تحلیل بازار کسب و کار اینترنتی برای آژانس مسافرتی

تحلیل بازار کسب و کار اینترنتی برای آژانس مسافرتی

تحلیل بازار کسب و کار اینترنتی برای آژانس مسافرتی

با استفاده از ابزارهای مدرن و پیشرفته سئو و آنالیزهای گوگل می توان به این نتیجه رسید در طی زمانهای گذشته به صورت روز ، ماه ، فصل ، سال و ده سال اخیر رشد کسب کار در حوزه گردشگری چگونه بوده است و میزان تقاضا و جامعه هدف بیشتر مربوط به چه مناطقی از ایران و چه طبقه و جنسیتی از افراد می باشد و با تحلیل جزء به جزء موارد و میزان بازدهی آن شمای کلی از بازار دست یافته و میزان سود دهی و بازدهی کسب و کار مورد نظر را بررسی می نماییم. در این راستا ما با تحلیل دقیق و با توجه به محصولات و خدمات قابل عرضه در پلتفرم راه اندازی کسب و کار اینترنتی برای آژانس های مسافرتی و استفاده از نتایج بدست آمده در GOOGLE TRANDS برای سالها و ماههای گذشته و با تفکیک موضوعات، اقدام به تحلیل بازار و آینده پژوهی در حوزه گردشگری و به خصوص تحلیل بازار کسب و کار اینترنتی برای آژانس های مسافرتی می پردازیم.

بعد از مشخص کردن هدف از راه اندازی کسب و کار اینترنتی ، نوبت به این میرسه تا بدونیم آیا راه اندازی کسب و کار اینترنتی برای حوزه گردشگری و آژانس های هواپیمایی در اینترنت جوابگو هست یا خیر ؟ و آیا مشتریانی بیش از آنچه که یک آژانس هواپیمایی به صورت فیزیکی می تواند داشته باشد عاید ما می شود یا خیر؟ و آیا صرف هزینه برای طراحی سایت آژانس هواپیمایی به نسبت سودی که به کمپانی می رسد مقرون به صرفه است یا خیر؟

بررسی تقاضا برای خدمات و محصولات اصلی آژانس مسافرتی

فروش تور داخلی

در نمودار بالا می تونیم ببینیم که بیشترین میران تقاضا برای تور ها داخلی مربوط به تور کیش و سپس مشهد می باشد پس اگر بخواهیم در زمینه فروش تور فعالیت کنیم از طریق این نمودار می تونیم بفهمیم که مردم به صورت اینترنتی بیشتر به دنبال سفر های گردشگری در قالب پکیج های تور  به چه شهر های هستند و اغلب تقاضا ها از چه شهر ایی می باشد به طور مثال تقاضا برای تور کیش، تور مشهد، تور شیرازو تور یزد به ترتیب زیر می باشد.

تور کیش:از شهر های مشهد، تهران، کرج ، اراک و همدان با میانگین تقاضا 42

تور مشهد:از شهرهای مشهد،همدان، البرز، قم، تهران و با میانگین تقاضا 35

تور شیراز:از شهرهای شیراز، مشهد،تبریز و اصفهان با میانگین تقاضا10

تور یزد: از شهر تهران و با میانگین تقاضا 2

فروش تور خارجی

در نمودار بالا می تونیم بیشترین میزن تقاضا در ایران برای تور های خارجی را مشاهده کنید همانطور که مشخص است بیشترین میزان تقاضا در سالاهای کذشته به ترتیب برای تور دبی ، تور ترکیه ، تور تایلند و تور چین بوده است و براین اساس بهترین نرخ بازدهی و تحلیل بازار کسب و کار اینترنتی برای آژانس هواپیمایی در زمینه فروش تور های خارحی را می توان بدین صورت اعمال نمود و استراتژی بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت را برای فروش تور های خارجی را اینگونه ترسیم کرد. همچنین می توان با ججزئیات بیشتری مناطق هدف و شهرهایی که بیشترین جستجو را ابرای ان تور های داشته اند را مشاهد نمود ، به طور مثال:

تورتایلند:از شهرهای تهران ، کرج ، اصفهان ، شیراز و مشهد با میانگین رقابت 22

تور چین: از شهرهای تهران، اصفهان ، مشهد و شیراز با میانگین رقابت 8

تور ترکیه: از شهرهای رشت، تهران، کرج،تبریز و اهواز با میانگین رقابت 36

تور دبی: ار شهرهای تهران، اراک ، کرج، رشت و همدان با میانگین رقابت44

رزرو هتل

تحلیل بازار کسب و کار اینترنتی برای آژانس مسافرتی در نمودار بالا می توان دید بیشترین میران تقاضا برای رزو هتل در بازده های زمانی متفاوتی برای رزرو هتل در مشهد ، رزرو هتل در کیش ، رزرو هتل در شیراز و در نهایت رزرو هتل در یزد می باشد .

بهترین خدمات و محصولات برای آژانس های هواپیمایی

با توجه به نمودار فوق در تحلیل بازار کسب و کار اینترنتی برای آژانس هواپیمایی می توان مشاهده نمود بیشترن تقاضا و پر بازده ترین تقاضا برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی در حوزه گردشگری مربوط به فروش بلیط هواپیما ، رزرو هتل و در نهایت فروش تور مسافرتی می باشد و با توجه به نوع جستجو های می توان رشد خرید و رزرو اینترنتی مردم در طی زمانهای گذشته سیر صعودی داشته است و در برخی از ماهها با توجه به اینکه فصل تعطیلات و سفر می باشد با رشد مواجه بوده و در برخی از ماهها با نزول مواجه است.

شرکت طراحی سایت فانوس وب، ارائه دهنده روش های نوین طراحی سایت و سئو با صدها نمونه کار طراحی وب سایت موفق در بازار ایران و خاورمیانه می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید