طراحی سایت کاربر پسند

طراحی سایت کاربر پسند

مهمترین اولویت هر طراح سایت، کاربران می باشند. آنها، تمایل دارند در کوتاهترین زمان، به هدف خود برسند. این نکته را می توانید از طریق تجزیه و تحلیل های وب سایتتان، مشاهده کنید. از روشهایی در طراحی وب سایت استفاده کنید که بهترین و راحت ترین روش را به کاربران برای رسید به اهداشان را داشته باشد. کاربران و بازدید کنندگاه هر سایتی نیاز به طراحی سایتی دارند که بتوانند در یک نگاه به اهداف خود برسند.

در این مقاله به مهمترین نکات در طراحی سایت کاربر پسند می پردازیم ، با ما همراه باشید.

طراحی سایت ساده و خلوت

اطلاعات اضافی را حذف کنید و سعی کنید تعداد کلیک ها کاربران را محدود کنید . از جمله اقداماتی که می توانید به ساده سازی و خلوت تر کردن طراحی وب سایت شما کمک کند عبارتند از:

  • ایجاد منو های ساده
  • استفاده از یک قالب ساده که بتوان با یک نگاه کلی به همه چیز دست یافت
  • call to action آسان باشد
  • برا هر صفحه یک عمل در نظر بگیرید
  • قابل دسترس بودن و امکان تبدیل اهداف از قبیل به کار گیری درست فرم ها و دکمه ها

تشویق به خرید از طریق ایجاد محتوای گرافیکی

محتوای گرافیکی قدرتمند، از جمله تصاویر و ویدئو ها، یک روش ساده برای جلب توجه کاربران سایت است و هنگامی که با یک عمل همراه باشد، تبدیل شدن به کلیک توسط کاربران کمک کند. رفتن از نقطه A به B در طراحی سایت باید به صورت یک فرآیند سریع باشد. به مثالی از حوزه تجارت الکترونیک توجه کنید. یک کاربر، یک جفت کفش را در رسانه های اجتماعی می بیند و برای دسترسی به وب سایت و مشاهده آن آیتم (یا برای دانستن نحوه خرید سریع کفش) کلیک می کند تا با وب سایت ارتباط برقرار کند.

طرح پیشنهاد ویژه، کفش ها را با یک دکمه تحت عنوان “خرید همین الان” به کاربر نشان می دهد. در واقع کاربر می تواند بدون نیاز به گذر از چندین صفحه یا با چندین کلیک درباره آنچه که می خواهد و نحوه دستیابی به آن اطلاعات کسب نماید. در اینجا یکی دیگر از نکاتی که با پیاده سازی آن می توانید در وقت کاربر صرفه جویی نمایید، استفاده از تصویر مشابه برای تبلیغات خارج و داخل سایت است. درج تصویر متفاوت از یک کفش برای تبلیغات خارج و داخل سایت، ممکن است از سرعت کاربر در کسب اطلاعات و خرید بکاهد.

این روش، بسیار مفید است زیرا اکثر مردم تصاویر را سریعتر از کلمات می بینندو پردازش میکنند. وب سایت یک محیط بصری است، پس بیشترین بهره را از آن ببرید.

تقسیم عناصر به قطعات کوچکتر

طراحی های پیچیده خود را به قطعات کوچک تر و قابل درک تر تبدیل کنید. بلوک ها یا مقدار محتوای کمتر می توانند به آسانی و به سرعت درک شوند و به کاربران در حرکت از عنصری به عنصر دیگر کمک نمایند. عناصر رابط کاربر مانند لینک های “ادامه مطلب” (یا read more)، بلوک های استایل کارت (card-style) و افکت انیمیشن پارالکس با اسکرول (parallax scrolling animation) نمونه هایی از عوامل ایجادکننده تعامل و ساده سازی طراحی های پیچیده است.

مقالات بیشتر:

روش های طراحی تجربه کاربری (UX) موبایل

کسب و کار اینترنتی به زبان ساده

فرم های خلاصه و مختصر و مفید

یکی از ساده ترین راه ها در طراحی سایت به منظور صرفه جویی در وقت کاربران، کاهش پرسش و درخواست اطلاعاتی است که نیازی به آن ندارید. لزومی ندارد که فرم ها انواع مختلفی از اطلاعات را از کاربر بپرسند. فقط اطلاعات ضروری مانند نام و آدرس ایمیل را بپرسید. از فرم هایی استفاده کنید که داده ها را تأیید کنند تا کاربران بدانند که آیا اطلاعات را اشتباه وارد کرده اند یا خیر (اگر بله، در کجا اشتباه وارد شده است) و سپس اصلاحات را به صورت سریع و آسان انجام دهند.

میزان تایپ کردن را به حداقل برسانید و از دکمه ها یا چک باکس هایی در فرم ها قابل اجرا است، استفاده نمایید (این راه، به خصوص برای صرفه جویی در وقت کاربران تلفن همراه، کارآمد است). داده های تکراری مانند نوع کارت اعتباری و شماره کارت اعتباری را از کاربر نپرسید،نوع کارت از روی شماره قابل تشخیص است.

دکمه های فراخوان برجسته

طراحی وب سایت به گونه ای باشد که علاوه بر سرعت بالا، کاربری ساده و راحتی داشته باشد. بدین منظور می توانید از طراحی فراخوان (bold call to action) که از چشم کاربران دور نمی ماند، استفاده نمایید.

رنگ های روشن و عناصری که بزرگتر هستند، می توانند به کاربران کمک کنند تا بلافاصله آنچه که در طراحی قرار داده شده است را ببینند. علاوه بر این، محتوای روی دکمه ها نیز می تواند دقیقا همان چیزی باشد که کاربران باید انجام دهند و یا اتفاقی که باید بیافتد مثلا دکمه “اینجا کلیک کنید”. برای اینکه فراخوان دیده شود، CTA باید دارای کنتراست فراوانی باشد و با عناصر اطراف خود مخلوط نشود و بتواند توجه کاربر را به خود جلب کند (باید مطمئن شوید که CTA برای صفحه نمایش تلفن همراه نیز مناسب باشد).

بازبینی و به روز رسانی محتوا

هیچ چیز غیر از به روزرسانی و بازبینی محتوای طراحی وب سایت، موجب صرفه جویی در وقت کاربران نمی شود، حتی هر گونه سعی و کوشش قبل از انتشار. پس همه چیز را در طراحی سایت بارها و بارها بازبینی و به روز رسانی کنید. یک طراحی وب سایت برای صرفه جویی در وقت، نسخه ای است که خواندن و درک آن، آسان است. این به این معنی است که کلمات باید درست نوشته شود و از بهترین روش هایدستور زبان و نحو استفاده شود  و همه چیز به صورت منطقی ساختار بندی شده باشد.

نامتناقض بودن مطالب

طراحی یکنواخت و نامتناقض شامل عناصر و تعاملات مکرر است که به یک شیوه مشابه و دقیق در طول طراحی کار می کنند. به عبارتی دیگر، به این معنی است که یک دکمه، جدا از اینکه کاربر را به کجا هدایت می کند، همیشه باید مانند یک دکمه و دارای رنگ و فونت مشابه، حالت هاور مشابه باشد و به یک شیوه مشابه و یکسان کار کند.

این ایده را برای هر عنصری که در طراحی سایت چندین بار استفاده می شود، تکرار کنید، مانند آیکون ها، گالری ها، فرم ها، لینک ها و دکمه های رسانه های اجتماعی. هر عنصر باید با سایر عناصر نیز هماهنگ باشد. عناوین و متن اصلی و تصویر باید دارای یک سبک سازگار و هماهنگ باشند.این سازگاری و هماهنگی باعث می شود که صفحات طراحی وب سایت شما مانند هم و یکدست باشند و کاربر هرگز نمی تواند نحوه کار عناصر را حدس بزند یا آزمایش کند.

نتیجه گیری

این مقاله مهمترین معیارهای طراحی سایت کاربر پسند می باشد. چه کاربران در مورد آن فکر کنند و چه فکر نکنند، آنها به دنبال چیزهایی هستند که موجب افزایش سرعت عمل آنها، انجام وظایف و دنبال کردن اهدافشان و حرکت به نقطه ای دیگر در وب سایت شما شود. هر چه طراحی سایت به گونه ای باشد که کاربران به سادگی بتواند به اهدافشان برسند، کاربر پسند تر خواهد بود.

درباره ما

شرکت طراحی سایت فانوس پیشرو در ارائه خدمات طراحی سایت  و راه اندازی کسب و کار اینترنتی از قبیل طراحی وب سایت ( طراحی سایت مدارس ، طراحی سایت هتل ، طراحی سایت کاریابی ، طراحی سایت املاک  ، طراحی سایت موزیک و فیلم ، طراحی سایت هنری ، طراحی سایت حرفه ای ، طراحی سایت خودرو ) بازاریابی اینترنتی و طراحی اپلیکیشن موبایل با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت در بازار ایران

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید