چگونه یک فروشنده موفق باشیم؟

چگونه یک فروشنده موفق باشیم؟

چگونه یک فروشنده موفق باشیم؟

 

  1. سعی کنین استارت مکالمه رو طوری شروع کنین که از مشتری بخواین در مورد شما و محصولاتتان به چه اطلاعاتی نیاز داره.
  2. در صورت انتقاد مشتری به خدمات و محصولات شما، خونسردی خودتون رو حفظ کنین. قطعا دلیلی دارین که مشتری رو قانع کنه. همچنین از مشتریتون
    دلیل قانع کننده بخواهید.
  3. با دیگر همکاران و کارمندان همیشه هماهنگ باشین. ضد و نقیض میان حرفای شما و همکارانتون پیش مشتری جلوه خوبی نداره.
  4. طول مکالمه با مشتری رو زیاد نکنین. مکالمه زیاد مشتری رو خسته میکنه.
  5. اگه احساس میکنین گوینده و سخنران خوبی نیستین، به هیج وجه به سراغ فروش و بازاریابی نرین و این کار رو به عهده بازاریاب هاتون بذارید.
  6. سعی کنین هنگام پرزنت، ارزش های کاری مشتریتون رو پیدا کنین تا راحتتر بتونین به چیزی که میخواد برسین.
  7. از جمالت تبلیغی اغراق آمیز مثل ”ما بهترینیم“ جدا اجتناب کنید.
  8. همه سواالت مشتری رو مستقیم و شفاف جواب بدین.
  9. هنگام پرزنت مشتری سعی کنین که با هیجان و با اعتماد به نفس کامل حرف بزنین.
  10. اگه برای سوال مشتری جوابی ندارین، لطفا جواب رو حدس نزنین.
  11. قبل پرزنت مشتری جدید سعی کنین اطلاعاتی در مورد اون از جاهای مختلف بدست بیارین.
  12. لطفا همه واقعیت ها در مورد محصول و خدماتتون رو ارائه بدین. هیچ محصول و سرویسی بی عیب و نقص نیست.
  13. مشتری رو با پیشنهاد های گوناگون گیج نکنین. در هر مذاکره ای سعی کنین فقط یک محصول یا خدمات رو معرفی کنین.
  14. بهترین بازاریاب و مدیر فروش شهر رو انتخاب کنین و با هر قیمتی اونو استخدام کنین.
  15. از دادن تخفیف های هنگفت به مشتری جدا خودداری کنین. با این کار باعث میشین که مشتری فکر کنه شما کلاه بردار هستین.
  16. اگر نقدینگی شرکت با رکود و فروش هم کم شد، سرمایه باقیمانده رو تو حساب بانکیتون حبس نکنین. ادامه حیات فروش شما به تبلیغاتتون بستگی داره
  17. بابت سرویس و خدماتتون، قیمت های توهمی و پرت ندین. مشتری از قیمت بازار و کیفیت کار شماخبر داره.
  18. با همکارتون در مقابل مشتری بحث و جدال نکنید.
  19. هیچ وقت در مقابل مشتری سیگار نکشین. حتی با اجازه اون.
  20. برای تداوم فروش محصولات و خدماتتون، سیستم ارتباط با مشتری یا اختصارا CRM رو راه اندازی کنید.
  21. اگر درصد فروش محصولات و خدماتتون پایین اومد، دنبال عوامل حاشیه ای مثل قیمت یا رقیب نگردین. مهمترین عامل در فروش تبلیغات هستش.
  22. فکر نکنم از شرکت کوکاکولا یا پپسی تو جهان شناخته شده تر داشته باشیم! اما هنوز هزینه های هنگفتی رو بابت تبلیغات میپردازن.
  23. هیچ وقت به مشتری های همیشگی و قدیمی اکتفا نکنین و دنبال مشتری جدید باشین. بین ۸۰ تا ۹۰ درصد درآمد شرکت های بلوچیپ مثل نستله از حفظ مشتریان قبلیه.
  24. مهمترین قانون فروش: هرگز رقیب رو نکوبید!
  25. به جای تخفیف سعی کنید امتیاز بدید. اگر تخفیف میدیدحتما پوئن بگیرید و اگر تخفیف میدید طوری باشه که مشتری بگه چه خوب تخفیف گرفتم!
  26. اگر مشتری میگه محصول گرونه یعنی داره میگه محصول ارزش نداره. پس ارزش محصول رو بالا ببرید و قیمت رو کم نکنید.
  27. قراداد رو اول جلسه رو میز نگذارید. این یعنی اومدم پولتو بگیرم و آدما از اینکه پولشون رو بگیرن خوششون نمیاد.
  28. هیچوقت قرارداد خالی دست مشتری ندید حتمن گزینه های های قرارداد رو پر کنید و بهش بدید.
  29. حواستون باشه در حین مذاکره ۴۰ ثانیه وجود داره که مشتری آماده است به شما بله بگه اگر از دست بدید فروش رو باختید.
  30. حتما با یه مشاوره کسب و کارمشاوره کسب و کار صحبت کینید تا ثانیه رو تشخیص بدید و قرارداد رو ببندید.

 

About محسن حیدری

من محسن حیدری دانش آموخته کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی از دانشگاه علامه طباطبایی و متخصص در زمینه طراحی سایت ، روانشناسی فروش ، سئو و بازاریابی اینترنتی هستم. و مسرورم از اینکه دانسته هایم را با کاربران و بازدیدکننده گانم درمیان میگذارم و آماده ارائه روش های نوین و موفق در بازاریابی ، راه اندازی کسب و کار اینترنتی و طراحی سایت می باشم.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به گفتگو ملحق بشید ؟
در صورت تمایل همکاری کنید !

پاسخ دهید