چرا باید سایت داشته باشیم؟

چرا باید سایت داشته باشیم؟

چرا به طراحی سایت نیاز داریم؟

شاید باور این موضوع سخت باشد، اما هنوز هم افراد و کسب و کارهای زیادی در ایران وجود دارند که وب سایت ندارند و از مزایای بازاریابی آنلاین استفاده نمی­کنند. عده زیادی هم هستند که وب سایت اینترنتی دارند اما استفاده لازم از آن را نمی­برند و با مزایای آن آشنا نیستند. عده بسیاری نیز صرفا برای اینکه یک آدرس اینترنتی داشته باشند اقدام به طراحی سایت می کنند و هیچکدام از معیارهای لازم برای موفقیت یک سایت اینترنتی را در سایت خود رعایت نمی کنند و با آنها آشنایی ندارند.

در این مقاله قصد دارم ۱۳ دلیل برای اینکه وب سایت داشته باشید را بیان کنم:

  1. حضور در بازار اینترنت: تعداد استفاده کنندگان اینترنت در ایران هر روز در حال گسترش است و با اتصال گوشی­های هوشمند به اینترنت، حضور در بازار اینترنت به یک ضرورت تبدیل شده است. با داشتن وب سایت می­توانید کسب و کار خود را به افرادی که به دنبال دریافت محصولات/خدمات شما هستند معرفی کنید و به کسب و کار خود رونق ببخشید. قطعا داشتن یک وب سایت بسیار مهم­تر و پرکاربردتر از داشتن کارت ویزیت و یا کاتالوگ است.
  2.   تبلیغات بیشتر در ازا پرداخت مبلغ کمتر: ایجاد یک سایت اینترنتی هزینه­ای بسیار کمتر از سایر روش­های تبلیغاتی دارد و در عین حال روش تبلیغاتی بسیار موثرتری است، بخصوص اگر تنها به داشتن وب سایت بسنده نکنید و از روش­های بازاریابی اینترنتی برای جذب بازدیدکننده و تبدیل آن به مشتری استفاده کنید.
  3. ارائه اطلاعات بیشتر: اطلاعاتی که در وب سایت خود ارائه می­کنید محدودیت حجمی سایر روش­های تبلیغاتی مانند درج آگهی در مجلات و روزنامه­ها یا ارسال کاتالوگ و بروشور را ندارند، شما می­توانید تصاویر مختلف مرتبط با پروژه ها و محصولاتی که دارید را به همراه ویدئو و اطلاعات نوشتاری در سایت قرار دهید و کسب و کار خود را به علاقمندان به خوبی معرفی کنید.
  4. استفاده بهینه از زمان: در بسیاری از مواقع لازم است که پاسخ­های تکراری به مشتریان احتمالی خود بدهید و این کار زمان زیادی از پرسنل فروش شرکت شما خواهد گرفت. با قراردادن بخش­هایی مانند سوالات متداول یا ویدئوهای آموزشی در سایت خود می­توانید از مشتریان بخواهید که به وب سایت شما مراجعه کنند و اطلاعات تکمیلی در مورد کار شما بدست آورند و دیگر نیازی به ارائه توضیحات شفاهی و حضوری به تک تک آنها نخواهد بود.
  5. آموزش مشتریان: اولین مرحله از فروش و ارائه خدمات پس از فروش، آموزش دادن به مشتریان است، با ارائه مطالب آموزشی در سایت می­توان نحوه استفاده صحیح از محصولات را به آنها آموزش داد و با انجام چنین کاری صرفه جویی مناسبی در هزینها خواهید داشت. از طرف دیگر، افراد زیادی در اینترنت وجود دارند که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات شما هستند و با مشاهده این آموزش­ها اعتماد بیشتری به کسب و کار شما پیدا خواهند کرد و احتمال اینکه به عنوان مشتری به شما مراجعه کنند افزایش خواهد یافت. یکی دیگر از مزایای انجام این کار، امکان مشاهده مطالب آموزشی شما در هفت روز هفته و بیست و چهار ساعت شبانه روز توسط مشتریان است.
  6. استفاده از امکان معرفی افراد به یکدیگر : یکی از بهترین روش­های تبلیغاتی، استفاده از بازاریابی دهان به دهان یا ویروسی است. با اضافه کردن امکان به اشتراک گذاری مطالب سایت خود در شبکه ­های اجتماعی یا معرفی مطالب سایت خود به دیگران از طریق ایمیل، می­توانید این امکان را در اختیار کاربران قراردهید تا مطالب منتشر شده در سایت شما را به دوستان خود معرفی کنند.
  7. ایجاد یک پایگاه مشتری جدید: با راه اندازی وب سایت، این امکان را خواهید داشت که به مشتریان جدید دسترسی پیدا کنید و بازارهای جدیدی برای کسب و کار خود ایجاد کنید.
  8. استفاده از ایمیل : با ایجاد وب سایت، این امکان را خواهید داشت که از ایمیلی استفاده کنید که مرتبط با نام دامنه وب سایت شماست و ایمیلی با برند خود داشته باشید. قطعا استفاده از ایمیل مرتبط با وب سایت اعتبار بسیار بیشتری از سرویس­های ایمیل رایگان مانند یاهو و گوگل دارد.
  9. ایجاد باشگاه مشتریان: می­توانید با ایجاد باشگاه مشتریان در وب سایت خود، ارتباط بسیار نزدیکتری با مشتریان ایجاد کنید و بازخودردهای مناسبی از آنها دریافت کنید. ایجاد باشگاه مشتریان باعث خواهد شد که علاقمندی به برند شما و وفاداری مشتریان افزایش یابد. بسیاری از شرکت­ها با ایجاد سیستم­های امتیازدهی و رتبه ­بندی مشتریان در باشگاه مشتریان خود از مشتریان خود قدردانی می­کنند و ارتباط نزدیکتری با مشتریان برتر ایجاد می­کنند.
  10. جمع آوری اطلاعات تماس: با راه اندازی وب سایت و استفاده از تکنیکهایی مانند صفحه ورود و عضویت در سایت می­توانید اطلاعات تماس مشتریان بالقوه را جمع آوری کرده و با ارسال مطالب مرتبط با موضوع فعالیت خود آنها، فروش محصولات خود را بیشتر کنید.
  11. پیشی گرفتن از رقبا: بازار اینترنت در ایران هنوز هم یک بازار بکر است، بخصوص در کسب و کارهایی که هنوز به صورت سنتی کار می­کنند و مدیران آنها اهمیت این موضوع را درک نکرده­اند. بنابراین با راه اندازی سایت می­توانید یک قدم جلوتر از سایر همکاران خود حرکت کنید.
  12. ارائه خدمات آنلاین : با استفاده از سایت اینترنتی می­توانید بسیاری از خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه کنید و دیگر نیازی به پاسخگویی تلفنی به افراد نیست. به عنوان مثال می­توانید هر روز لیست قیمت محصولات خود را در سایت بروزرسانی کنید و از مشتریان خود بخواهید که برای دریافت لیست قیمت جدید به سایت مراجعه کنند.
  13. تحلیل : با استفاده از روش­های تحلیلی و ابزارهایی که در این زمینه وجود دارد می­توانید رفتارهای مخاطب خود را تحلیل و بررسی نمایید. به عنوان مثال، با بررسی آمار بازدید از محصولات و نظراتی که افراد از طریق سایت به شما ارسال می­کنند، متوجه می­شوید که مشتریان شما به کدام محصول علاقه بیشتری دارند و یا اینکه در آینده بهتر است چه محصولاتی تولید کنید تا بیشتر مورد استقبال قرار بگیرد.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید