سایت اینترنتی

چرا راه اندازی سایت اینترنتی

چرا راه اندازی سایت اینترنتی

چرا باید سایت داشته باشیم و هدفمان از راه اندازی سایت اینترنتی چیست؟ آیا فقط شنیده ایم که موفقیت در کسب و کار اینترنتی است؟ آیا باور داریم در این کسب و کار موفق می شویم ؟ اگر شنیده ایم که هیچی، شنیدن کی بود مانند دیدن ، اگر باور داریم پس چرا از هر ده سایتی که راه اندازی میشه نه تاش موفق نمیشه، من خودم به شخصه تا به حال صدها سایت طراحی و راه اندازی کرده ام، همه مدیران هر کدوم با کلی آمال و آرزو اقدام به راه اندازی  و سفارش طراحی سایت به فانوس وب کردن و با چنان هیجانی کار رو شروع کردن که آدم احساس میکرد از آمازونم اینا جلو میزن، اما متاسفانه آتیش تند زود خاموش میشه و بعد از تحویل سایت و گرفتن آموزش های کامل کار با سایت ، بعد از مدت کوتاهی کسب و کار اینترنتی رو کلا بی خیال میشن و میرن سراغ کسب و کار قبلیشون. تو تمام این طراحی سایت هایی که من انجام دادم چندتاشون پیگیر بودن و تونستن به بهترین های سایت اینترنتی تو ایران تبدیل بشن، با توجه به تجربه و دیدن مشتری های مختلف چند تا عاملو دیدم که به موفقیت در کسب و کار اینترنتی می انجامه ، که مهمترین اون هدف گذاری در کسب و کار اینترنتی است، که تو این مقاله به شرح اون می پردازم، با ما همراه باشید.

اهداف مختلف در راه اندازی سایت اینترنتی

1- ارائه خدمات به مشتریان

برخی سایت ها اینترنتی هستند که هدف خود را برمبنای ارائه خدمات به مشتریان در نظر میگیرند. در این نوع وب سایت هدف بر این است که به مشتریان سابق خود خدمات بهتری ارائه دهند و انها بتواند نظرات و انتقادات و پیشنهادات خود را به مدیر سایت برساند و یا از طریق سایت بتوانندپیگیری وضعیت خدمات دریافتی و پشتیبانی داشته باشند.

2- برندسازی شرکت یا محصول

برندینگ اغلب به عنوان هدف در هر وب سایت تجاری می باشد. و بسیاری از سایت های اینترنتی در دنیا وجود دارد که بر مبنای  برندسازی اینترنتی شکل گرفته اند مانند کوکاکولا و اپل ، باید توجه داشته باشید در راه اندازی کسب و کار اینترنتی برای برندسازی اینترنتی باید نام دامنه و برند شما یکی باشد.

3- فروش اینترنتی کالا

یکی دیگر از اهدافی که هر سایت تجاری بدون توجه به مدل تجارتش آن را دنبال می کند. افزایش درآمد از طریق فروش اینترنتی کالا است. فروش محصولات یکی از متداول ترین روش های کسب و کار اینترنتی می باشد. وب سایت های رزروآسیون تور و بلیط هواپیما، وب سایت های بی تو بی و فروشگاههای اینترنتی خرده فروشی از آمازون تا وب سایت هایی که یک کسب و کار کوچک خانگی دارند و حتی سایت های که از کاربران کمک مالی جمع آوری می کنند با هدف ایجاد درآمد از اینترنت ایجاد شده اند. این سایت ها از اینترنت برای تعیین ویژگی های جغرافیایی مشتریان خود و تعیین نیاز آنها و تلاش برای برآورده کردن این نیازها استفاده می کنند.

4- کسب درامد از تبلیغات

شاید مواردی مانند جریمه های سنگین گوگل برای خرید و فروش لینک شما را به این اشتباه انداخته باشد که دیگر نمیتوان با هدف کسب درآمد از سایتی تبلیغات گرفت. اما این موضوع کاملاً غلط است. شما نمیتوانید در سایت خود تبیلغات غیر مرتبطی داشته باشید که با هدف انتقال اعتبار از سایت شما به سایت هدف ایجاد شده باشد. در غیر اینصورت تبلیغات در سایت هیچ مانعی ندارد. یعنی آنکه شما میتوانید به سایت های مرتبط لینک های تبلیغاتی بدهید و درضمن با این لینک اعتبار این سایت ها نزد موتورهای جستجو را بالا ببرید. همچنین میتوانید به سایت های غیر مرتبط بدون انتقال اعتبار لینک دهید و با دریافت هزینه تبلیغات از آنها درآمد کسب کنید. نکته ای که در این موضوع باید حتماً به آن به پردازیم این است که هنگامیکه میخواهید از وب سایت خود با کمک تبلیغات درآمد کسب کنید. باید سعی کنید که تنها به سایت هایی لینک تبلیغاتی بدهید که بازدید کنندگان سایت شما به تبلیغات آن سایت علاقه داشته باشند و احتمال کلیک کاربران سایت روی لینک تبلیغاتی زیاد باشد. در غیر این صورت این لینک های تبلیغاتی برای سایت مقصد هیچ مزیتی ایجاد نمی کنند. از جمله سایت هایی که از این طریق درآمد کسب می کنند. میتوان به سایت های خبری، سایت های اشتراک گذاری رایگان ویدئو و مانند آنها اشاره کرد.

دستیابی به نیازهای داخلی و یا ایجاد ارتباطات داخلی

سایت هایی که در این دسته قرار دارند. سرمایه گذاران را جذب می کنند، شرکای استراتژیک کسب و کار را شناسایی می کنند، تولید کنندگان کالا را میابند، کارفرمایان را استخدام می کنند و یا از آنها حق نمایندگی می خرند. همانطور که میبینید نوع مشتریان این سبک از سایت ها با سایتهای مشتری محور کاملاً متفاوت است و این تفاوت در بازاریابی این قبیل سایت ها نیز مشاهده میگردد.

بهبود پروسه تجارت

تجارت هایی که علاوه بر تجارت در دنیای وب در دنیای آفلاین نیز به تجارت می پردازند بدنبال دستیابی به این هدف می باشند.

تجارت های بزرگ با ورود به عرضه وب بزرگتر شده اند و تجارت های کوچک با ورود به این عرصه اغلب نحوه فعالیت خود را بهینه سازی کرده اند. بهبود پروسه تجارت در دنیای وب با شناخت درست از کاربران و مشتریان بلقوه محصولات ممکن میشود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به گفتگو ملحق بشید ؟
در صورت تمایل همکاری کنید !

دیدگاهتان را بنویسید