طراحی سایت کوکاکولا در مقابل پپسی

طراحی سایت کوکاکولا در مقابل پپسی

طراحی سایت کوکاکولا در مقابل پپسی

رقابت میان این دو برند همواره مطرح بوده است. اما این بحث چند سالی است که با اعلام برتری کوکا کولا کم‌حاشیه‌تر شده است. کوکاکولا هم در شبکه‌های اجتماعی و هم از نظر رتبه‌بندی در بازاریابی موفق‌تر عمل کرده است.

می‌توان دلایل متعددی را برای پیشتازی کوکاکولا عنوان کرد. اثربخشی تبلیغات و بازاریابی این برند، چنان خروجی‌های مثبتی به همراه داشت که به‌تدریج در برخی از مناطق، از واژه‌ی کوکا به جای نوشابه استفاده شد.

دلایل متعددی برای موفقیت کوکا وجود دارد، اما به دور از شوخی، وجود عناصر تبلیغاتی جذابی چون بابانوئل نیز در این میان بی‌تأثیر نیست. اما از نظر استراتژی های بازاریابی باید گفت که پپسی نسل هزاره یا تقریبا نسل جوان و نوجوان را در تبلیغات و بازاریابی خود هدف می‌گیرد و این درحالی‌ است که اهداف استراتژیک کوکا در برخورد با مخاطبان حالتی سنتی‌تر و کلاسیک دارد.

اگر به طراحی سایت این دو برند توجه کنید، متوجه خواهید شد که در طراحی وب نیز این تفاوت میان پپسی و کوکا دیده می‌شود. برای مثال طراحی سایت پپسی طراحی نوینی دارد و به مخاطبان انواع و اقسام محتوای تصویری و ویدیویی را پیشنهاد می‌کند، درحالی‌ که طراحی وبسایت کوکا ساده‌تر است و شکلی کلاسیک و تقریبا قدیمی دارد.

در زمینه‌ی محتوای تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی و شعار نیز می‌توان گفت که پپسی تا حدودی جوانانه‌تر عمل می‌کند، مثلا شعار پپسی می‌گوید: «در لحظه زندگی کن»، گرچه رویکرد شعار و محتوای مندرج در بسترهای تبلیغاتی برای کوکا نیز همین حس‌وحال را ایجاد می‌کند، اما درجه‌ی نشاط آن تاحدودی ملایم‌تر است. مثلا شعار کوکا می‌گوید‌: «شاد باش».

صفحات مجازی پپسی بیشتر جوی جوان ارائه می‌کنند و صفحات کوکا بر تولید محتوایی در جهت اشاعه‌ی شادی و زندگی بانشاط، متمرکزند. در یک کلام، اگر بخواهیم هر یک از این ۲ برند را توصیف کنیم، می‌توانیم بگوییم که کوکا معادل واژه‌ی شادی است و پپسی، نشاط و مفرح بودن.
اما درنهایت با وجود تمام شواهدی که آمارها نشان می‌دهند، کوکا با فاصله از رقیب قدیمی خود جلوتر است و برنده‌ی این نبرد نام می‌گیرد.

شرکت طراحی سایت فانوس وب ارئه دهنده راهکارهای خلاقانه طراحی سایت در سراسر ایران، طراحی سایت یزد ، طراحی سایت یاسوج ، طراحی سایت همدان ، طراحی سایت بندر عباس ،طراحی سایت اراک ،طراحی سایت قزوین ،طراحی سایت تبریز ، طراحی سایت گرگان ،طراحی سایت رشت ،طراحی سایت خرم اباد ، طراحی سایت کرمانشاه ،طراحی سایت کرج ،طراحی سایت سنندج ،طراحی سایت شیراز ،طراحی سایت سمنان ،طراحی سایت زنجان ،طراحی سایت شهرکرد،طراحی سایت اصفهان ،طراحی سایت اردبیل ،طراحی سایت بیرجند ،طراحی وب سایت در ایلام

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید