کلمات کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی ، واژه ای است که کاربران بر اساس نیازشان خواه محصول باشد یا مقاله و … در موتور های جستجو وارد می کنند تا به خواسته مورد نظرشان برسند.

کلمات کلیدی معرف محتوای سایت می باشد که موتور های جستجو برای سایت مورد نظر به نمایش در می اورد، برای مثال زمانی که شما به دنیال یک شرکت طراحی سایت در موتور های جستجو هستید، ممکن است به شکل های مختلف از این کلمه برای جستجو استفاده کنید مانند: بهترین  شرکت طراحی سایت، قدیمی ترین شرکت طراحی سایت یا هر عنوان دیگری، در این مرحله با توجه به محتواهایی قرار گرفته در موتور های جستجو ، بهترین پیشنهادات سئو شده را به شما نمایش می دهد.

استفاده صحیح از کلمات کلیدی یکی از تکنیک های موثر سئو داخلی  و تولید محتوا متنی سایت می باشد که وب مستر های برای بالابردن آمار سایت خود در موتور های جستجو از ان استفاده می کنند، اما کلمات کلیدی باید دارای چه ویژگی هایی باشد که قابل رقابت باشد و محتوای شما سرامد سایر محتواهایی قرار گرفته در موتور های جستجو باشد.

آموزش یافتن کلمات کلیدی مناسب

یافتن کلمات کلیدی مناسب برای بالابردن بازدید سایت از جمله ضروریات اجتناب ناپذیر برای سئو می باشد، اگر شما بهترین محتوا را برای سایت خود بنویسید اما کسی نتواند ان را پیدا کند ، مطمئنا سود آوری از تولید محتوا نخواهید داشت.

یافت کلمات کلیدی خوب به شما این کمک را خواهد کرد که بفهمید کاربران و جامعه  هدف شما به دنبال چه چیزی هستند و چگونه می توانید پاسخ سوال انها را بدهید. در ادمه  برخی از ابزارهای یافتن  کلمات کلیدی را به شما معرفی می کنیم.

– گوگل ترندس ( Goolge Trends)

در صورتی که قصد یافت کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود هستید ، می توانید به سایت Google Trends مراجعه نمایید. این سایت بهترین کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما را به صورت نموداری بر اساس تاریخ  و بازده زمانی مشخص و منطقه جغرافیایی به شما ارئه می دهد . برای این کار کافیست  تا کلمه کلیدی مورد نظر خود را در باکس جستجوی گوگل ترندس وارد کنید و به بخش پایین صفحه یعنی Related searches مراجعه نمایید تا اطلاعات مربوط به کلمات کلیدی مربوط به کلمه کلیدی جستجو شده خود را بیابید. در این بخش دو تب وجو دارد، Top و Rising که تب Top به شما مهمترین کلمات کلیدی مرتبط و تب Rising کلمات کلیدی مرتبط به جستجوی شما را که دارای رشد بسیار در جستجو کاربران می باشد نمایش می دهد.

همچنین شما می توانید در google trands  چندین کلمه کلیدی را با هم مقایسه کنید و آمار جستجوی آن را بر اساس بازده های زمانی مشخص، مشاهده نمایید.

– گوگل کیورد پلنر ( Google AdWords Keyword Planner )

ابزار دیگر یافتن کلمات کلیدی مرتبط با سایت به نام Keyword Planner شرکت گوگل وجود دارد که به جای Google Keyword Tool توسط گوگل راه اندازی شده است. برای استفاده از قابلیت های این ابزار می بایست ابتدا در گوگل عضو شوید. با ورود به این ابزار می توانید کلمات کلیدی مرتبط به کسب و کار خود را بیابید. در حقیقت Google Trends به شما مهترین کلید واژه ها و Google Keyword Planner به شما کلیه کلید واژه های مرتبط به سایت را نمایش می دهد.
ابزار گوگل کیورد پلنر مورد تحریم ایالات متحده آمریکا برای کاربران ایران می باشد و حتما باید برای استفاده از ان از آی پی خارجی استفاده نمود.
پس از ورود به Keyword Planner بر روی Search for new keywords using a phrase, website or category کلیک نموده و سپس در باکس مورد نظر عبارت کلیدی خود را وارد نمایید و سپس بر روی کلید Get Ideas کلیک نمایید. سپس نتیجه به صورت دو تب Ad group ideas و Keyword ideas نمایش داده می شود که برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط می بایست بر روی تب Keyword ideas کلیک نمایید. در این گزارش تعداد جستجوهای انجام گرفته شده هر عبارت نمایش داده می شود و همچنین سایر اطلاعات مربوط به کلمات کلیدی نمایش داده می شود.

مطالب مرتبط:

بهینه سازی عنوان (title) صفحه

خطاهای تولید و بهینه سازی محتوای سایت

Übersuggest

این ابزار می توان تا 100 کلمه کلیدی مرتبط با موضوع شما با رائه دهد

Keyword Tool IO

این ابزار دقیقا شبیه با ابزار قبلی Übersuggest می باشد با این تمایز که کلمات مرتبط در سایر موتور های جستجو مانند بینگ و یاهو را نیز نشان می دهد.

SEOChat Suggestion Keyword Finder

این ابزار نیز تمام کلمات مشابه با کلمه کلیدی شما را از تمام وب جمع آوری می کند و لیست بلند بالایی از کلمه های کلیدی به شما نمایش می دهد.

بهینه سازی کلمات کلیدی

برای تمرکز صفحه بر کلمه کلیدی مشخصی می بایست این کلمات را در بخش های مختلف متوا به کار ببرید. جدا از صفحات اصلی سایت که دارای چندین کلمه کلیدی می باشند سایر صفحات می بایست بر روی یک کلمه و جمله کلیدی تمرکز نماید.

  • عنوان صفحه : در عنوان صفحه از کلمات کلیدی نامرتبط و تکراری استفاده نکنید، همچنین طول عنوان صفحه نباید بیش از 70 کارکتر باشد، نام برند یا سایت خود را در انتهای عنوان قرار دهید ، از اصول فاصله گذاری و نقطه گذای در عنوان صفحه به خوبی استفاده کنید.
  • در توضیحات صفحه: در متا تگ دیسکریپشن از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید، همچنین طول توضیحات متا نباید بیش از 150 کارکتر باشد .
  • تیتر های صفحه: از کلمات کلیدیدر تیتر های مختلف صفحه مانند h2, h3 ,h4  و … استفاده کنید
  • در آدرس صفحه: از کلمات کلیدی از آدرس url صفحه استفاده کنید.
  • در alt تصاویر: در متن های جایگزین تصاویر از کلمه های کلیدی استفاده نمایید.
  • چگالی کلمه های کلیدی: میزان استفاده از کلمات کلیدی در محتوای صفحه نباید بیش از 2.5% باشد

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید