سیستم رزروآسیون هتل بین المللی

سیستم رزروآسیون هتل بین المللی

سیستم رزروآسیون هتل بین المللی

با روی کار آمدن سیستم های رزورآسیون انلاین در حوزه توریسم ، بحث سیستم های فروش اینترنتی بیش از پیش مورد توجه آژانسهای هواپیمایی قرار گرفته است ، چرا که راه اندازی این بخش قابل گریز نبود و ایران نیز همانند سایر کشورها باید با این سیستم الکترونیکی در طراحی سایت آژانس مسافرتی بپیوندد.
یکی از مهمترین موارد در فروش اینترنتی و رزروآسیون در گردشگری موضوع سیستم های رزرواسیون مرکزی (CRS (Central Reservation System و سیستم های توزیع جهانی GDS  می باشد که به طور خلاصه در این مطلب به آن می پردازیم:
سیستم رزرواسیون مرکزی CRS یک سیستم اینترنتی است که جهت ذخیره و بازیابی اطلاعات و انجام معاملات مربوط به مسافرت های هوایی ، هتل ها و اجاره اتومبیل می باشد.این سیستم در اصل برای توسعه خطوط هوایی استفاده می شد که بعد از آن برای آژانس های هواپیمایی نیز مورد استفاده قرار گرفت. این سیستم دارای شباهت هایی با سیستم های توزیع جهانی یا GDS دارد.
عملیات بزرگCRS که که در ابتدا وظیفه رزرو و فروش بلیط های خطوط هوایی را در کل جهان بر عهده داشت بعدا تحت عنوان GDS نام گذاری گردید . ایر لاین ها ، بسیاری از منابع خود را جهت رزرو و فروش از طریق واگذاری به شرکت های GDS انجام میدادند که آنها نیز این ظرفیت ها را از طریق درگاه های اینترنتی خود در دسترس مصرف کنندگان قرار می دادند.
سیستم رزرواسیون مرکزی دارای ماژول های مختلفی می باشد که عبارتند از :
– نرخ اتاق ها
– کنترل موجودی اتاق ها
– امکان رزرو
– شرایط فسخ رزرو
– پروفایل هر هتل شامل نمایش مشخصات کامل هتل
– گزارشات متنوع
– پنل اتصال به GDS ها
در اصل مدیران هتل ها از سیستم های رزرواسیون مرکزی جهت مدیریت یکپارچه رزرو های خود و فروش آنلاین آنها استفاده میکنند و از این طریق قادر خواهند بود که ظرفیت های خود را بر روی GDS ها معرفی نمایند.
سیستم توزیع جهانی GDS یک شبکه توسط یک شرکت است که امکان معاملات خودکار بین ارائه دهندگان خدمات مسافرتی (عمدتا خطوط هوایی، هتل ها و شرکت های کرایه خودرو) و آژانس های مسافرتی را فراهم میکند.

مطالب مرتبط:

طراحی سایت آژانس مسافرتی

تفاوت سیستم های توزیع جهانی GDS با سیستم های رزرواسیون مرکزی CRS
GDS متفاوت از سیستم رزرواسیون می باشد. سیستم رزرواسیون سیستمی هست که توسط ارائه دهندگان خدمات(مثلا خطوط هوایی ، هتل ها و غیره) استفاده میشود در حالیکه مشتریان اصلی در GDS آژانس های مسافرتی می باشد. در GDS هیچ ظرفیتی تعریف نمی شود و تمام ظرفیت ها و موجودی های خود را از سیستم های رزرواسیون فروشنده (مثلا سیستم های ماهان ، ایران ایر و…) می گیرد. GDS با استفاده از ارتباطی که با سیستم رزرواسیون دارد مستقیما به پایگاه داده سیستم رزرواسیون مرکزی فروشنده متصل می شود. برای مثال زمانی که یک آژانس مسافرتی در خواست رزرو بلیط هواپیما از یک ایرلاین را میخواهد ، GDS این درخواست را به سیستم رزرواسیون شرکت هواپیمایی ارتباط میدهد و ظرفیتی به صورت مستقیم بر روی GDS تعریف نمی شود. این امر باعث می شود که آژانس مسافرتی برای انتخاب و رزرو انواع بلیط های هواپیمایی ، هتل و سایر خدمات مرتبط ، تنها به یک GDS متصل شود وبتواند از تمام فروشندگانی که بر روی شبکه GDS فعال می باشند سرویس بگیرد.

مشکلات استفاده از GDS برای هتل های ایران
متاسفانه یکی از ضربه های سنگینی که بابت عدم فراهم بودن زیرساخت های لازم جهت استفاده از این GDS ها برای هتل های ایرانی به صنعت هتلداری ما وارد شده است با هیچ چیز قابل جبران نیست. GDS ها در جهان به قدری قدرتمند و دارای بازدید کننده های بالا می باشند که به محض تعریف هتل و نوع اتاق ها شما بر روی آن ، مشخصات هتل شما در معرض دید چند ده میلیون مسافر خارجی از اقصی نقاط جهان قرارخواهد گرفت که میتوانند به راحتی بر روی هتل شما رزرو انجام نمایند.
بخشی از عمده زیر ساخت هایی که در کشور ما جهت استفاده از GDS ها فراهم نیست عبارتند از :
1- عدم امکان واریز وجه توسط کارت های اعتباری بین المللی مانند گرین کارت ، مستر کارت و … می باشد که گردشگران خارجی نمیتواند هزینه رزرو خود را به ما پرداخت نمایند.
2- تحریم بودن ایران توسط برخی از این شرکت های معتبر GDS.
3- عدم آشنایی هتل داران محترم با این سیستم های بین المللی.
4- تخصصی بودن روال رجیستر و یا ثبت مشخصات هتل در این سیستم ها
مهمترین سیستم های رزرواسیون مرکزی در ایران عبارتند از:
– پارس رزرو
– سپهر
– مقیم
– گوهر
سیستم های GDS بزرگ و مطرح جهان عبارتند از :
آمادئوس Amadeus (که البته در ایران تحت عنوان سیستم رزرواسیون مرکزی ارائه سرویس میدهد)
• گابریل Gabriel
• گالیلئوGalileo
• سابر Sabre
• ورود اسپن Worldspan
در این راستا شرکت فانوس وب با تعریف پنل مشخص و کاربری و اتصال به سیستم های رزو اسیون بین المللی و داخلی بهترین قیمت های بلیط هواپیما را در اختیار مسافران و کاربران وب سایت گردشگری قرا می دهد و می توانند با خیالی آسوده اقدام به رزرو و خرید خود کنند

سیستم رزو آنلاین

• امكان فيلتر نتايج جستجو بر اساس ساعت پرواز، نوع پرواز، شركت هواپيمايي، قيمت، كلاس پرواز
• امكان Sort بر اساس قيمت و ساعت
• پذيرش قوانين بليط ها
• تعيين مشاهده پرواز هاي يكطرفه و دوطرفه
• امكان عضو شدن بازديد كنندگان و تشكيل پروفايل شخصي در 3 گروه عمومی، آژانس هاي مسافرتي و شركت ها / سازمان ها
• امكان پرداخت آنلاين و ابطال آنلاين توسط اعضا
بخش مدیریت سیسم رزوآسیون
• امكان افزودن اعضا و مشاهده پرونده اطلاعاتي هر كدام در 3 گروه عموم، آژانس هاي مسافرتي و شركت ها / سازمان ها
• مديريت اعضا شامل تعيين اعتبار خريد ( سقف خريد بدون نياز به پرداخت بانكي ) به ازاي هر كدام از اعضا و بسته شدن امكان خريد در صورت رسيدن به سقف مگر با پرداخت بانكي آنلاين
• امكان مشاهده تمامي رزرو هاي صورت گرفته با جزئيات شامل مسير، تاريخ پرواز، تاريخ و ساعت رزرو، قيمت پايه، قيمت پس از افزايش سود آژانس و كميسيون ارائه شده به عضو، ميزان سود آژانس و مشخصات عضو و مسافران همراه با امكان مشاهده و چاپ بليط الكترونيكي
• امكان مشاهده تمامي ابطال هاي صورت گرفته با جزئيات شامل مسير، تاريخ پرواز، تاريخ و ساعت رزرو، قيمت پايه، قيمت پس از افزايش سود آژانس و كميسيون ارائه شده به عضو، ميزان سود آژانس، ميزان جريمه و مشخصات عضو و مسافران با امكان مشاهده و چاپ تاييديه ابطال
• امكان مشاهده هر كدام از جستجو هاي انجام گرفته در سيستم با جزئيات شامل مسير، تاريخ پرواز، تاريخ و ساعت رزرو، قيمت پايه، قيمت پس از افزايش سود آژانس، مشخصات عضو جستجو كننده و وضعيت نهايي جستجو شامل Only Searched، Confirmed، Cancelled براي ايجاد امكان تماس پس از جستجو در صورت جستجو هاي مكرر و عدم رزرو
• امكان گزارش گيري نمايشي و چاپي از رزرو ها و ابطال هاي كلي و يا به ازاي يك يا چند عضو و در بازه زماني مشخص شده يا كلي
• امكان غير فعال كردن عضويت اعضا
• امكان مشاهده پرونده مالي هر كدام از اعضا شامل پرداخت هاي انجام شده، ميزان مالي رزرو ها، ميزان مالي ابطال ها، اعتبار
• امكان ارسال پيام به تمامي يا گروهي از اعضا به پروفايل هاي آنها و پاسخ دادن به پيام هاي ارسال شده از سوي اعضا

شرکت طراحی سایت فانوس وب، ارائه دهنده روش های نوین طراحی سایت و سئو با صدها نمونه کار طراحی وب سایت موفق در بازار ایران و خاورمیانه می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید