طراحی سایت با وردپرس | سیستم مدیریت محتوا وردپرس

طراحی سایت با وردپرس | سیستم مدیریت محتوا وردپرس

طراحی سایت با وردپرس

سیستم مدیریت محتوا وردپرس چیست؟

وردپرس یک cms مدیریت محتوای کاملا رایگان و متن باز open source بر پایه ی مجوز GPL می باشد که می توان توسط آن به راحتی یک وبلاگ حرفه ای راه اندازی کرد.

سی ام اس CMS : مخفف Content Management System که یه برنامه بر روی سرورها می باشد و به مدیران سایت ها کمک می کند تا به راحتی بتوانند وب سایت خود را مدیریت کنند. در واقع سبب پویایی سایت می شود پویایی یعنی متغیر و در حال تغییر … وردپرس را نمی توان یک cms خواند ولی آنقدر قدرتمند هست که می تواند به راحتی کار یک مدیریت محتوا cms را انجام دهد.

وردپرس : وردپرس به دلیل قدرتی که داره میشه وردپرس رو مدیریت محتوا نامید یا به اصطلاح آن را نرم افزار شناخت , که به صورت اوپن سورس open source می باشد اوپن سورس ( یعنی متن باز ) که هر کس می توان ان را تغییر دهد . وردپرس در سال 2003 توسط مت مولوگ ارائه شد مت مولوگ توسعه دهنده ی اصلی وردپرس می باشد نام وردپرس توسط دوست مت مولوگ Christine Selleck انتخاب شد و از آن زمان نام این مدیریت محتوا را وردپرس نامیدند. وردپرس با زبان معروف و قدرتمند php نوشته شده و از پایگاه داده ( دیتابیس datebase ) قدرتمند و حرفه ای Mysql برای ذخیره داده ها استفاده می کند. از دلایل اصلی ایجاد وردپرس سادگی کار با آن است و برای راحتی کاربران ایجاد شده است.

وردپرس و یا به انگلیسی WordPress یک سیستم مدیریت محتوا رایگان است . سیستم مدیریت محتوا یا به انگلیسی CMS یک نرم افزار است که بروی هاست نصب میشود و امکان ایجاد سایت را فراهم میسازد . هاست نیز در واقع همانند یکی از درایو های رایانه ماست ، تمامی اطلاعات یک سایت درون یک هاست که همانند درایو کامپیوتر ماست قرار میگیرند .

وردپرس با استفاده از زبان PHP که نوعی زبان برنامه نویسی تحت وب است طراحی شده است و از قدرت MySQL برای ذخیره داده های خود استفاده میکند.

طراحی سایت با وردپرس بدلیل راحتی کار با آن و وجود پلاگین ها متنوع با هر سلیقه ای و همچنین بهینه سازی آن با موتور های جستجو بسیار مورد پسند مدیران سایت در دنیای اینترنت می باشد و رور به روز به طرفداران این سیتم مدیرت محتوا قدرتمند افزوده می شود.

دلیل محبوبیت سیستم مدیرت محتوا وردپرس چیست ؟

انعطاف پذیری وردپرس نسبت به دیگر سیستم های مدیریت محتوا

وردپرس یک مدیریت محتوای کاملا انعطاف پذیر می باشد که هر کسی با دانش اندک می تواند به راحتی یک وبگاه برای خود ایجاد و آن را مدیریت کند. و همچنین می توان به راحتی هر نوع سایتی را با وردپرس راه اندازی کرد از یک وب گاه ساده گرفته تا پیشرفته مثلا طراحی وب سایت فروشگاهی، طراحی سایت خبری، ساخت وب سایت آموزشگاهی، ساخت وب سایت شرکتی، ساخت سایت شخصی و …

قالب های فراوان وردپرس

یکی دیگه از دلایل محبوبیت روزافزون CMS وردپرس اینه که قالب و پوسته های فراوانی برای ان با توجه به هر سلیقه و کاربردی وجود دارد حالا به صورت رایگان و یا فروشی و این امر سبب می شود تا شما به سلیقه ی خود یک قالب شیک و حرفه ای را از میان قالب های گسترده وردپرس انتخاب و نصب کنید.

دارای پلاگین و افزونه های بی نهایت

از دیگر نقات قوت وردپرس می توان به افزونه و پلاگین های فراوانی که برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس طراحی شدن می باشد . افزونه ها به مدیران سایت ها کمک می کنند تا به راحتی هر امکانی را که دوست دارند بدون نیاز به هیچ دانش برنامه نویسی روی سایت خود راه اندازی کنند . روز به روز بر انبوه این افزونه ها افزوده میشه و قدرت وردپرس رو روز به روز زیاد تر و زیادتر می کند.

تاریخچه وردپرس

وردپرس اصلاح شده پروژه B2 است که در سال 2003 شکل گرفت . پس از ایجاد شدن وردپرس این سیستم مدیریت محتوا به سرعت رشد کرد و به محبوبیت زیادی دست یافت

چرا طراحی سایت وردپرس ؟ ( با وجود دیگر سیستم ها مثل جوملا , دروپال و … )

چرا بیشتر افراد وردپرس را به عنوان سیستم مدیریت محتوای خود انتخاب میکنند و به سراغ دیگر سیستم ها نمیروند ؟

جواب ما این است :

زیرا وردپرس بسیار ساده است و به راحتی میتوان با آن کار کرد ، قالب ها و افزونه های رایگان بسیار زیادی دارد و به راحتی میتوان برای وردپرس قالب و افزونه طراحی کرد . همچنین وردپرس بسیار کم حجم است ، سرعت بسیار بالایی دارد و از امنیت فوق العاده ای برخوردار است .

یکی دیگر از ویژگی های وردپرس این است که شما با نصب وردپرس میتوانید یک سایت ، انجمن گفتگو ، جامعه مجازی و یا یک فروشگاه راه اندازی کنید ، همچنین پشتیبانی وردپرس از بیشتر زبان ها از جمله زبان فارسی این سیستم را از دیگر سیستم ها متمایز کرده است . این تمایز به صورت دید عمومی می باشد.

روش ساخت سایت با وردپرس؟

اگر شما با توضیحات بالا مشتاق شده اید تا یک سایت حرفه ای با وردپرس ایجاد و راه اندازی نمایید دست به کار شوید و مراحله زیر را طی کنید.

یک سرویس میزبانی وب مناسب ( هاست ) تهیه کنید
یک دامنه مناسب برای خود ثبت کنید
وردپرس فارسی را اینجا دانلود نمایید ( دانلود وردپرس )
وردپرس را بروی هاست خود نصب کرده و راه اندازی کنید ( سرویس هاست ممکن است متفاوت باشد مثلا دایرکت ادمین یا سی پنل آمورش های زیر بر هر سرویس )

آموزش نصب وردپرس روی هاست سی پنل

آموزش نصب وردپرس روی هاست دایرکت ادمین

نصب وردپرس روی لوکال هاست با wamp server

برای انتخاب قالب یا افزونه برای اضافه کردن امکانات و قابلیت های جدید نیز به لینک های زیر مراجعه کنید.

قالب وردپرس

افزونه وردپرس

شرکت طراحی سایت فانوس وب ارائه دهنده راهکارهای خلاقانه در طراحی سایت صنعتی ، طراحی سایت ورزشی ، طراحی سایت پزشکی ، طراحی سایت خرید اینترنتی ، طراحی سایت دانلود ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی حرفه ای ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی پوشاک ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی و ارائه خدمات مشاوره کسب و کار اینترنتی ، پشتیبانی سایت با صد ها نمونه کار طراحی سایت موفق در ایران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید