طراحی سایت شبکه های اجتماعی

طراحی سایت شبکه های اجتماعی

در مقاله امروز میخواهیم درباره طراحی سایت‌ شبکه‌های اجتماعی با شما صحبت کنیم.

سایت های شبکه های اجتماعی (SNS) جزء قابل توجهی از زندگی روزمره مردم هستند. . شاید یکی از بهترین فرصت هایی که اینترنت در اختیار بشر قرار داد، برقراری ارتباط آسان از طریق شبکه های اجتماعی مختلف بوده است.

شبکه های اجتماعی قسمت اعظمی است خواسته های اجتماعی مردم را برطرف کرده اند کاربران در این پلتفرم میتوانند یک پروفایل شخصی داشته باشند و در آن به تبادل اطلاعات بپردازند این تبادلات شامل اشتراک گذاری عکس ها، فیلم ها، نوشته ها، موسیقی، صدا ها و … است .

هدف اصلی سایت شبکه های اجتماعی

علاوه بر تبادل اطلاعات در این محیط هدف اصلی طراحی شبکه های اجتماعی برقراری ارتباط بین تعداد زیادی از کاربران است امروزه مردم با توجه به مشغله های زیادی که دارند برقراری ارتباط در دنیای حقیقی به ندرت برای آن‌ها پیش می‌آید بنابراین طراحان فضای مجازی برای رفع این نیاز مردم با طراحی سایت‌ شبکه‌های اجتماعی در صدد رفع این مشکل برآمدند.

دومین هدف از طراحی وب سایت شبکه های اجتماعی توسعه و گسترش کسب و کار از طریق این شبکه ها است.

بشتر بدانید:

مراحل طراحی سایت شبکه اجتماعی

  • برای شروع طراحی یک سایت سعی کنید روی هدف خود تمرکز کنید ، تا کاربر کمترین آسیب را می بیند. که در غیر این صورت سایت شما درگیر وب سرویس ها خواهد شد. آیا میخواهید در بازی رقابت بین بزرگترین سایت شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و تویتتر قرار بگیرید ؟باید بگویم برای این کار شما نیازمند قدرت بسیار بالایی هستند زیرا این سایت ها علاوه بر این که مدت طولانی است که مشغول به فعالیت در این عرصه هستند بلکه کاربران فراوانی را در سراسر دنیا جذب کرده اند. برای آغاز رقابت شما می توانید سایتی را طراحی کنید که یک هدف واحد مثلاً سرگرمی را دنبال کند و برای آن قالب استانداردی را مشخص کنید که این باعث دیده شدن و عضوگیری بالا در سایت شما می شود .در  سایت یک المان برای وابستگی کاربران ایجاد کنید که با سلیقه آنها همخوانی داشته باشد و موجب وفاداری اعضا به سایت شود زیرا اگر موضوعی برای پایبندی در سایت وجود نداشته باشد کاربران آن محیط را ترک می‌کنند و این موجب شکست شما در رقابت می شود .
  • فهرستی از خدماتی که سایت ارائه می دهید جمع آوری کنید که همه چیز حتی پروفایل کاربران را نیز شامل شود حال ممکن است این خدمات را بخرید یا اینکه خودتان آنها را ایجاد کنید یا حتی به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده باشید.
  • در انتخاب قالب سایت دقت کنید که با انتخاب شما منطبق باشد .
  • برای راه اندازی سایت شبکه های اجتماعی به یک هاست احتیاج دارید که فضا و پهنای باند خوبی را پوشش دهد تا سایت به سرعت پیش برود

 

درآمدزایی در طراحی سایت شبکه های اجتماعی

امروزه دوره ای را سپری می کنیم که شبکه های اجتماعی در دنیای مجازی حرف اول را می زنند و در حال یکه تازی هستند. تا قبل از به وجود آمدن شبکه های اجتماعی مهم ترین کاربرد اینترنت فقط وب سایت ها بودند. هنوز بسیاری از افراد اینترنت و طراحی سایت را معادل یکدیگر به کار می برند، اما توجه داشته باشید که طراحی سایت یکی از کاربرد های اینترنت می باشد.

ایمیل اولین کاربردی بود که باعث شد پای اینترنت به خانه ها باز شود. اما در طول سال های اخیر کاربد اینترنت تغییرات بسیار زیادی کرده است و تبدیل به طراحی سایت های آموزشی و خبری شده است. اما چند سالی است که کاربرد اینترنت تغییرات کلی کرده است و عاملی که افراد را به اینترنت جذب میکند شبکه های اجتماعی می باشد.

 

برای راه اندازی یک سایت گاهی ممکن است که از سرمایه خودتان استفاده کنید یا مجبور باشید وام بگیرید که هر کدام از این دو مورد می تواند عواقب پیش بینی نشده ای داشته باشد و شما باید هر احتمالی را در نظر بگیرید چون ممکن است سایت شما در طولانی مدت به بازدهی دلخواه برسد . در این بین برخی از سایت ها مانند توییتر که با کمبود درآمد مواجه شده بود درآمدش را از به خطر انداختن سرمایه خود به دست آورد. شما باید به این قضیه فکر کنید که سایت شما علاوه بر اینکه هزینه هایی را بر شما تحمیل می کند باید بتواند خودش یک منبع درآمد باشد بگذارید بگویم اگر سایت شما فقط مصرف کننده باشد به سرعت شکست خواهد خورد بنابراین برای جلوگیری از این رکود باید به فکر کسب درآمد از راه های مختلف از جمله تبلیغات و یا ارائه برنامه های کاربردی باشید.

ویژگی های شبکه های اجتماعی

در سایت مثل فیس بوک و دیگر سایت های اجتماعی این ویژگی ها معمولا برابر و برای همه یکسان است:

  • قابلیت عضو شدن و عضوگیری
  • امکان ورود به پروفایل شخصی با یک نام کاربری و رمز عبور
  • امکان بازیابی رمز عبور
  • اشتراک گذاری عکس نوشته، ویدیو، موسیقی و….
  • امکان چت کردن به صورت تک به تک یا گروهی
  • تایید پست دوستان در قالب دوست داشتن پست
  • سیستم مدیریت محتوا
  • مدیریت جامعه اجتماعی
  • تعاملات اجتماعی
  • فیس بوک متصل شده و ارتقا یافته است
  • پایگاه داده و بینش کاربران
  • ویدیو اجتماعی
  • اظهار نظر و دریافت بازخورد
  • سیستم های اطلاع رسانی

 

طراحی سایت شبکه های اجتماعی از گستردگی زیادی برخوردار است برخی از سایت ها که مقصد مشخصی را پیگیری می‌کنند مانند لینکداین و برخی نیز استفاده همگانی دارند مانند فیس‌بوک .در کشور ما نیز شبکه های اجتماعی مانند کلوب و فیس نما فعالیت می کنند.

اگر قصد طراحی ب سایت شبکه اجتماعی را دارید آن را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید.

فانوس وب ارائه دهنده خدمات نوین طراحی وب سایت ، طراحی سایت آموزشگاهی ،طراحی سایت آژانس مسافرتی ، طراحی سایت نیازمندیها ، طراحی سایت خبری ، طراحی سایت شخصی ، طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروشگاهی ،و راه اندازی صفر تا صد کسب و کار اینترنتی طراحی سایت دیجی کالا ، پکیج طراحی سایت و پشتیبانی سایت و سئو سایت با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در ایران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید