تدوین برنامه راه اندازی کسب و کار

تدوین برنامه راه اندازی کسب و کار 

راه اندازی هیچ کسب و کاری، چه کسب و کار اینترنتی و چه هر کسب و کار دیگری بدون داشتن یک برنامه هدفمند و اصولی امکان پذیر نیست و اگر هم امکان پذیر باشد به موفقیت نمی رسد و اگر هم به موفقیت برسد به موفقیت پایدار و بلند مدت نخواهد رسید.

ما در این مقاله قصد داریم تدوین برنامه راه اندازی کسب و کار را به صورت کاملا عملیاتی و آکادمیک بر اساس علوم بازاریابی و مدیریت شرح دهیم . روش تدوین برنامه کسب و کار روشی است که دوستان شما در سراسر دنیا و اغلب کسب و کار های موفق این راه را رفته اند.

چه عواملی  سبب می شود تا بعضی از کسب و کارهای اینترنتی موفق شوند و برخی دیگر شکست بخورند؟ چرا برخی از مردم در فرهنگ ها و یا مناطق خاص عملکرد بهتری نسبت به افراد دیگر دارند؟ در این مقاله نگاهی به عوامل اصلی تاثیرگذار در کسب و کار اینترنتی می اندازیم.

مطالب مرتبط

روش های موفق بازاریابی اینترنتی

چرا باید سایت داشته باشیم

فرهنگ چگونه بر کسب و کار اینترنتی تاثیر می گذارد

    • فرهنگ به الگوها و عقاید مرسوم که تاثیر مهمی در ارزش ها، ادراک، ترجیحات و رفتار افراد دارد اطلاق می شود. فرهنگ و کسب و کار از بسیاری جهات نقاط ارتباطی مشترکی دارند
    •  افرادی که به صورت سنتی با کسب و کار عجین هستند گرایشات کسب و کارانه دارند و کارمندی را چیزیِ محقر می دانند.
    •  فرهنگ کسب و کار اینترنتی، افراد را از محافظه کاری و گرایشات به شغل کارمندی به دور می کند.
    • فرهنگ مصرف گرایی که در آن مردم کالاهای مادی را بیشتر طالب هستند کسب و کار را حوزه ای معرفی می کند که در آن درآمد کاسبی بیشتر از کارمندی است.
    •  افرادی که با شغل های استخدامی و یا خدمات دیگر درگیر هستند به فرزندان خود فشار می آورند تا شغل امن و ثابت برای خود انتخاب کنند و روح کسب و کار را از همان ابتدای کودکی در خود از بین می برند.
    • فرهنگ صرفه جو که در آن مردم کمتر خرج می کنند و بیشتر برای روز مبادا پس انداز می نمایند کارآفرینی را امری  پر ریسک و پرخطر می دانند و بر این باور است که عواید شغل ثابت و امن بسیار بیشتر از کسب و کار شخصی است.
    •  فرهنگی که در آن مردمش ریسک گریز می باشد و اهمیت چندانی به تلاش و سماجت کاری زیادی نمی دهد، مساعد کارآفرینی نیست.

محیط سیاسی چگونه کسب و کار را حمایت و یا سرکوب می کند؟

چه عوامل سیاسی می تواند بر کسب و کار تاثیر گذار باشد.

    •  شرایط ناپایدار سیاسی که در آن سیاست های دولتی مدام در حال تغییر است کسب و کار را دلسرد می کند و باعث می شود که سرمایه گذاران نسبت به امنیت سرمایه خود واهمه داشته باشند
    • حمایت دولتی برای توسعه اقتصادی از طریق توسعه زیرساخت، تسهیلات، پارک های علم و فناوری و هر آنچه مشوق کسب و کار است.
              •  مالیات زیاد که می تواند سود را کم کند، معمولا کارآفرینان را دلسرد می کند. از طرف دیگر، معافیت های مالیاتی مشوق کسب و کارها و استارتاپ ها می باشد.
              •  دسترسی به زیرساخت ها و خدمات همگانی همچون جاده های خوب، برق، امکانات ارتباطی و عدم وجود فساد و کاغذ بازی برای دسترسی به تسهیلات ذکر شده معمولاً کارآفرینان را تشویق و جذب می کند.
              • آزادی اقتصادی با قانونگذاری مطلوب و موانع کم به منظور راه اندازی کسب و کار مشوق کارآفرینان است.

عوامل اقتصادی موثر بر راه اندازی کسب و کار

اقتصاد عامل بسیار مهمی است که بر کسب و کار موثر است.

              •  قدرت خرید عمومی مردم که با سطح درآمد و رفاه اقتصادی منطقه مشخص می شود، نقش مهمی در موفقیت کسب و کارها دارد
              •   در زمان رکود اقتصادی، با توجه به کاهش قدرت خرید مردم و عدم تمایل به سرمایه گذاری، کسب و کارها با واکنش منفی مواجه می شود.
              •  در اقتصاد معیشتی بیشتر مردم با کشاورزی درگیر هستند، محصول خود را مصرف می کنند و مابقی را با کالاها و خدمات ساده مبادله می کنند.

دسترسی به منابع اساسی در راه اندازی کسب و کار

یکی از عوامل کلیدی و موثر بر راه اندازی کسب و کار، دسترسی به منابعی همچون سرمایه، نیروی انسانی، مواد اولیه، زیرساخت و خدمات همگانی است.

              • سرمایه برای راه اندازی کسب و کار حیاتی است. دسترسی به سرمایه به کارآفرین اجازه می دهد که عوامل دیگر را کنار هم گرد آورده و اقدام به تولید محصول یا خدمت کند.
              • اهمیت سرمایه انسانی و کارمندان را نباید نادیده گرفت. هیچ کسب و کاری بدون کارمندان ماهر و متعد موفق نمی شود.
              • وجود کسب و کارهای زیاد و متنوع مستلزم دسترسی به مواد خام می باشد.
              • زیرساخت فیزیکی و خدمات همگانی همچون جاده های سالم و با کیفیت، پارکینگ، امکانات ارتباطی و برق همگی فاکتورهایی اساسی در کارکرد بدون نقص یک کسب و کار هستند.

تاثیر مسائل روانشناختی بر راه اندازی کسب  کار

با وجود اهمیت تمام موارد بالا، موفقیت یک کسب و کار جدید به تیپ شخصیتی کارافرین بر می گردد.

کارآفرین در حقیقت رهبر و راهبر کسب و کار است و نیاز است تا ویژگی های زیر را داشته باشد:
• سخت کوشی و سماجت در کار
• قدرت مدیریت و کاهش ریسک
• قدرت ایجاد و توسعه یک کسب و کار جامع و داشتن نقشه های آماده جایگزین
• جهت گیری قوی که رسیدن به اهداف را آسان می کند

با برداشته شدن موانع تجارت و به وجود آمدن فرصت های بزرگتر و افزایش امنیت شغلی، شرایط برای کارآفرینی به مراتب بهتر از قبل می باشد.

در مقال بعد می خوانید:

ایده های کسب و کار اینترنتی

ایده های کسب و کار: روش اجراي يك فعاليت تجاري در يك دوره زماني مشخص که شامل كليه فعاليت هاي راه اندازي يك كسب و كار جديد است. درواقع راهكار تبديل يك ايده به يك كسب و كار موفق است.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی

مقالات مشابه

میزان سوددهی یک طراحی وب سایت

میزان سوددهی یک طراحی وب سایت

/
میزان سوددهی یک طراحی وب سایت میزان سوددهی یک طراحی وب سایت میزا…
بهترین روش های طراحی سایت

بهترین روش های طراحی سایت

/
بهترین روش های طراحی سایت بهترین روش های طراحی سایت اگر کمی…
طراحی اپلیکیشن اندروید و مارکت ها

طراحی اپلیکیشن اندروید و مارکت ها

/
طراحی اپلیکیشن اندروید و مارکت ها طراحی اپلیکیشن اندروید و مارکت ها: در …
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به گفتگو ملحق بشید ؟
در صورت تمایل همکاری کنید !

پاسخ دهید