اشتباهات رایج در طراحی وب سایت ها

اشتباهات رایج در طراحی وب سایت ها

هدف ما در این مطلب پرداختن به اشتباهات رايج در طراحي سايت ها است. یک سایت علاوه بر جذاب بودن باید موجب افزایش درآمد شود.عدم تمرکز بر طراحی سایت باعث به وجود آمدن یکسری اشتباهات رايج در طراحي سايت ها می شود. این اشتباهات ممکن است ظریف باشند، اما آسیب زیادی به سایت شما وارد می کنند. اگر می خواهید میزان بازدید و فروش در وب سایت خود را افزایش دهید، باید از این اشتباهات اجتناب کنید.  این کار را با شناسایی هر یک از اشتباهات که به وب سایت شما صدمه می زند شروع کنید. بیایید در این مقالهسعی داریم برخی از این اشتباهات را بررسی کنیم.

  • اشتباهات در طراحی چیست؟
  • اشتباهات در تایپوگرافی چیست؟
  • اشتباهات در محتوا چیست؟

اشتباهات طراحی سایت

 

عدم ریسپانیو یا واکنشگرایی

ریسپانیو به عنوان  مهمترین ویژگی وب سایت در نظر گرفته شده است.

شما باید وب سایت خود را برای هر کس  بدون در نظر گرفتن دستگاه مورد استفاده اش قابل دسترس طرحی کنید.بازدید کنندگان وب سایت شما در دسکتاپ، گوشی های هوشمند وiPad ها باید تجربه ای استفاده از یک سایت واکنشگرا را داشته باشند و به نظر می رسد این همان چیزی است  که گوگل توصیه می کند.

بدون فایکون (Favicons)

بسیاری از بازدیدکنندگان وبسایت ترجیح می دهند برگه ها را باز کنند تا بتوانند بعدا آنها را مرور کنند Favicons به بازدید کنندگان یک نشانه بصری می دهد که سایت مورد نظر خود را در بین برگه های باز شده گم نکنند.

صفحه عمومی404

یک نظر سنجی غیر رسمی از 4475 کاربرنشان داده است که که اکثریت کاربران هنگام مواجه با این خطا ،اغلب حتی نمی خواهند اقدام مثبتی برای حل مشکل انجام دهند. اکثر کاربران به سادگی روی دکمه برگشت ضربه می زنند و از سایت خارج می شوند بنابراین تا زمانی که یک صفحه را به درستی طراحی نکرده اید از قرار دادن لینک ان در سایت خودداری کنید.

وب سایت شما آهسته است

اگر بیش از چهار ثانیه طول بکشد تا هر صفحه وب به طور کامل بارگیری شود، خیلی آهسته است. در بررسی هایی که گوگل انجام داده متوجه شده است که 70 درصد از وب سایت ها، 7 ثانیه یا بیشتر زمان برای بارگیری احتیاج دارند. گوگل معتقد است که سایت کُند موجب میشود کاربر از بازدید سایت صرف نظر کند و بهترین زمان برای ماندگاری کاربر را 3 ثانیه می داند. این یک واقعیت است که سرعت صفحه می تواند به طور قابل توجهی بر رتبه بندی شما برای ارزیابی صفحات در گوگل تاثیر بگذارد.

زمان پاسخ سرور به آرامی

اگر صفحات وب خود را بهینه سازی کرده اید، اما زمان پاسخ سرور شما کم است، وب سایت شما همچنان کُندخواهد بود. زمان پاسخ کوتاه به سرورها به طور معمول نشان می دهد که یک مشکل عملکرد اصلی وجود دارد.گوگل به شدت توصیه می کند که  زمان پاسخ سرور خود را تا 200 میلی ثانیه  یا کمتر کاهش دهید. این اتفاق علل مختلفی دارد:

  • منطق برنامه آهسته است
  • پرس و جوهای پایگاه داده آرام
  • چارچوب ها و کتابخانه ها
  • و ….

زمان پاسخگویی به سرور و صفحات وب بهینه سازی شده ،باید در صورت نیاز،  افزایش سرعت داشته باشند.

مقالات مرتبط:

اشتباه تایپوگرافی

از جمله اشتباهات رایج در طراحی سایت ها، اشتباهات مربوط به تایپوگرافی است از جمله:

انتخاب فونت نامشخص

برخی فونت های دروغین، اسکریپت های دست کشیده و نمادها می توانند برای خواندن دشوار باشد. مثلا نگاهی به این پیام بیندازید

می توانید آن را بخوانید؟ با فونت”داستان خواب بیدار” نوشته شده است و مطمئناً نمی توانید نوشته را تشخیص دهید. فونت هایی که قابل خواندن نیستند یا خواندن آنها دشوار است، موجب گریز کاربر از سایت می شود. افراد ترجیح می دهند ،محتویاتی که خواندن آنها آسان است را انتخاب کنند.

کرنینگ ضعیف، پیگیری و پیشرو

  • کرنینگ به فاصله بین دو کاراکتر(اعداد،حروف یا نمادها) اشاره دارد.
  • پیگیری به فاصله بین کلمات و عبارات شما اشاره دارد.
  • رهبری به فضاهای بین خطوط کلمات شما اشاره میکند.

 

مشکلات ایجاد شده با، ردیابی، پیشروی و سایر خطاهای تایپوگرافی این است که آنها  وضوح را دشوار یا غیرممکن می کنند. وضوح فوق العاده مهم است، زیرا شما نمیتوانید بازدیدکنندگان را متقاعد کنید تا آنها را درک کنند.

استفاده از فونت های متنوع

استفاده از انواع فونت و سبک فونت بیش از حد باعث سردرگمی می شودبرای جذابیت بیشتر روی دو یا سه فونت تمرکز کنید.

استفاده از فونت های متضاد

اگر فونت هایی که انتخاب می کنید با هم اختلاف دارند، ایده بدی است.  فونتهای متضاد موجب عدم تمرکز بازدیدکننده بر روی مطالب سایت می شود.

اشتباهات محتوا

از دیگر اشتباهات رایج در طراحی سایت ها میتوان به اشتباهات وارده در قسمت محتوا سایت اشاره کرد در این اینجا چند مورد آن را  نام میبریم.

محتوای شما قابل اسکن نیست

بازدیدکنندگان به طور متوسط فقط زمان کافی برای خواندن 28 درصد از متن سایت شما را دارند. آیا این به این معنی است که شما باید محتوای مطالبی را که برای بازدیدکنندگان ایجاد می کنید، به حداقل برسانید؟ نه، فقط به این معنی است که محتوای ایجاد شده برای اسکن آسان را ایجاد کنید. محتوا شبیه به چه چیزی ظاهر می شود؟

  • زیرگروه های توصیفی
  • پاراگراف های کوتاه (دو یا سه جمله(
  • قالب بندی پررنگ، کج شده و برجسته شده

این نوع محتوا به راحتی قابل اسکن و احتمالا توسط بازدید کنندگان شما قابل خواندن است.

استفاده ضعیف از فضای خالی

فضای سفید فهم را افزایش می دهد، خوانایی را بهبود می بخشد، توجه بیشتری را افزایش می دهد و وضوح بیشتری به ارمغان می آورد. هنگامی که فضای کافی وجود ندارد،  محتوا برای بازدیدکنندگان برای خواندن گیج کننده خواهد شد.

گرامر ضعیف

دستور زبان ضعیف و غیر قابل درک، اعتبار سایت شما را تخریب میکند.

اشتباهات دیگری از جمله: اشتباهات کاربردی، گرافیک و تصویر، اشتباهات عملکرد،اشتباهات ناوبری و اشتباهات قانونی وجود دارد که ما در این مقاله تنها به فهرستی از اشتباهات رایج درطراحی سایت ها اشاره کردیم که یک لیست جامع نیست، اما اگر بخواهید یک وب سایت سودآور ایجاد کنید، نقطه شروع خوبی است.ایجاد یک وب سایت جذاب مهم است، اما برای ایجاد یک وب سایت که باعث افزایش رونق کسب و کار شما شود دوری از این اشتباهات لازم است.

فانوس وب ارائه دهنده خدمات نوین طراحی وب سایت ، طراحی سایت آموزشگاهی ،طراحی سایت آژانس مسافرتی ، طراحی سایت نیازمندیها ، طراحی سایت خبری ، طراحی سایت شخصی ، طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروشگاهی ،و راه اندازی صفر تا صد کسب و کار اینترنتی طراحی سایت دیجی کالا ، پکیج طراحی سایت و پشتیبانی سایت و سئو سایت با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در ایران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید