تفاوت طراحی سایت و طراحی وبلاگ در چیست

تفاوت طراحی سایت و طراحی وبلاگ در چیست

در این مقاله قصد داریم مطالبی در رابطه با تفاوت طراحی سایت و طراحی وبلاگ در چیست؟برای شما بیان کنیم.

باید بگویم که تشخیص یک سایت با وبلاگ برای عده کثیری دشوار است،که البته جای تعجب هم ندارد،ولیکن در کل ساختار و طراحی این دو با یکدیگر متفاوت است.

در ابتدا سوالاتی که در این مقاله قصد داریم به آنها پاسخ دهیم را برای شما شرح میدهیم.

1)عوامل موثر در تمایز سایت از وبلاگ چیست؟

2)ساختار طراحی در کدام یک به نسبت پیچیده تر است؟

3)رسمیت کدام یک شناخته تر میباشند؟

4)مسئله حفظ و نگهداری در کدام یک راحتر است؟

5)چهار تفاوت طراحی سایت و طراحی وبلاگ در چیست؟

عوامل موثر در تمایز سایت از وبلاگ چیست؟

  • ساختار
  • به رسمیت شناخته شدن
  • امکانات موجود
  • نگهداری و پشتیبان گیری

مطالب مرتبط:

ساختار طراحی در کدام یک به نسبت پیچیده تر است؟

ساختار طراحی در سایت ها به نسبت پیچیده تر از یک وبلاگ میباشد.در طراحی سایت ها قاعدتا قابلبت انعطاف پذیری بالاتر از وبلاگ میباشد.و این امکان در هنگام طراحی بسیار پسندیده می باشد.با این که طراحی وبلاگ به نسبت ساده تر از سایت به نظر میرسد،اما باید بدانیم که در هنگام طراحی وبلاگ قالب های موجود محدود میباشند و مسئله میتواند کار را کمی دشوار و هزینه بر نماید .چرا که مدیرین وبلاگ برای ایجاد تغییرات مجبور به استخدام فرد جدیدی میشود و کار کمی دشوار تر میشود.

مهارت های مورد نیازدر هنگام طراحی سایت:PHP,HTML,JAVA,AJAX و در کنار اینها مهارت در این تکنولوژی ها نیز لازم است.البته در میان شرکت هایی وجود دارند که وظیفه آنها ارائه خدمات میزبانی وب میباشد،که قالب های حرفه ای نظیرHOMESTEAD,GOOGLE SITES و …میپردازند.

رسمیت کدام یک شناخته تر میباشد؟

وبلاگ ها از رسمیت کمتری نسبت به سایت ها برخوردار میباشند.همانظور که میدانید وبلاگ ها برخلاف سایت ها داری محدوده ی شخصی میباشند ولی سایت ها چون که از ابتدا با اهداف بزرگتری در راستای تجاررت ،خدمات،کسب و کار اینترتی

،بازار یابی و… ایجاد میشوند به نسبت دارای رسنیت بیشتری نیز می باشند.اگر چه برخی از طراحان وبلاگ ها توانسته اند امکان خرید و فروش کالا ها و بازار یابی و… را با کمک وبلاگ خود ایجاد نمایید ولیکن در کل یک سایت از رسمیت بیشتری برخوردار است ،چرا که اهدف اصلی از طراحی آن تمرگز بر رو ی یک موضوع خاص دارد و دربیشتر در مسیر کسب و کار اینترنتی حرکت می کند.ولی وبلاگ بیشتر به روحیات و خصوصیاتو گرایش های فردی آن شخص  به کرات پرداخته میشود.

مسئله حفظ و نگهداری در کدام یک راحت تر است؟

یکی از دلایلی که باعث میشود پشتیبانی و نگهداری در وبلاگ ها راحت تر باشد مسئله وجود قالب های یک شکل و یک نواخت می باشد.چرا که با ایجاد کوچکترین تغییر و تحول در یک قسمت تمامی قسمت های وبلاگ به روز شده و این موضوع میتواند دلیل خوبی برای راحتتر شدن مسئله نگهداری باشد.

4تفاوت طراحی سایت و طراحی وبلاگ در چیست؟

  • شکل ظاهری (فرمت)
  • نرم افزار مورد نیاز
  • شخصیت متفاوت هر یک
  • جامعه

 

اولین و در عین حال مهمترین موضوع درتشخیص یک وبلاگ یا وبسایت شکل ظاهری آن میباشد .که با پرسش و پاسخ به چند سوال ساده به نتیجه خواهیم رسید.مثلا اینکه مطالبی که نوشته شده اند آیا به دنبال هم و روزنامه وار هستند یا خیر؟یا اینکه طول هر خط یا پاراگراف چقدر است؟و…که با توجه به مطالبی که در طول مقاله بیان کردیم میتوانید به سادگی به پاسخ این سوالات برسید.

یکی دیگر از تفاوت های طراحی سایت و طراحی وبلاگ مسئله نرم افزار ها و زبان های مورد استفاده در طراحی می باشد.

موضوع بعدی که باعث تمایز این دو میشود شخصیت متفاوت هر یک است.اینگونه که وبلاک ها بر پایه یک شخصیت خصوصی کار خود را پیش میبرد ولیکن سایت ها بر پایه یک شخصیت عمومی کار خود را ادامه میدهند.

و در آخر جامعه که تاثیرات فراوانی بر روی این تفاوت ها دارد.

 

در پایان و به عنوان جمع بندی درباره تفاوت طراحی سایت و طراحی وبلاگ میتوان گفت ماهیت یک سایت همگانی وهمه پسند باید باشد وهدف اصلی آن کسب و کار و تجارت است و اصلا قصد خصوصی سازی ندارد ولی در وبلاگ ها اگر چه میتوان کسب و کار و تجارت انجام دارد ولی پایه و اساسی شخصی و خصوصی دارد که ماهیت این دو را از هم جدا میکند.

 

 

فانوس وب ارائه دهنده خدمات نوین طراحی وب سایت ، طراحی سایت آموزشگاهی ،طراحی سایت آژانس مسافرتی ، طراحی سایت نیازمندیها ، طراحی سایت خبری ، طراحی سایت شخصی ، طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروشگاهی ،و راه اندازی صفر تا صد کسب و کار اینترنتی طراحی سایت دیجی کالا ، پکیج طراحی سایت و پشتیبانی سایت و سئو سایت با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در ایران

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید