تاثیر کلمات کلیدی در رتبه بندی صفحات وب

تاثیر کلمات کلیدی در رتبه بندی صفحات وب

اخیرا برخی سوالاتی درمورد نحوه استفاده از (یا دقیقتر، استفاده نشده) متا تگ کلمات کلیدی در رتبه بندی نتایج جستجوی وب دریافت کردیم. فرض کنید شما دو صاحب وب سایت، محسن و بهروز دارید. محسن یک سایت به نام فروشگاه اینترنتی کوروش دارد و بهرزو فروشگاه اینترنتی جی بی تایر را دارد. یک روز در حالی که به محسن به سایت بهروز نگاه می کند، متوجه می شود که بهروز برخی از کلمات که او در متا تگ کلمه کلیدی خود استفاده می کند را کپی کرده است. حتی جالبتر آنکه، بهروز کلمات کلیدی “فروشگاه اینترنتی کوروش” را به متا تگ کلمات کلیدی خود اضافه کرده است. محسن باید نگران باشد؟
حداقل برای نتایج جستجوی گوگل در حال حاضر (سپتامبر 2009)، پاسخ هیچ است. گوگل از متا تگ “کلمات کلیدی” در رتبه بندی جستجوی وب استفاده نمی کند.
سوال: آیا Google همیشه از متا تگ کلمات کلیدی در رتبه بندی وب سایت خود استفاده می کند؟
پاسخ: در یک کلمه، نه. گوگل یک سیستم پیشرفته جستجو دارد و این محصول توانایی تطبیق متا تگ ها را دارد که می تواند شامل متا تگ کلمه کلیدی باشد. اما این دستگاه جستجوی سازمانی است که کاملا جدا از جستجوی اصلی ما است. جستجوی وب ما (جستجوی شناخته شده در Google.com که صدها میلیون نفر از هر روز از آن استفاده می کنند) به طور کامل متاتگ کلمات کلیدی را نادیده می گیرند. آنها به سادگی هیچ تاثیری در رتبه بندی جستجو ما در حال حاضر ندارد.
سوال: چرا Google از متا تگ کلمات کلیدی استفاده نمی کند؟
پاسخ: حدود یک دهه قبل، موتورهای جستجو موتورهای جستجوگر صفحات تنها در محتویات صفحات وب محسوب می شدند، نه فاکتورهای به اصطلاح “off-page” مانند لینک هایی که به یک صفحه وب اشاره داشتند. در آن روزها، متا تگ های کلمات کلیدی به سرعت تبدیل به یک جاذبه اصلی شد که در آن کسی می توانست کلمه کلیدی را به صورت افراطی و نامرتبط با متن به کار بگیرند. از آنجا که متا تگ های کلمات کلیدی اغلب باعث آزار کاربران قرار گرفته است، سال ها پیش گوگل بدون توجه به متا تگ کلمات کلیدی آن را نادیده گرفت.
سوال: آیا این به این معنی است که گوگل تمام متا تگ ها را نادیده می گیرد؟
پاسخ: نه، گوگل چندین متا تگ را پشتیبانی می کند. این صفحه تگ های متا اسناد اطلاعات بیشتر در مورد چند برچسب متا که ما استفاده می کنیم. به عنوان مثال، گاهی اوقات تگ “توضیحات متا” را به عنوان متن برای توضیحات صفحه خود استفاده می کنیم.
سوال: آیا این به این معنی است که گوگل همیشه متا تگ کی ورد را نادیده می گیرد؟
پاسخ: احتمال دارد که گوگل از این اطلاعات در آینده استفاده کند، اما بعید است. گوگل متا برچسب های کلمات کلیدی را نادیده گرفته است و در حال حاضر ما نیازی به تغییر آن سیاست نداریم.

شرکت طراحی سایت فانوس وب ارائه راهکارهای نوین در طراحی سایت ، سئو و بازاریابی اینترنتی مطابق با استاندارد های سئو و الگوریتم های گوگل می باشد.

منبع: GOOGLE.COM

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید