راز موفقیت نت برگ در کسب و کار اینترنتی
راز موفقیت نت برگ
راز موفقیت نت برگ ،نت برگ یکی از موفق ترین سایت های تخفیف گروهی ایرانی است، مدیر این سایت، علیرضا صادقیان است
روش کار سایت نت برگ به این صورت است که با مذاکره و شراکت با کسب و کارهای تراز اول در سطح شهر و استفاده از قدرت خرید گروهی به طور روزانه پیشنهادهای جالب و جذابی از کالاها و خدمات مختلف با تخفیفهای ۴۰ تا ۹۰ درصد را روی وبسایت خود قرار میدهد.
کاربر بعد از اینکه کالا یا خدماتی را از سایت نت برگ خریداری کرد با داشتن یک پرینت یا کد مربوط به آن به فروشنده مراجعه کرده و از تخفیف نت برگ استفاده می کند. این شیوه کسب و کار که به طراحی سایت آگهی معروف است از متداولترین روشهای بازاریابی و فروش خصوصا در اینترنت است.
از دیگر مزایای سایت نت برگ معرفی خدمات و محصولات در یک مجموعه پر بازدید بدون پرداخت هزینه است، وقتی کالا یا خدماتی در رسانه تجاری و قدرتمندی مثل نت برگ مطرح می گردد به نوعی تبلیغات تاثیر گذار با کمترین هزینه انجام شده است. شرکت ها و فروشندگان در این روش برای معرفی کسب وکار خود نه تنها هیچ هزینهای پرداخت نمیکنند، بلکه درآمدی نیز از همکاری با نتبرگ و حضور مشتریان جدید کسب میکنند.
راز موفقیت نت برگ ، در این روش پس از توافقات اولیه، کارشناسان بازاریابی نت برگ با همکاری شرکت مذبور بسته ای پیشنهادی از فروش را انتخاب کرده و برای مدت زمان مشخصی بر روی سایت قرار می دهند. آنچه این بسته را برای مشتری جذاب و قابل انتخاب می کند تخفیف قابل ملاحظه ای است که از خرید آن محصول یا خدمات دریافت می کند، همچنین فروشنده هم با افزایش فروش و صرفه جویی در هزینه های تبلیغاتی و اطلاع رسانی به سود بیشتر می رسد.
علیرضا صادقیان متولد ۱۳۶۴ و فارغ التحصیل رشته کارشناسی صنایع از دانشگاه علم صنعت ایران و کارشناسی ارشد رشته MBA از دانشگاه کلمبیا در آمریکاست. او در حال حاضر مدیر عامل شرکت کسب و کار نوین ایرانیان و صاحب برند اینترنتی نتبرگ است، نت برگ جز برترین سایت های تجارت الکترونیک ایران می باشد و دارای نماد اعتماد ملی، مجوز فعالیت از وزارت بازرگانی، برنده جایزه مدیر خلاق بوده و تنها سایت ایرانی است که عضو اتحادیه جهانی سایتهای خرید گروهی میباشد.
صادقیان در یکی از مصاحبه هایش نقطه شروع و ایده نت برگ را سایت گروپان می داند و می گوید: در زمان دانشجویی ام یکی از دوستان خارجی به من گفت سایت گروپان در دنیا بسیار موفق بوده ولی در ایران هنوز اجزا نشده است، آنها پیشنهاد همکاری دادند که در ایران این موضوع را پیگیری کنیم و شروع به بررسی کردیم. با پسر عمویم تصمیم گرفتیم شروع به کار کنیم که همچنان هم شریک هستیم.
راز موفقیت نت برگ ، من درسم در دانشگاه کلمبیا تمام نشده بود ولی به ایران آمدم و طی چند هفته تیمی به همراه ۵ نفر از دوستان و همکاران قدیمی تشکیل دادیم و حدود یک سال درباره طراحی سایت، اسم سایت و روشهای کار تحقیق کردیم. علیرضا صادقیان تشکیل یک تیم کاری منسجم و هماهنگ را یکی از مهمترین عوامل موفقیت نتبرگ می داند و می گوید تیم کاری نت برگ در حال حاضر نزدیک ۵۰ نفر پرسنل دارد و شاید یکی از مهم ترین موارد تفاوت و برتری ما نسبت به سایر سایت های رقیب در ایران، برخورداری نت برگ از یک تیم اجرایی قوی و با تجربه در زمینه تجارت الکترونیک علاوه بر یک تیم کارا در بخش فنی است.
صادقیان مهمترین هدف مجوعه نتبرگ را اینگونه تشریح می کند: مهم ترین هدف ما فراهم کردن امکان خرید برای افراد با تخفیف های بالا و قیمت های مقرون به صرفه است، اما در این روش که بر قدرت خرید گروهی اتکا دارد ما روشی را بنا کرده ایم که در آن هم صاحبان کسب و کارهای مختلف به دلیل جذب مشتریان جدید منتفع می شوند و هم خریداران به دلیل دریافت تخفیف های بسیار بالای سایت.
نتبرگ شرکتی است با ۱۲۰ کارمند که به واسطه آن میتوانید از فروشگاهها، مراکز خدمات مختلف و غیره تخفیف بگیرید. این شرکت با فعالیت در تهران، کرج، اصفهان، مشهد، شیراز و قزوین ۲ میلیون مشترک دارد. نتبرگ ماهانه حدود ۲-۳ میلیارد تومان برای مشترکان خود تخفیف میگیرد. این شرکت چهار سال است که با هدف معرفی مکانهای جدید و ارائه تخفیف خوب به فعالیت مشغول است و به موفقیتهایی دست پیدا کرده.
راز موفقیت نت برگ ، سیستم تخفیف روزانه (Daily Deal) چیست؟ سیستم تخفیف روزانه به نفع مشتری، کسبوکار و ما است. برای مشتری، چون روزانه ایمیلهای ما را دریافت میکند و از محصولات جدید روز با خبر میشود و میتواند از آنها با تخفیف استفاده میکند. برای کسبوکار، چون کسبوکاری که تازه شروع به کار کرده نیاز به بازاریابی و مشتری دارد. روشهای سنتی مانند روزنامه و تراکت ریسک بالایی دارند به این علت که تضمینی ندارد و نیاز به سرمایهگذاری دارند اما سرویس ما برای شروع کاملا رایگان است. برای ما هم نفع دارد، چون از فروش کسبوکارها سهم خود را برمیداریم که این سهم بسته به نوع کسبوکار متفاوت است.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟نظری بدهید!