طراحی سایت | سئو | طراحی فروشگاه اینترنتی

روش هايي براي كاهش هزينه هاي طراحي سايت

یکی از موضوعاتی که ذهن یک طراح سایت را به خود مشغول میکند روش هایی برای کاهش هزینه های طراحی سایت میباشد، با ما همراه باشید تا در این مقاله برای شما عزیزان مطالبی را در این باره بیان کنیم.

قصد طراحی سایت دارید و نمی دانید از کجا شروع کنید در این مقاله با پاسخ به دو سوال مهم شما را در رسیدن به اهداف خود یاری مینماییم .

  • از مهمترین کارهایی که باید در ابتدای طراحی سایت به آن پرداخته شود چیست؟ و چرا ؟
  • معرفی روش هایی برای کاهش هزینه های طراحی سایت و توضیح مختصر از هر یک؟

1) از مهم ترین کارهایی که باید در ابتدای طراحی سایت به آن پرداخته شود چیست؟ و چرا؟ از مهم ترین و ابتدایی ترین کار ها در طراحی سایت مسئله کنترل هزینه ها می باشد و ما به عنوان شخصی که قصد طراحی یک سایت را داریم باید در ابتدا به این موضوع بپردازیم و به قول معروف دخل و خرج خود را بسنجیم. اینگونه که دخل خود را که در یک طرف قرار داده و خرج کردها را در طرف دیگر تا بتوانیم مدیریتی درست و کارساز داشته باشیم و در طول مسیر خود با مشکل جدی روبرو نشویم.

2) معرفی روش های برای کاهش هزینه های طراحی سایت و توضیح مختصر از هر یک؟ به طور کلی شش روش به شرح زیر برای کاهش هزینه های طراحی سایت برای شما آماده کردیم

  • پیش‌بینی و دور نگری هزینه‌ها توسط متخصصین در حوزه طراحی
  • برنامه ریزی در جهت حرکت در مسیر اهداف
  • بررسی سایت هایی که به اهداف شما نزدیک هستند
  • کامل کردن محتوای سایت خود قبل از ایجاد آن
  • کنترل و سازماندهی محتوای سایت خود
  • مشخص کردن نحوه ارتباط

مقالات مرتبط:

 

  • شناسایی افرادی که می‌تواند در کنترل و پیش بینی هزینه ها به شما کمک نماید و اینکه افرادی را برای گروه و تیم خود پیدا کنید که هدف و دیدگاهی نزدیک به هم داشته باشید. تا در مسیر خود با اختلاف نظر مواجه نشوید و این امر باعث جلوگیری از دوباره کاری شما و صرف هزینه های زیاد میشود. باید در نظر داشته باشیم که در هنگام طراحی سایت اگر از قبل اهداف پروژه خود را به طور دستی تعریف کرده باشیم با هزینه های غیر قابل پیش بینی روبرو خواهیم شد.
  • برنامه ریزی ،اگر مدیران نتوانند در ابتدا با برنامه‌ریزی درست در راستای اهداف کلی سایت خود به کارمندان مسیر حرکت را بیاموزند، یعنی این که درباره بودجه، موضوع ،چشم انداز، زمان و … به طور واضح صحبت کنند به دلیل مشکلات پیش آمده منجر به برگزاری جلسات متعددی در طول پروژه خود می شود که این بی نظمی خود هزینه‌هایی را به دوش میکشد.
  • قبل از هر چیز شما باید بدانید که قصد طراحی مجدد سایت یا طراحی جدیدی را دارید. چرا که اگر قصد طراحی مجدد سایتی را دارید شما باید به عنوان مسئول در این زمینه تمامی آن سایت را قبل از شروع کار بررسی کنید و از نکات و اطلاعات مفید آن بهره مند شوید که این امر در هنگام طراحی می‌تواند به شما کمک کند تا از هزینه‌هایی جهت کارهای تکراری جلوگیری نمایید.دقت داشته باشید که اگر هم قصد طراحی سایت جدیدی را دارید باز هم باید مطالعه و بررسی سایتهای مختلف هم عقیده با طرح اولیه خود را در نظر بگیرید. تا زودتر به هدف خود برسید و در هزینه های اضافی نیز پیشگیری کرده باشید.
  • اگر مطالب سایت شما آماده نیست به هیچ عنوان شروع به راه اندازی سایت خود نکنید چرا که این امر باعث سردرگمی شما در طول فعالیت می شود و هزینه هایی برای شما به دنبال دارد که نه تنها شما را به هدف نرسانده بلکه مقصد اصلی شما در میان انبوهی از مطالب سردرگم می ماند. پس از انتخاب هدف جهت جمع‌آوری و تکمیل محتوای سایت مورد نظر خود اقدام جدی نماید و مطالب سازنده بیان کنید.
  • دسته بندی و سازماندهی سایت از مهمترین بخش ها در کنترل هزینه است.شما قبل از هر چیز باید مطالب خود را دسته بندی نمایید تا هم خودتان و هم کاربرانتان دچار سردرگمی نشوید.البته که این موضوع اگر رعایت نشود باعث کاهش کاربران و افزایش هزینه‌های اضافی برای مدیران سایت می‌شود .اینگونه که هر بار باید به جداسازی و بررسی یک موضوع بپردازد .پس سعی کنید برای محدوده پروژه خود سازماندهی در نظر بگیرید مثلا مشخصات شرکت ،خدمات ارائه شده ،نظر کاربران و کارشناسان و …
  • شما به عنوان مدیر باید مشخص کنید دوست دارید کاربران شما از چه طریقی با شما در ارتباط باشند.این موضوع باعث میشود که مخاطب شما به این نتیجه برسد که شما یک تضمین جدی در رابطه با توسعه سایت خود دارید و به خوبی توانسته اید آن را درک کنید.

در پایان باید بگویم که اگر در هنگام طراحی سایت خود قصد افزودن امکان جدیدی را داشتید،خوب و باز هم تکرار میکنیم خیلی خوب و با دقت به آن وضوع بپردازید چراکه ممکن است این ویژگی تازه قبلا در سایت شما راه اندازی شده باشد و این کار برای شما دوباره کاری خواهد بود و هزینه های زیادی را به همراه خواهد داشت.

امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید روش هایی برای کاهش هزینه های طراحی سایت خود انتخاب نمایید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید