اهمیت رنگ ها در طراحی سایت

اهمیت رنگ ها در طراحی سایت

رنگ در طراحی سایت:

اهمیت رنگ ها در طراحی سایت، تاثیر خاصی بر روی صفحه وب شما به جا خواهد گذاشت و به کاربردن آن در طراحی نه تنها باعث زیباتر نشان دادن صفحه شما می شود، بلکه مخاطبان بسیاری را جذب سایت شما می کند.

اما این را بدانید که طراحان وب، از قوانین  خاصی برای به کار بردن رنگ ها در سایت استفاده نمی کنند.

هم چنین سازمان های دولتی برای جلب بیشتر مشتری و نیز حس بهتر نسبت به این سایت از رنگ سفید استفاده می کنند تا جلوه بهتر و آرامش بخش تری در این سایت برقرار باشد، ولی تعداد دیگری از این سایت ها که نمونه  کارهای کارتونی و طنزی دارند از رنگ های مختلف استفاده می کنند تا با مطالبی که در سایت خود قرار می دهند، هم خوانی داشته باشد.

روانشناسی چه تاثیری در رنگ می گذارد؟

  • باعث خوانا تر شدن مطالب می گردد.
  • ایجاد هماهنگی بین رنگ ها در پس زمینه و فونت ها می شود.
  • ترکیب رنگی مناسب بین لوگو سایت و متون

 

سایت های بزرگ مختلفی وجود دارد که برای هر قسمت از سایت خود از ترکیب رنگ های متفاوتی استفاده می کنند که جلوه بهتر و مناسب تری دارد.

حتی شما نیز می توانید برای این که از تنوع رنگ در سایت های مختلف خود استفاده ببرید،این امکان را دارید تا برای هر قسمت یک رنگ  به کار ببرید.

5 نکته مهم دررابطه با اهمیت به کار بردن از رنگ ها:

  • رنگ ها اصولا در 90 ثانیه اول که در حال مشاهده سایت هستیم، تاثیر بسیاری بر احساسات ما می گذارد.
  • تاثیر رنگ می تواند باعث تحرک مشتری برای خرید از سایت شود.
  • رنگ ها نه تنها اینکه احساسات ما را بیان می کند، بلکه تاثیر روی رفتار ما نیز می گذارد.

مطالب مرتبط:

نکته جالب اینجا می باشد که هر شخص، ترکیبی از این رنگ ها را به عنوان یک پیام در نظر بگیرد. فردی به نام مک لوهان درباره رنگ ها نظر جالبی را بیان کرد و گفت که اگر برای هر شخصی، رنگ انتخاب شده به عنوان رسانه پیام معرفی می شود.

هر رنگ ممکن است چه پیامد هایی را برای  شخص داشته باشد؟

سیاه: این رنگ به معنی توانایی، قدرت، شهامت و… است. اما برای استفاده از پس زمینه مناسب نیست چون باعث خستگی چشم فرد مورد نظر می شود.

سفید: این رنگ به معنی پاکی، آرامش، صمیمت است.اما بر خلاف رنگ سیاه بهترین گزینه برای پس زمینه می باشد که باعث رفع خستگی و انرژی مثبت به فرد می دهد.

آبی: این رنگ باعث اعتماد به نفس بیشتر، احساس امنیت، وفاداری و… می شود.

قرمز: به معنی شجاعت، هیجان، حساس خطر، تنش زیاد (سرعت) می باشد.

سبز: به معنی سالم بودن، تندرستی، آزادی، حسادت و حتی خونسردی می باشد.

صورتی: به معنی بی گناه بودن، ظرافت، مهربانی، شیرینی است.

طلایی: به معنی گران بودن و محبوبیت است.

نقره ای: به معنی سرما، داشتن اعتبار است.

 

پس این را به یاد داشته باشید که برای انتخاب کردن هر رنگ اول منبع مورد نظر خود را انتخاب کنید، سپس رنگ مناسبش را انتخاب کنید.

در ادامه نیز بعد از اتمام نتیجه کار به آن کمی دقت کنید که آیا چشم فرد بیننده را اذیت نمی کند؟ رنگ انتخاب شده به موضوع داده شده می خورد یا خیر؟

به عنوان مثال: سایت هایی وجود دارد که دارای جنبه های شخصی می باشند. برای استفاده از ترکیب رنگ در این سایت، شما می توانید از رنگ های مکمل برای طراحی ای سایت استفاده ببرید.

پس یک ناظر باید با سیاست کاری جلو برود و این اطلاعات را داشته باشد که برای جلب مشتری باید از چه ترکیب رنگی استفاده کند.

 

فانوس وب ارائه دهنده خدمات نوین طراحی وب سایت ، طراحی سایت آموزشگاهی ،طراحی سایت آژانس مسافرتی ، طراحی سایت نیازمندیها ، طراحی سایت خبری ، طراحی سایت شخصی ، طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروشگاهی ،و راه اندازی صفر تا صد کسب و کار اینترنتی طراحی سایت دیجی کالا ، پکیج طراحی سایت و پشتیبانی سایت و سئو سایت با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در ایران

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید