگونه هدف خود را به بازدید کنندگان انتقال دهیم؟

منظور از انتقال هدف سایت به صورت سریع و واضح به بازدیدکنندگان این است که باید محتویاتی را برای سایت خود در نظر داشته باشید که در طراحی این وب سایت تمام هدف ها به صورت واضح و سریع به بازدید کنندگان انتقال بدهید و تمامی اهدافی که سایت آن را دنبال می کند نیز باید ذکر شود.

سپس محتوای تولیدی را در صفحه ی درباره ی ما قرار دهید. طبق تحقیقات موسسه ی براکت، هنگامی که بازدید کنندگان به سایتی رجوع می کنند ابتدا به دنبال این که این سایت چه کاری را انجام می دهد و در قدم دوم به دنبال منافعی می گردند که سایت برای آنها در نظر گرفته است.

چرا از بلاگ در وب سایت استفاده کنیم؟

وب سایتی که طراحی کرده اید باید دارای بلاگ باشد چرا که باید تمام محتوای تولیدی خود را در آن قرار دهید و افراد را در رابطه با حوزه ای که در آن فعالیت می کنید قرار دهید و یا این که در باره ی ساخت یا طراحی محصول جدید به آنها خبر دهید. درواقع هدف از استفاده از بلاگ این است که شما تخصصتان را به بازدید کنندگان نشان دهید به خاطر این که بازدید کننده وقتی از تخصص شما با خبر می شود و پی می برد که شما در حوزه ی خود متخصص هستید به شما اعتماد می کند.

چرا نباید از دامنه رایگان استفاده کرد؟

برای جلب اعتماد و اطمینان بازدید کننده باید از منبعی استفاده کنید که صاحب آن خود شما باشید، زیرا بازدید کننده زمانی اطمینان می کند که بداند شما دارای برنامه و پشتوانه هستید و برای همین وب سایت را در دامنه ای که صاحب آن خود شما هستید قرار داده اید حتی این مسئله کمک می کند که آدرس اینترنتی شما آسان تر در ذهن بازدیدکنندگان بماند

در انتخاب هاست چه نکاتی مهم است؟

 

قبل از انتخاب دامنه خود ابتدا باید به این مسئله فکر کنید که آیا قرار است شما کسب و کار خود را توسعه دهید یا اینکه قرار است کسب وکار شما کوچک باقی بماند.

ایده های برای طراحی سایت:

 

مدیریت محتوی سایت را چگونه انجام دهیم؟

به دلیل ساده بودن، سریع و نیز دارای نسخه ی فارسی وردپرس و همچنین می توان بر روی آن قالب ها و افزونه هایی را نصب کرد، بسیار انتخاب هوشمندانه ای است.

لازم به ذکر است که اگر بیزینس شما نیاز به ماژول های سنگین و حرفه ای مثل حسابداری، تحلیل تراکنش ها، امتیاز دهی پیشرفته به کاربران و باشگاه مشتریان دارد بهتر است که از وردپرس استفاده نکنید.

انتخاب قالب چگونه انجام شود؟

باید ساختار و قالب سایت خود را طوری طراحی کنید که بازدید کننده هنگام رجوع به سایت شما دچار گیجی و سردرگمی نشود و به راحتی به قسمت های مختلف سایت دسترسی داشته باشند

سلسله مراتب را در سایت چگونه پی ریزی کنیم؟

سلسله مراتب شما باید ساده باشد که شامل صفحه اصلی، صفحه درباره ی ما و صفحه تماس باشد.

چه امکاناتی در وب سایت خود داشته باشیم؟

یعنی باید امکاناتی را در نظر بگیرید که به آنها نیاز است نه بیشتر.

چرا باید قبل از طراحی وب سایت های معتبر در حوزه خود را بررسی کنیم؟

برای دریافت الگو های مناسب برای نحوه طراحی سایت های خود، بهترین راه مراجعه  کردن به سایت های معتبر در زمینه کاری خود است.

جه نکاتی در پیاده سازی فرایند فروش در نظر بگیریم؟

فرآیند فروش کالا و سرویس خود را باید ساده و آسان طراحی کنید و تا حد امکان از پیچیدگی بپرهیزید.

استفاده از جایگاهای مناسب برای خرید در یک سایت فروشگاهی

در طراحی سایت های فروشگاهی دکمه های خرید، سبد خرید، خرید آنلاین و… را باید طوری در وب سایت به نمایش درآوریدکه هم از نطر فونت و سایز و هم از نظر رنگ بدی کاملا در معرض دید و نمایش باشد.

طراحی سایت واکنشگرا یا ریسپانسیو

امروزه توجه به افزایش استفاده از تجارت الکترونیک و تاثیر و گسترش آن در دنیا و تاثیر و افزایش فروش به واسطه ی تجارت الکترونیک، باعث تنگ شدن رقابت در این عرصه می شود و موفقیت در این راه طولانی تر و دشوارتر می شود.

چرا باید عکس خود و تیم کاری خود را در سایت قرار دهیم؟

بازدیدکنندگانی که بایک سایت جدید کسب و کار مواجه می شوند قبل از هر چیز می خواهند اطمینان حاصل کنند که واقعا صاحب سایت و کسب و کار وجود خارجی دارد یا خیر، پس برای جلب اعتماد بازدید کننده تصویر خود و تیم کاری خود را در سایت قرار دهید و مختصرا توضیحی درباره تخصص هر یک از آنها بدهید.

 

  • نام برند را به عنوان دامنه قرار دهید
  • فرمی ساده برای صفحه تماس با ما در نظر بگیرید
  • خبرنامه را فراموش نکنید
  • از تصاویر با کیفیت استفاده کنید
  • از فونت خوانا استفاده کنید
  • بهینه سازی را فراموش نکنید

فانوس وب ارائه دهنده خدمات نوین طراحی وب سایت ، طراحی سایت آموزشگاهی ،طراحی سایت آژانس مسافرتی ، طراحی سایت نیازمندیها ، طراحی سایت خبری ، طراحی سایت شخصی ، طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروشگاهی ،و راه اندازی صفر تا صد کسب و کار اینترنتی طراحی سایت دیجی کالا ، پکیج طراحی سایت و پشتیبانی سایت و سئو سایت با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در ایران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید